Toyota udělala, co mohla, aby z M-Sportu přilákala Otta Tänaka. Estonec ale dle všeho staví úspěchy nad peníze a u Malcolma Wilsona cítí lepší šanci.
Je fér si přiznat, že letošní výkony Otta Tänaka patří k nejmilejším překvapením právě probíhající sezóny WRC. Tím samozřejmě roste jeho cena a zájem o něj. Pro Estonce mluví nejen dvě vítězství a celkem letos už pět pódiových umístění, ale také to, jak dobře dokáže držet tempo se Sébastienem Ogierem. Někteří dokonce čekali, že Ott ve srovnání se Sébastienem totálně propadne, ale aktuálně má tři závody před koncem sezony ještě šanci na titul.
Tommi Mäkinen, šéf Toyota Gazoo Racing, dal Estonci finančně velmi zajímavou nabídku na příští sezonu. Tänak ji ale odmítl. "Prioritu má stále M-Sport. Člověk chce vyhrávat a být na co možná nejlepším místě. Znám velmi dobře M-Sport, lidi a to, jak tu vše běží. Toto auto jsem navíc spolu vyvíjel," řekl Ott Tänak pro německý Motorsport-Total.com.
Estonec dále dodal, že ovládaní aktuální Fiesty WRC je přesně takové, jaké si přál: "Myslím, že mám [u M-Sportu] vše, co chci. Auto je velmi silné a věřím, že jedno z nejlepších na všech površích. Je jednoduše celkově konkurenceschopné. Ostatní auta se na určitých soutěžích prezentovala velmi dobře, ale na ostatních nebyla tak silná jako naše."
Do této kategorie patří také Toyota. Po dvou velmi slušných soutěžích na začátku sezony, ze kterých vytěžil Latvala jedno vítězství, na některých soutěžích Toyota Yaris WRC docela zaostávala. Na Sardinii a doma ve Finsku ale zase Yarisy fungovaly. To Fiesta zvítězila jak na asfaltu, tak i na šotolině, ať už to bylo při teplotách kolem 0 na Monte Carlu, nebo na rozehřáté šotolině v průběhu léta. "Letos jsme blízko titulu a chceme o šampionát bojovat jak tento rok, tak i ty příští," pokračuje Tänak.
Otázkou samozřejmě je, co bude se Sébastienem Ogierem. Ten se jasně vyjádřil ve smyslu, že se musí buď vrátit podpora továrny Fordu anebo musí alespoň přijít nový hlavní sponzor. "Stále pro ně není nic rozhodnuto. Sébastien je dobrým týmovým kolegou. Je velmi silný, především po psychické stránce. Něco jsem se od něj naučil," zakončil Tänak. Ogier přitom chtěl mít jasno o své budoucnosti do konce září.
Týmový šéf, Malcolm Wilson, pro Motosport-Total.com dodal, že Ogiera nechce mít ve svém týmu za každou cenu. "Samozřejmě, že bych chtěl, aby všechno zůstalo při starém. Nebudu však tento tým nebo M-Sport jako celek kvůli tomu vystavovat riziku."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?