Ott Tänak moc dobře ví, za co všechno vděčí Malcolmu Wilsonovi a M-Sportu. Od příštího roku ale bude jezdit za Toyotu. Momentálně se tak nachází v poměrně náročné situaci, jak přiznává v rozhovoru uveřejněném na německém rallye-magazin.de.
Otázka: Otte, minulý týden bylo oznámeno, že budete v budoucnu továrním jezdcem Toyoty. Když vezmeme, že aktuálně prožíváte nejlepší sezónu s M-Sportem, tak se asi nejednalo o lehké rozhodnutí, že?Ott Tänak: Podobné situace nejsou nikdy jednoduché, především proto, že jsem svoji celou dosavadní kariéru strávil u M-Sportu. Není to jednoduché, ale máme tyto dvě soutěže a ještě se dá něco vyhrát. Vím, že máme balík, který potřebujeme a budeme dále útočit. Snad s dobrým koncem.
O: Ovlivní vaše průběžné umístění v šampionátu vaši taktiku pro tuto rally? OT: Ta situace nedělá žádný rozdíl. Musíme odjet další dobrou rally, pokud si chceme zachovat naše šance na titul. Je to jako na každé jiné rally, musím být rychlí a chytří.
O: Je pro vás průběh sezony překvapením?OT: Něco takového jsme si přáli. Na začátku, když jsme zjistili, že k nám přichází Sébastien [Ogier], tak to naši rodinu určitě posílilo, nakonec už přeci vyhrál několik titulů. To dalo každému z nás velký impuls. Ale ještě není nic u konce. OK, na konstruktérský titul až tak moc nemyslíme a věci tu normálně běží dál. Ale musíme jako vždy odvádět svoji práci, abychom mohli bojovat o vítězství. Nemůžeme si dělat až moc vysoká očekávání, jednoduše musíme jet a splnit svoje úkoly.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?