Citroën a Kris Meeke patří mezi největší smolaře sezony, když jim rok vůbec nevyšel. Jenže pak přišlo v pravý čas vítězství v Katalánsku. Avšak po svém druhém vítězství sezony se Kris Meeke vyjádřil poměrně tvrdě na adresu vozu C3 WRC.
Obvykle se po soutěži od vítěze nedozvídáme žádné "peprné" zprávy. Většinou se jezdec a tým radují z výsledku. Ve Španělsku to ale bylo jinak a Kris Meeke situaci využil, aby se otevřeně vyjádřil na adresu týmu: "Když je jezdec v půlce sezony vyměněn a nikdo neví, co se bude dít, tak to má vliv na morálku a přístup," začal Severní Ir pro radio WRC.
Kris ve Španělsku vyjel téměř polovinu ze svých letošních 60 bodů: "Chci jednoduše stabilitu a cítit důvěru. Je před námi ještě práce, ale nejdůležitější je sebedůvěra. Když máte důvěru v auto, pak se to týmu vyplácí. Zde vše začíná." Meeke zhodnotil také své chyby, které letos udělal: "Za chyby jsem byl vždy odpovědný jenom já.
Některé chyby ale pramenily také z vozu. Když jedete rychlostní zkoušku, pak potřebujete auto, které bude dělat přesně to, co chcete. Auto si nesmí diktovat, co se bude dít," vypráví 38 letý jezdec. Zde je u Citroënu C3 WRC opravdu znatelný rozdíl mezi šotolinou a asfaltem.
"Každý, kdo s C3 WRC jel na šotolině, tak řekl, že během jízdy neměl pocit jistoty." Na asfaltu je ale situace jiná: "Na zpevněném povrchu je to něco speciálního jet s C3 WRC," pochválil auto Meeke na tiskové konferenci. "Tímto výsledkem se ale přes noc nic nezmění. Věděli jsme, že nám rally ve Španělsku bude sedět. Tratě v prvním dnu se docela podobaly Mexiku a tam auto fungovalo," líčí jezdec.
Podíl nového technického ředitele, Christopha Besse, však nechce přeceňovat. Podle něj je to "dobrý typ, který přinese mezi inženýry klid a jistotu. Christoph je u nás naplno teprve dva nebo tři měsíce. Ještě neměl moc času něco změnit."
U C3 WRC ale nejde jenom o jednu nutnou změnu: "Auto nemá žádný fundamentální problém. Je třeba nalézt sebedůvěru na šotolině. Tam také potřebujeme rozšířit funkční okno," zakončil Meeke. To jsou tedy poměrně neobvyklá slova na někoho, kdo vyhrál soutěž.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?