Šéf týmu Citroën, Yves Matton, řekl před Rally Australia svým svěřencům, Craigu Breenovi a Stéphanu Lefebvrovi, že chce, aby v Austrálii zajížděli rychlejší časy a více riskovali.
Craig Breen většinu roku táhl po dobové stránce tým Citroën. Aktuálně je v pořadí jezdců devátý, pouhou jednu pozici za jedničkou týmu Krisem Meekem (ztrácí na něj 6 bodů). Ir body posbíral především díky šesti pátým místům. Stéphane Lefebvre odstartoval do sedmi soutěží a nejlépe dojel v Polsku, kde byl pátý.
"Od juniorských jezdců bych chtěl vidět vyšší rychlost a také možná trošku více riskování na této [australské] rally. Myslím, že tímto způsobem jsme schopni zakončit pozitivně sezonu," říká Yves Matton své pokyny pro soutěž v Austrálii pro 'Autosport'.
Lefebvre má s Austrálii zkušenosti, když byl v roce 2015 na poslední chvíli povolán jako náhradník za zraněného Madse Ostberga (havaroval v seznamovacích jízdách). Lefebvre tehdy dojel do cíle na 13. místě. Craig Breen v Austrálii ještě nejel.
Meeke zazářil při svém debutu na této soutěži, když v roce 2013 vyhrál kvalifikaci. Tehdy navíc šlo o jeho teprve druhou soutěž v továrním týmu Citroën. V letech 2014 a 2015 vždy po nějakou dobu rally vedl. "Myslím, že pro Krise je možné zde něco předvést. Víme, že je tam vždy rychlý a vždy byl schopen najít rychlost na tomto druhu cest. Bude mít dobrou startovní pozici během prvního dne, takže uvidíme," zakončil Matton.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.