Tänak o svém odchodu k Toyotě: Podobné situace nejsou nikdy jednoduché

Ott Tänak bude příští rok jezdit u Toyoty
Ott Tänak bude příští rok jezdit u Toyoty, foto: M-Sport/McKlein
-haj 27. října 2017 14:55
Sdílej:

Ott Tänak moc dobře ví, za co všechno vděčí Malcolmu Wilsonovi a M-Sportu. Od příštího roku ale bude jezdit za Toyotu. Momentálně se tak nachází v poměrně náročné situaci, jak přiznává v rozhovoru uveřejněném na německém rallye-magazin.de.

Otázka: Otte, minulý týden bylo oznámeno, že budete v budoucnu továrním jezdcem Toyoty. Když vezmeme, že aktuálně prožíváte nejlepší sezónu s M-Sportem, tak se asi nejednalo o lehké rozhodnutí, že?Ott Tänak: Podobné situace nejsou nikdy jednoduché, především proto, že jsem svoji celou dosavadní kariéru strávil u M-Sportu. Není to jednoduché, ale máme tyto dvě soutěže a ještě se dá něco vyhrát. Vím, že máme balík, který potřebujeme a budeme dále útočit. Snad s dobrým koncem.

O: Ovlivní vaše průběžné umístění v šampionátu vaši taktiku pro tuto rally? OT: Ta situace nedělá žádný rozdíl. Musíme odjet další dobrou rally, pokud si chceme zachovat naše šance na titul. Je to jako na každé jiné rally, musím být rychlí a chytří. 

O: Je pro vás průběh sezony překvapením?OT: Něco takového jsme si přáli. Na začátku, když jsme zjistili, že k nám přichází Sébastien [Ogier], tak to naši rodinu určitě posílilo, nakonec už přeci vyhrál několik titulů. To dalo každému z nás velký impuls. Ale ještě není nic u konce. OK, na konstruktérský titul až tak moc nemyslíme a věci tu normálně běží dál. Ale musíme jako vždy odvádět svoji práci, abychom mohli bojovat o vítězství. Nemůžeme si dělat až moc vysoká očekávání, jednoduše musíme jet a splnit svoje úkoly. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.