Jak Meeke reagoval na vítězství v Katalánsku? Rýpnutím do Citroënu

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: Citroën Racing
-haj 17. října 2017 19:11
Sdílej:

Citroën a Kris Meeke patří mezi největší smolaře sezony, když jim rok vůbec nevyšel. Jenže pak přišlo v pravý čas vítězství v Katalánsku. Avšak po svém druhém vítězství sezony se Kris Meeke vyjádřil poměrně tvrdě na adresu vozu C3 WRC.

Obvykle se po soutěži od vítěze nedozvídáme žádné "peprné" zprávy. Většinou se jezdec a tým radují z výsledku. Ve Španělsku to ale bylo jinak a Kris Meeke situaci využil, aby se otevřeně vyjádřil na adresu týmu: "Když je jezdec v půlce sezony vyměněn a nikdo neví, co se bude dít, tak to má vliv na morálku a přístup," začal Severní Ir pro radio WRC.

Kris ve Španělsku vyjel téměř polovinu ze svých letošních 60 bodů: "Chci jednoduše stabilitu a cítit důvěru. Je před námi ještě práce, ale nejdůležitější je sebedůvěra. Když máte důvěru v auto, pak se to týmu vyplácí. Zde vše začíná." Meeke zhodnotil také své chyby, které letos udělal: "Za chyby jsem byl vždy odpovědný jenom já. 

Některé chyby ale pramenily také z vozu. Když jedete rychlostní zkoušku, pak potřebujete auto, které bude dělat přesně to, co chcete. Auto si nesmí diktovat, co se bude dít," vypráví 38 letý jezdec. Zde je u Citroënu C3 WRC opravdu znatelný rozdíl mezi šotolinou a asfaltem. 

"Každý, kdo s C3 WRC jel na šotolině, tak řekl, že během jízdy neměl pocit jistoty." Na asfaltu je ale situace jiná: "Na zpevněném povrchu je to něco speciálního jet s C3 WRC," pochválil auto Meeke na tiskové konferenci. "Tímto výsledkem se ale přes noc nic nezmění. Věděli jsme, že nám rally ve Španělsku bude sedět. Tratě v prvním dnu se docela podobaly Mexiku a tam auto fungovalo," líčí jezdec.

Podíl nového technického ředitele, Christopha Besse, však nechce přeceňovat. Podle něj je to "dobrý typ, který přinese mezi inženýry klid a jistotu. Christoph je u nás naplno teprve dva nebo tři měsíce. Ještě neměl moc času něco změnit."

U C3 WRC ale nejde jenom o jednu nutnou změnu: "Auto nemá žádný fundamentální problém. Je třeba nalézt sebedůvěru na šotolině. Tam také potřebujeme rozšířit funkční okno," zakončil Meeke. To jsou tedy poměrně neobvyklá slova na někoho, kdo vyhrál soutěž.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.