Ott Tänak moc dobře ví, za co všechno vděčí Malcolmu Wilsonovi a M-Sportu. Od příštího roku ale bude jezdit za Toyotu. Momentálně se tak nachází v poměrně náročné situaci, jak přiznává v rozhovoru uveřejněném na německém rallye-magazin.de.
Otázka: Otte, minulý týden bylo oznámeno, že budete v budoucnu továrním jezdcem Toyoty. Když vezmeme, že aktuálně prožíváte nejlepší sezónu s M-Sportem, tak se asi nejednalo o lehké rozhodnutí, že?Ott Tänak: Podobné situace nejsou nikdy jednoduché, především proto, že jsem svoji celou dosavadní kariéru strávil u M-Sportu. Není to jednoduché, ale máme tyto dvě soutěže a ještě se dá něco vyhrát. Vím, že máme balík, který potřebujeme a budeme dále útočit. Snad s dobrým koncem.
O: Ovlivní vaše průběžné umístění v šampionátu vaši taktiku pro tuto rally? OT: Ta situace nedělá žádný rozdíl. Musíme odjet další dobrou rally, pokud si chceme zachovat naše šance na titul. Je to jako na každé jiné rally, musím být rychlí a chytří.
O: Je pro vás průběh sezony překvapením?OT: Něco takového jsme si přáli. Na začátku, když jsme zjistili, že k nám přichází Sébastien [Ogier], tak to naši rodinu určitě posílilo, nakonec už přeci vyhrál několik titulů. To dalo každému z nás velký impuls. Ale ještě není nic u konce. OK, na konstruktérský titul až tak moc nemyslíme a věci tu normálně běží dál. Ale musíme jako vždy odvádět svoji práci, abychom mohli bojovat o vítězství. Nemůžeme si dělat až moc vysoká očekávání, jednoduše musíme jet a splnit svoje úkoly.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.