Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen odhalil,že management Toyoty se rozhodl, že pro sezonu 2018 chtějí získat spíše Otta Tänaka než aktuálně už pětinásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera.
Sébastien Ogier testoval Yaris WRC na konci roku 2016, ale pak se rozhodl zamířit k M-Sportu. Teď ale vyšlo najevo, že nikdy reálně neusiloval o místo u Toyoty pro rok 2018. Dle Mäkinena fakt, že Tänak je o téměř čtyři roky mladší než Ogier, činí z Estonce lepší dlouhodobou volbu pro japonsko-finský tým. Fin pak dodal, že senior manažeři v Toyota Motor Corporation rovněž preferovali Tänaka.
"Vím, že Ott nemá masivní [počet] vítězství a řekl bych, že toto jej dělá hladovějším pro budoucnost. Z tohoto důvodu Toyota hodně podporuje příchod nových a mladých jezdců, to je jejich filozofie. Ogier tu stále je a mohl by ještě několik let jezdit," říká Tommi Mäkinen.
"Známe jeho zkušenosti a to, co udělal, je o mnoho více než Ott a víme, že Sébastien by mohl být bezpečnou možností, ale musíme poslouchat cestu, kterou Japonsko vidí svět. S jezdeckou sestavou, kterou máme pro příští rok, jsem šťastný," dodává Fin.
My jen dodejme, že Ott Tänak v týmu Toyoty nahrazuje Juhu Hänninena pro rok 2018 a bude tak jezdit po boku Jariho-Mattiho Latvaly a Esapekky Lappiho. Ogier by se měl již brzy vyjádřit o svoji budoucnosti. Reálně má dvě možnost - buď zůstane u M-Sportu, se kterým letos vyhrál svůj pátý titul v řadě, anebo ukončí kariéru ve WRC. Citroën, který se rovněž pokoušel získat Ogiera, neuspěl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.