Už se o tomto tématu šuškalo nějakou dobu, nicméně nyní bylo oficiálně oznámeno, že po týdnech jednání si Ott Tänak a Toyota Gazoo Racing plácli. Estonce tak čeká příští rok Yaris WRC.
Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, si logicky tuto novinku pochvaluje: "Jsme rádi, že jsme Otta přesvědčili poté, co jsme nějakou dobu diskutovali. Představuje perfektní kombinaci mládí a zkušeností, stejně tak jako dobrého mentálního přístupu. To značí, že se do našeho týmu integruje velmi dobře. Stejně jako Yaris WRC, tak i Ott zvládli letos všechny soutěže, jsem si tedy jistý, že to bude pevné partnerství plné rychlosti a vyrovnanosti na všech površích."
Toto oznámení také navazuje na včerejší novinku, že Juho Hänninen nepojede poslední soutěž roku v Austrálii. Včera se spekulovalo o tom, že dosavadní spolujezdec Fina, Kaj Lindström, možná přijme roli v managementu týmu. To se dnes potvrdilo, když Fin počínaje Austrálií přejímá roli sportovního ředitele. "Stejně tak bych rád pogratuloval Kajovi [Lindströmovi] k jeho nové roli sportovního ředitele. Jedna z mých oblíbených vzpomínek z mé dřívější jezdecké kariéry je na naše společné vítězství na Rally Monte Carlo. Vím, že Kaj je skvělý profesionál a jsem si jistý, že bude dobrým trumfem v pokračujícím rozvoji naší stáje."
"Nakonec bych rád vyjádřil moje poděkování za všechno, co pro náš tým Juho [Hänninen] udělal. Stále bude součástí naší rodiny a hrál důležitou roli v našem postupu tam, kde jsme dnes," zakončil Mäkinen. Toyota dnes také potvrdila, že pro příští sezonu počítá s Jarim-Mattim Latvalou a Esapekkou Lappim.
A jak na novinku reagoval šéf M-Sportu, Malcolm Wilson: "S těžkým srdcem se tým loučí s Ottem a Martinem, kteří byli důležitou součástí našeho letošního úspěchu. Pravděpodobně tu nebyl nikdo, do koho bych vkládal takovou důvěru - nebo bych mu dal tolik šancí - ale rozpoznal jsem hned jeho potenciál. Vždycky byl rychlý. Od momentu, kdy jsem si jej začal všímat se nedalo pochybovat o jeho rychlosti. V uplynulých letech se vyvinul v celkový balík - vítěz soutěží a potenciální uchazeč o titul. Není jednoduché se rozloučit, ale pro Otta nadešel čas nových pastvin. Přejeme jak jemu tak i Martinovi do budoucna vše nejlepší. Do té doby zbývají dvě velmi důležité soutěže a já vím, že Ott i Martin dají vše do toho, aby ukončili svůj čas s M-Sportem na vrcholu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?