Šéf týmu Citroën, Yves Matton, řekl před Rally Australia svým svěřencům, Craigu Breenovi a Stéphanu Lefebvrovi, že chce, aby v Austrálii zajížděli rychlejší časy a více riskovali.
Craig Breen většinu roku táhl po dobové stránce tým Citroën. Aktuálně je v pořadí jezdců devátý, pouhou jednu pozici za jedničkou týmu Krisem Meekem (ztrácí na něj 6 bodů). Ir body posbíral především díky šesti pátým místům. Stéphane Lefebvre odstartoval do sedmi soutěží a nejlépe dojel v Polsku, kde byl pátý.
"Od juniorských jezdců bych chtěl vidět vyšší rychlost a také možná trošku více riskování na této [australské] rally. Myslím, že tímto způsobem jsme schopni zakončit pozitivně sezonu," říká Yves Matton své pokyny pro soutěž v Austrálii pro 'Autosport'.
Lefebvre má s Austrálii zkušenosti, když byl v roce 2015 na poslední chvíli povolán jako náhradník za zraněného Madse Ostberga (havaroval v seznamovacích jízdách). Lefebvre tehdy dojel do cíle na 13. místě. Craig Breen v Austrálii ještě nejel.
Meeke zazářil při svém debutu na této soutěži, když v roce 2013 vyhrál kvalifikaci. Tehdy navíc šlo o jeho teprve druhou soutěž v továrním týmu Citroën. V letech 2014 a 2015 vždy po nějakou dobu rally vedl. "Myslím, že pro Krise je možné zde něco předvést. Víme, že je tam vždy rychlý a vždy byl schopen najít rychlost na tomto druhu cest. Bude mít dobrou startovní pozici během prvního dne, takže uvidíme," zakončil Matton.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?