Už se o tomto tématu šuškalo nějakou dobu, nicméně nyní bylo oficiálně oznámeno, že po týdnech jednání si Ott Tänak a Toyota Gazoo Racing plácli. Estonce tak čeká příští rok Yaris WRC.
Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, si logicky tuto novinku pochvaluje: "Jsme rádi, že jsme Otta přesvědčili poté, co jsme nějakou dobu diskutovali. Představuje perfektní kombinaci mládí a zkušeností, stejně tak jako dobrého mentálního přístupu. To značí, že se do našeho týmu integruje velmi dobře. Stejně jako Yaris WRC, tak i Ott zvládli letos všechny soutěže, jsem si tedy jistý, že to bude pevné partnerství plné rychlosti a vyrovnanosti na všech površích."
Toto oznámení také navazuje na včerejší novinku, že Juho Hänninen nepojede poslední soutěž roku v Austrálii. Včera se spekulovalo o tom, že dosavadní spolujezdec Fina, Kaj Lindström, možná přijme roli v managementu týmu. To se dnes potvrdilo, když Fin počínaje Austrálií přejímá roli sportovního ředitele. "Stejně tak bych rád pogratuloval Kajovi [Lindströmovi] k jeho nové roli sportovního ředitele. Jedna z mých oblíbených vzpomínek z mé dřívější jezdecké kariéry je na naše společné vítězství na Rally Monte Carlo. Vím, že Kaj je skvělý profesionál a jsem si jistý, že bude dobrým trumfem v pokračujícím rozvoji naší stáje."
"Nakonec bych rád vyjádřil moje poděkování za všechno, co pro náš tým Juho [Hänninen] udělal. Stále bude součástí naší rodiny a hrál důležitou roli v našem postupu tam, kde jsme dnes," zakončil Mäkinen. Toyota dnes také potvrdila, že pro příští sezonu počítá s Jarim-Mattim Latvalou a Esapekkou Lappim.
A jak na novinku reagoval šéf M-Sportu, Malcolm Wilson: "S těžkým srdcem se tým loučí s Ottem a Martinem, kteří byli důležitou součástí našeho letošního úspěchu. Pravděpodobně tu nebyl nikdo, do koho bych vkládal takovou důvěru - nebo bych mu dal tolik šancí - ale rozpoznal jsem hned jeho potenciál. Vždycky byl rychlý. Od momentu, kdy jsem si jej začal všímat se nedalo pochybovat o jeho rychlosti. V uplynulých letech se vyvinul v celkový balík - vítěz soutěží a potenciální uchazeč o titul. Není jednoduché se rozloučit, ale pro Otta nadešel čas nových pastvin. Přejeme jak jemu tak i Martinovi do budoucna vše nejlepší. Do té doby zbývají dvě velmi důležité soutěže a já vím, že Ott i Martin dají vše do toho, aby ukončili svůj čas s M-Sportem na vrcholu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.