Toyota udělala, co mohla, aby z M-Sportu přilákala Otta Tänaka. Estonec ale dle všeho staví úspěchy nad peníze a u Malcolma Wilsona cítí lepší šanci.
Je fér si přiznat, že letošní výkony Otta Tänaka patří k nejmilejším překvapením právě probíhající sezóny WRC. Tím samozřejmě roste jeho cena a zájem o něj. Pro Estonce mluví nejen dvě vítězství a celkem letos už pět pódiových umístění, ale také to, jak dobře dokáže držet tempo se Sébastienem Ogierem. Někteří dokonce čekali, že Ott ve srovnání se Sébastienem totálně propadne, ale aktuálně má tři závody před koncem sezony ještě šanci na titul.
Tommi Mäkinen, šéf Toyota Gazoo Racing, dal Estonci finančně velmi zajímavou nabídku na příští sezonu. Tänak ji ale odmítl. "Prioritu má stále M-Sport. Člověk chce vyhrávat a být na co možná nejlepším místě. Znám velmi dobře M-Sport, lidi a to, jak tu vše běží. Toto auto jsem navíc spolu vyvíjel," řekl Ott Tänak pro německý Motorsport-Total.com.
Estonec dále dodal, že ovládaní aktuální Fiesty WRC je přesně takové, jaké si přál: "Myslím, že mám [u M-Sportu] vše, co chci. Auto je velmi silné a věřím, že jedno z nejlepších na všech površích. Je jednoduše celkově konkurenceschopné. Ostatní auta se na určitých soutěžích prezentovala velmi dobře, ale na ostatních nebyla tak silná jako naše."
Do této kategorie patří také Toyota. Po dvou velmi slušných soutěžích na začátku sezony, ze kterých vytěžil Latvala jedno vítězství, na některých soutěžích Toyota Yaris WRC docela zaostávala. Na Sardinii a doma ve Finsku ale zase Yarisy fungovaly. To Fiesta zvítězila jak na asfaltu, tak i na šotolině, ať už to bylo při teplotách kolem 0 na Monte Carlu, nebo na rozehřáté šotolině v průběhu léta. "Letos jsme blízko titulu a chceme o šampionát bojovat jak tento rok, tak i ty příští," pokračuje Tänak.
Otázkou samozřejmě je, co bude se Sébastienem Ogierem. Ten se jasně vyjádřil ve smyslu, že se musí buď vrátit podpora továrny Fordu anebo musí alespoň přijít nový hlavní sponzor. "Stále pro ně není nic rozhodnuto. Sébastien je dobrým týmovým kolegou. Je velmi silný, především po psychické stránce. Něco jsem se od něj naučil," zakončil Tänak. Ogier přitom chtěl mít jasno o své budoucnosti do konce září.
Týmový šéf, Malcolm Wilson, pro Motosport-Total.com dodal, že Ogiera nechce mít ve svém týmu za každou cenu. "Samozřejmě, že bych chtěl, aby všechno zůstalo při starém. Nebudu však tento tým nebo M-Sport jako celek kvůli tomu vystavovat riziku."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.