Už se o tomto tématu šuškalo nějakou dobu, nicméně nyní bylo oficiálně oznámeno, že po týdnech jednání si Ott Tänak a Toyota Gazoo Racing plácli. Estonce tak čeká příští rok Yaris WRC.
Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, si logicky tuto novinku pochvaluje: "Jsme rádi, že jsme Otta přesvědčili poté, co jsme nějakou dobu diskutovali. Představuje perfektní kombinaci mládí a zkušeností, stejně tak jako dobrého mentálního přístupu. To značí, že se do našeho týmu integruje velmi dobře. Stejně jako Yaris WRC, tak i Ott zvládli letos všechny soutěže, jsem si tedy jistý, že to bude pevné partnerství plné rychlosti a vyrovnanosti na všech površích."
Toto oznámení také navazuje na včerejší novinku, že Juho Hänninen nepojede poslední soutěž roku v Austrálii. Včera se spekulovalo o tom, že dosavadní spolujezdec Fina, Kaj Lindström, možná přijme roli v managementu týmu. To se dnes potvrdilo, když Fin počínaje Austrálií přejímá roli sportovního ředitele. "Stejně tak bych rád pogratuloval Kajovi [Lindströmovi] k jeho nové roli sportovního ředitele. Jedna z mých oblíbených vzpomínek z mé dřívější jezdecké kariéry je na naše společné vítězství na Rally Monte Carlo. Vím, že Kaj je skvělý profesionál a jsem si jistý, že bude dobrým trumfem v pokračujícím rozvoji naší stáje."
"Nakonec bych rád vyjádřil moje poděkování za všechno, co pro náš tým Juho [Hänninen] udělal. Stále bude součástí naší rodiny a hrál důležitou roli v našem postupu tam, kde jsme dnes," zakončil Mäkinen. Toyota dnes také potvrdila, že pro příští sezonu počítá s Jarim-Mattim Latvalou a Esapekkou Lappim.
A jak na novinku reagoval šéf M-Sportu, Malcolm Wilson: "S těžkým srdcem se tým loučí s Ottem a Martinem, kteří byli důležitou součástí našeho letošního úspěchu. Pravděpodobně tu nebyl nikdo, do koho bych vkládal takovou důvěru - nebo bych mu dal tolik šancí - ale rozpoznal jsem hned jeho potenciál. Vždycky byl rychlý. Od momentu, kdy jsem si jej začal všímat se nedalo pochybovat o jeho rychlosti. V uplynulých letech se vyvinul v celkový balík - vítěz soutěží a potenciální uchazeč o titul. Není jednoduché se rozloučit, ale pro Otta nadešel čas nových pastvin. Přejeme jak jemu tak i Martinovi do budoucna vše nejlepší. Do té doby zbývají dvě velmi důležité soutěže a já vím, že Ott i Martin dají vše do toho, aby ukončili svůj čas s M-Sportem na vrcholu."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.