Toyota udělala, co mohla, aby z M-Sportu přilákala Otta Tänaka. Estonec ale dle všeho staví úspěchy nad peníze a u Malcolma Wilsona cítí lepší šanci.
Je fér si přiznat, že letošní výkony Otta Tänaka patří k nejmilejším překvapením právě probíhající sezóny WRC. Tím samozřejmě roste jeho cena a zájem o něj. Pro Estonce mluví nejen dvě vítězství a celkem letos už pět pódiových umístění, ale také to, jak dobře dokáže držet tempo se Sébastienem Ogierem. Někteří dokonce čekali, že Ott ve srovnání se Sébastienem totálně propadne, ale aktuálně má tři závody před koncem sezony ještě šanci na titul.
Tommi Mäkinen, šéf Toyota Gazoo Racing, dal Estonci finančně velmi zajímavou nabídku na příští sezonu. Tänak ji ale odmítl. "Prioritu má stále M-Sport. Člověk chce vyhrávat a být na co možná nejlepším místě. Znám velmi dobře M-Sport, lidi a to, jak tu vše běží. Toto auto jsem navíc spolu vyvíjel," řekl Ott Tänak pro německý Motorsport-Total.com.
Estonec dále dodal, že ovládaní aktuální Fiesty WRC je přesně takové, jaké si přál: "Myslím, že mám [u M-Sportu] vše, co chci. Auto je velmi silné a věřím, že jedno z nejlepších na všech površích. Je jednoduše celkově konkurenceschopné. Ostatní auta se na určitých soutěžích prezentovala velmi dobře, ale na ostatních nebyla tak silná jako naše."
Do této kategorie patří také Toyota. Po dvou velmi slušných soutěžích na začátku sezony, ze kterých vytěžil Latvala jedno vítězství, na některých soutěžích Toyota Yaris WRC docela zaostávala. Na Sardinii a doma ve Finsku ale zase Yarisy fungovaly. To Fiesta zvítězila jak na asfaltu, tak i na šotolině, ať už to bylo při teplotách kolem 0 na Monte Carlu, nebo na rozehřáté šotolině v průběhu léta. "Letos jsme blízko titulu a chceme o šampionát bojovat jak tento rok, tak i ty příští," pokračuje Tänak.
Otázkou samozřejmě je, co bude se Sébastienem Ogierem. Ten se jasně vyjádřil ve smyslu, že se musí buď vrátit podpora továrny Fordu anebo musí alespoň přijít nový hlavní sponzor. "Stále pro ně není nic rozhodnuto. Sébastien je dobrým týmovým kolegou. Je velmi silný, především po psychické stránce. Něco jsem se od něj naučil," zakončil Tänak. Ogier přitom chtěl mít jasno o své budoucnosti do konce září.
Týmový šéf, Malcolm Wilson, pro Motosport-Total.com dodal, že Ogiera nechce mít ve svém týmu za každou cenu. "Samozřejmě, že bych chtěl, aby všechno zůstalo při starém. Nebudu však tento tým nebo M-Sport jako celek kvůli tomu vystavovat riziku."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.