Sébastien Loeb otestuje za chvíli Citroën C3 WRC na šotolině. Poté se rekordman WRC rozhodne, jestli s Citroënem příští rok nastoupí do vybraných soutěží MS nebo ne.
U Citroënu teď zažívají rušné období. Yves Matton se ze všech sil snaží získat Sébastiena Ogiera do svých služeb, aby tak byl Citroën schopný v příštím roce naplnit očekávání. Jenže zároveň se ozval Sébastien Loeb, který by zřejmě měl zájem v příštím roce odjet několik soutěží v barvách Citroënu.
Po poradě se šéfem koncernu PSA, Carlosem Tavaresem, byl Loebovi umožněn asfaltový test Citroënu C3 WRC. Zanedlouho bude následovat také test šotolinový. Poté se Loeb vyjádří, jestli příští rok odjede vybrané soutěže nebo ne. "Dvěře má otevřené. Rozhodnutí je plně na něm," řekl Matton.
Že by se tak Loeb a Ogier potkali znovu v jednom týmu? Tato myšlenka vzbuzuje napětí snad u všech, kteří se kolem WRC pohybují. V otázce Loeba má Citroën ještě docela čas, s Ogierem je to složitější: "Do konce září bychom chtěli mít jasno. Ale samozřejmě nejsme jediní, kdo se o něj snaží," uvědomuje si situaci Matton.
Poté, co Citroën nechal Andrease Mikkelsena jít k Hyundai, je pro ně Ogier jedinou šancí, jak mít jezdce, který je schopný bojovat o titul, již příští rok ve své sestavě. Kris Meeke tyto naděje letos naplnit nedokázal. I tak se ale o své místo bát nemusí: "Má platnou smlouvu, ve které stojí, že pojede i příští sezonu," odmítl veškeré spekulace šéf Citroën Racingu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.