Na začátku srpna to pro Hyundai a Thierryho Neuvillea vypadalo ještě dobře. Belgičan vedl po Finsku poprvé ve své kariéře tabulku jezdců v MS. Jenže o dva měsíce později je rodák ze St. Vith v naprosto jiné situaci - na svém kontě má od té doby dvě nuly a teď jezdec Hyundai odepsal šance na titul.
Na konci srpna na své "domácí" Rallye Deutschland Thierry Neuville otevíral tratě, protože byl první v průběžném hodnocení MS. Ve vinicích kolem řeky Mosely a následně ve vojenském prostoru Baumholder sváděl velmi vyrovnaný souboj o třetí místo se svým rivalem v boji o titul, Sébastienem Ogierem.
Jenže na Panzerplatte jeho naděje na vyhasly, když při zkrácení tratě v levotočivé zatáčce zlomil zavěšení levého zadního kola a musel odstoupit. V Španělsku byl v sobotu Belgičan pátý, jen 0,9s za Ogierem, jenže problém s hydraulikou u jeho Hyundai i20 Coupé WRC jej srazil pořadím zpět. Čtyři zkoušky před cílem navíc trefil kámen, o který opět poškodil zavěšení. V obou případech tedy zaznamenal 0 bodů.
Dva závody před koncem tedy na Ogiera ztrácí již 38 bodů. Jen připomeňme, že ve zbývajících dvou soutěžích lze získat již jen 60 bodů. Podle jezdce je odstup již moc velký: "Teď už je to [šance na titul] pro nás pryč. Dali jsme do toho vše, abychom se vrátili do boje o titul. Zažili jsme ale nešťastný víkend a potkaly nás problém v sobotu. To je ale bohůžel součástí hry," řekl Neuville pro 'wrc.com' po soutěži ve Španělsku.
Zároveň si ale za svoji taktikou ve Španělsku stojí: "Po našich problémech v sobotu jsme neměli jinou šanci, než v neděli naplno útočit. To jsme udělali - ničeho nelituji. Vloni jsme zažili spoustu vrcholů a pádů. Společně vyhráváme i prohráváme. Musíme se dívat dopředu, bojovat a zakončit rok s pár dobrými výsledky."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.