Citroën a Kris Meeke patří mezi největší smolaře sezony, když jim rok vůbec nevyšel. Jenže pak přišlo v pravý čas vítězství v Katalánsku. Avšak po svém druhém vítězství sezony se Kris Meeke vyjádřil poměrně tvrdě na adresu vozu C3 WRC.
Obvykle se po soutěži od vítěze nedozvídáme žádné "peprné" zprávy. Většinou se jezdec a tým radují z výsledku. Ve Španělsku to ale bylo jinak a Kris Meeke situaci využil, aby se otevřeně vyjádřil na adresu týmu: "Když je jezdec v půlce sezony vyměněn a nikdo neví, co se bude dít, tak to má vliv na morálku a přístup," začal Severní Ir pro radio WRC.
Kris ve Španělsku vyjel téměř polovinu ze svých letošních 60 bodů: "Chci jednoduše stabilitu a cítit důvěru. Je před námi ještě práce, ale nejdůležitější je sebedůvěra. Když máte důvěru v auto, pak se to týmu vyplácí. Zde vše začíná." Meeke zhodnotil také své chyby, které letos udělal: "Za chyby jsem byl vždy odpovědný jenom já.
Některé chyby ale pramenily také z vozu. Když jedete rychlostní zkoušku, pak potřebujete auto, které bude dělat přesně to, co chcete. Auto si nesmí diktovat, co se bude dít," vypráví 38 letý jezdec. Zde je u Citroënu C3 WRC opravdu znatelný rozdíl mezi šotolinou a asfaltem.
"Každý, kdo s C3 WRC jel na šotolině, tak řekl, že během jízdy neměl pocit jistoty." Na asfaltu je ale situace jiná: "Na zpevněném povrchu je to něco speciálního jet s C3 WRC," pochválil auto Meeke na tiskové konferenci. "Tímto výsledkem se ale přes noc nic nezmění. Věděli jsme, že nám rally ve Španělsku bude sedět. Tratě v prvním dnu se docela podobaly Mexiku a tam auto fungovalo," líčí jezdec.
Podíl nového technického ředitele, Christopha Besse, však nechce přeceňovat. Podle něj je to "dobrý typ, který přinese mezi inženýry klid a jistotu. Christoph je u nás naplno teprve dva nebo tři měsíce. Ještě neměl moc času něco změnit."
U C3 WRC ale nejde jenom o jednu nutnou změnu: "Auto nemá žádný fundamentální problém. Je třeba nalézt sebedůvěru na šotolině. Tam také potřebujeme rozšířit funkční okno," zakončil Meeke. To jsou tedy poměrně neobvyklá slova na někoho, kdo vyhrál soutěž.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.