Na začátku srpna to pro Hyundai a Thierryho Neuvillea vypadalo ještě dobře. Belgičan vedl po Finsku poprvé ve své kariéře tabulku jezdců v MS. Jenže o dva měsíce později je rodák ze St. Vith v naprosto jiné situaci - na svém kontě má od té doby dvě nuly a teď jezdec Hyundai odepsal šance na titul.
Na konci srpna na své "domácí" Rallye Deutschland Thierry Neuville otevíral tratě, protože byl první v průběžném hodnocení MS. Ve vinicích kolem řeky Mosely a následně ve vojenském prostoru Baumholder sváděl velmi vyrovnaný souboj o třetí místo se svým rivalem v boji o titul, Sébastienem Ogierem.
Jenže na Panzerplatte jeho naděje na vyhasly, když při zkrácení tratě v levotočivé zatáčce zlomil zavěšení levého zadního kola a musel odstoupit. V Španělsku byl v sobotu Belgičan pátý, jen 0,9s za Ogierem, jenže problém s hydraulikou u jeho Hyundai i20 Coupé WRC jej srazil pořadím zpět. Čtyři zkoušky před cílem navíc trefil kámen, o který opět poškodil zavěšení. V obou případech tedy zaznamenal 0 bodů.
Dva závody před koncem tedy na Ogiera ztrácí již 38 bodů. Jen připomeňme, že ve zbývajících dvou soutěžích lze získat již jen 60 bodů. Podle jezdce je odstup již moc velký: "Teď už je to [šance na titul] pro nás pryč. Dali jsme do toho vše, abychom se vrátili do boje o titul. Zažili jsme ale nešťastný víkend a potkaly nás problém v sobotu. To je ale bohůžel součástí hry," řekl Neuville pro 'wrc.com' po soutěži ve Španělsku.
Zároveň si ale za svoji taktikou ve Španělsku stojí: "Po našich problémech v sobotu jsme neměli jinou šanci, než v neděli naplno útočit. To jsme udělali - ničeho nelituji. Vloni jsme zažili spoustu vrcholů a pádů. Společně vyhráváme i prohráváme. Musíme se dívat dopředu, bojovat a zakončit rok s pár dobrými výsledky."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.