Ott Tänak moc dobře ví, za co všechno vděčí Malcolmu Wilsonovi a M-Sportu. Od příštího roku ale bude jezdit za Toyotu. Momentálně se tak nachází v poměrně náročné situaci, jak přiznává v rozhovoru uveřejněném na německém rallye-magazin.de.
Otázka: Otte, minulý týden bylo oznámeno, že budete v budoucnu továrním jezdcem Toyoty. Když vezmeme, že aktuálně prožíváte nejlepší sezónu s M-Sportem, tak se asi nejednalo o lehké rozhodnutí, že?Ott Tänak: Podobné situace nejsou nikdy jednoduché, především proto, že jsem svoji celou dosavadní kariéru strávil u M-Sportu. Není to jednoduché, ale máme tyto dvě soutěže a ještě se dá něco vyhrát. Vím, že máme balík, který potřebujeme a budeme dále útočit. Snad s dobrým koncem.
O: Ovlivní vaše průběžné umístění v šampionátu vaši taktiku pro tuto rally? OT: Ta situace nedělá žádný rozdíl. Musíme odjet další dobrou rally, pokud si chceme zachovat naše šance na titul. Je to jako na každé jiné rally, musím být rychlí a chytří.
O: Je pro vás průběh sezony překvapením?OT: Něco takového jsme si přáli. Na začátku, když jsme zjistili, že k nám přichází Sébastien [Ogier], tak to naši rodinu určitě posílilo, nakonec už přeci vyhrál několik titulů. To dalo každému z nás velký impuls. Ale ještě není nic u konce. OK, na konstruktérský titul až tak moc nemyslíme a věci tu normálně běží dál. Ale musíme jako vždy odvádět svoji práci, abychom mohli bojovat o vítězství. Nemůžeme si dělat až moc vysoká očekávání, jednoduše musíme jet a splnit svoje úkoly.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.