Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen odhalil,že management Toyoty se rozhodl, že pro sezonu 2018 chtějí získat spíše Otta Tänaka než aktuálně už pětinásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera.
Sébastien Ogier testoval Yaris WRC na konci roku 2016, ale pak se rozhodl zamířit k M-Sportu. Teď ale vyšlo najevo, že nikdy reálně neusiloval o místo u Toyoty pro rok 2018. Dle Mäkinena fakt, že Tänak je o téměř čtyři roky mladší než Ogier, činí z Estonce lepší dlouhodobou volbu pro japonsko-finský tým. Fin pak dodal, že senior manažeři v Toyota Motor Corporation rovněž preferovali Tänaka.
"Vím, že Ott nemá masivní [počet] vítězství a řekl bych, že toto jej dělá hladovějším pro budoucnost. Z tohoto důvodu Toyota hodně podporuje příchod nových a mladých jezdců, to je jejich filozofie. Ogier tu stále je a mohl by ještě několik let jezdit," říká Tommi Mäkinen.
"Známe jeho zkušenosti a to, co udělal, je o mnoho více než Ott a víme, že Sébastien by mohl být bezpečnou možností, ale musíme poslouchat cestu, kterou Japonsko vidí svět. S jezdeckou sestavou, kterou máme pro příští rok, jsem šťastný," dodává Fin.
My jen dodejme, že Ott Tänak v týmu Toyoty nahrazuje Juhu Hänninena pro rok 2018 a bude tak jezdit po boku Jariho-Mattiho Latvaly a Esapekky Lappiho. Ogier by se měl již brzy vyjádřit o svoji budoucnosti. Reálně má dvě možnost - buď zůstane u M-Sportu, se kterým letos vyhrál svůj pátý titul v řadě, anebo ukončí kariéru ve WRC. Citroën, který se rovněž pokoušel získat Ogiera, neuspěl.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?