Po podepsání smlouvy s Andreasem Mikkelsenem si musí ve Španělsku dát pauzu Hayden Paddon. V závěrečných dvou soutěžích roku by ale Hyundai mohl nasadit na start hned čtveřici speciálů i20 Coupé WRC.
Hyundai zbrojí a to především po personální stránce. Aby se jim podařilo ještě zvrátit ve svůj prospěch souboj s M-Sportem v týmovém hodnocení, rozhodli se Korejci angažovat Andrease Mikkelsena. Jenže ve Španělsku nezvládnou nasadit čtvrté auto, proto má Paddon neplánované volno. V obou posledních soutěžích by ale mohl Hyundai poslat na start 4 auta.
"Sezona již pokročila docela daleko a my už máme k dispozici slušný počet náhradních dílů. Ve Španělsku pojedeme na asfaltu i šotolině, protože bude třeba více dílů. Proto není možné nasadit další auto. Mohli bychom [v dalších soutěžích] nasadit čtvrté auto, to ale neznamená, že to uděláme," řekl Michel Nandan pro WRC live.
Tovární tým je pod tlakem, v Korei totiž chtějí titul mezi týmy a porážka od privátního M-Sportu by nebyla dobře přijímána. Aktuálně Hyundai ztrácí 64 bodů na M-Sport a do konce zbývají jen 3 soutěže. "Musíme maximalizovat naše šance v týmovém hodnocení, proto dost podrobně vyhodnocujeme nasazení 4. auta. Rozhodující pro to bude výsledek ze Španělska," přiznává Nandan.
Pokud by Hyundai setrval u 3 aut, musel by Mikkelsenovi opět někdo uvolnit místo. Jisté je, že to nebude Thierry Neuville, který bojuje o titul. Rozhodovalo by se mezi Danim Sordem a Haydenem Paddonem. Pikantní je, že Sordo, Neuville i Paddon mají platné smlouvy na rok 2018.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.