Už se o tomto tématu šuškalo nějakou dobu, nicméně nyní bylo oficiálně oznámeno, že po týdnech jednání si Ott Tänak a Toyota Gazoo Racing plácli. Estonce tak čeká příští rok Yaris WRC.
Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, si logicky tuto novinku pochvaluje: "Jsme rádi, že jsme Otta přesvědčili poté, co jsme nějakou dobu diskutovali. Představuje perfektní kombinaci mládí a zkušeností, stejně tak jako dobrého mentálního přístupu. To značí, že se do našeho týmu integruje velmi dobře. Stejně jako Yaris WRC, tak i Ott zvládli letos všechny soutěže, jsem si tedy jistý, že to bude pevné partnerství plné rychlosti a vyrovnanosti na všech površích."
Toto oznámení také navazuje na včerejší novinku, že Juho Hänninen nepojede poslední soutěž roku v Austrálii. Včera se spekulovalo o tom, že dosavadní spolujezdec Fina, Kaj Lindström, možná přijme roli v managementu týmu. To se dnes potvrdilo, když Fin počínaje Austrálií přejímá roli sportovního ředitele. "Stejně tak bych rád pogratuloval Kajovi [Lindströmovi] k jeho nové roli sportovního ředitele. Jedna z mých oblíbených vzpomínek z mé dřívější jezdecké kariéry je na naše společné vítězství na Rally Monte Carlo. Vím, že Kaj je skvělý profesionál a jsem si jistý, že bude dobrým trumfem v pokračujícím rozvoji naší stáje."
"Nakonec bych rád vyjádřil moje poděkování za všechno, co pro náš tým Juho [Hänninen] udělal. Stále bude součástí naší rodiny a hrál důležitou roli v našem postupu tam, kde jsme dnes," zakončil Mäkinen. Toyota dnes také potvrdila, že pro příští sezonu počítá s Jarim-Mattim Latvalou a Esapekkou Lappim.
A jak na novinku reagoval šéf M-Sportu, Malcolm Wilson: "S těžkým srdcem se tým loučí s Ottem a Martinem, kteří byli důležitou součástí našeho letošního úspěchu. Pravděpodobně tu nebyl nikdo, do koho bych vkládal takovou důvěru - nebo bych mu dal tolik šancí - ale rozpoznal jsem hned jeho potenciál. Vždycky byl rychlý. Od momentu, kdy jsem si jej začal všímat se nedalo pochybovat o jeho rychlosti. V uplynulých letech se vyvinul v celkový balík - vítěz soutěží a potenciální uchazeč o titul. Není jednoduché se rozloučit, ale pro Otta nadešel čas nových pastvin. Přejeme jak jemu tak i Martinovi do budoucna vše nejlepší. Do té doby zbývají dvě velmi důležité soutěže a já vím, že Ott i Martin dají vše do toho, aby ukončili svůj čas s M-Sportem na vrcholu."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.