Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen odhalil,že management Toyoty se rozhodl, že pro sezonu 2018 chtějí získat spíše Otta Tänaka než aktuálně už pětinásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera.
Sébastien Ogier testoval Yaris WRC na konci roku 2016, ale pak se rozhodl zamířit k M-Sportu. Teď ale vyšlo najevo, že nikdy reálně neusiloval o místo u Toyoty pro rok 2018. Dle Mäkinena fakt, že Tänak je o téměř čtyři roky mladší než Ogier, činí z Estonce lepší dlouhodobou volbu pro japonsko-finský tým. Fin pak dodal, že senior manažeři v Toyota Motor Corporation rovněž preferovali Tänaka.
"Vím, že Ott nemá masivní [počet] vítězství a řekl bych, že toto jej dělá hladovějším pro budoucnost. Z tohoto důvodu Toyota hodně podporuje příchod nových a mladých jezdců, to je jejich filozofie. Ogier tu stále je a mohl by ještě několik let jezdit," říká Tommi Mäkinen.
"Známe jeho zkušenosti a to, co udělal, je o mnoho více než Ott a víme, že Sébastien by mohl být bezpečnou možností, ale musíme poslouchat cestu, kterou Japonsko vidí svět. S jezdeckou sestavou, kterou máme pro příští rok, jsem šťastný," dodává Fin.
My jen dodejme, že Ott Tänak v týmu Toyoty nahrazuje Juhu Hänninena pro rok 2018 a bude tak jezdit po boku Jariho-Mattiho Latvaly a Esapekky Lappiho. Ogier by se měl již brzy vyjádřit o svoji budoucnosti. Reálně má dvě možnost - buď zůstane u M-Sportu, se kterým letos vyhrál svůj pátý titul v řadě, anebo ukončí kariéru ve WRC. Citroën, který se rovněž pokoušel získat Ogiera, neuspěl.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?