Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen odhalil,že management Toyoty se rozhodl, že pro sezonu 2018 chtějí získat spíše Otta Tänaka než aktuálně už pětinásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera.
Sébastien Ogier testoval Yaris WRC na konci roku 2016, ale pak se rozhodl zamířit k M-Sportu. Teď ale vyšlo najevo, že nikdy reálně neusiloval o místo u Toyoty pro rok 2018. Dle Mäkinena fakt, že Tänak je o téměř čtyři roky mladší než Ogier, činí z Estonce lepší dlouhodobou volbu pro japonsko-finský tým. Fin pak dodal, že senior manažeři v Toyota Motor Corporation rovněž preferovali Tänaka.
"Vím, že Ott nemá masivní [počet] vítězství a řekl bych, že toto jej dělá hladovějším pro budoucnost. Z tohoto důvodu Toyota hodně podporuje příchod nových a mladých jezdců, to je jejich filozofie. Ogier tu stále je a mohl by ještě několik let jezdit," říká Tommi Mäkinen.
"Známe jeho zkušenosti a to, co udělal, je o mnoho více než Ott a víme, že Sébastien by mohl být bezpečnou možností, ale musíme poslouchat cestu, kterou Japonsko vidí svět. S jezdeckou sestavou, kterou máme pro příští rok, jsem šťastný," dodává Fin.
My jen dodejme, že Ott Tänak v týmu Toyoty nahrazuje Juhu Hänninena pro rok 2018 a bude tak jezdit po boku Jariho-Mattiho Latvaly a Esapekky Lappiho. Ogier by se měl již brzy vyjádřit o svoji budoucnosti. Reálně má dvě možnost - buď zůstane u M-Sportu, se kterým letos vyhrál svůj pátý titul v řadě, anebo ukončí kariéru ve WRC. Citroën, který se rovněž pokoušel získat Ogiera, neuspěl.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.