Juho Hänninen má na svém kontě tituly z SWRC, IRC i ERC, jenže první kompletní sezonu ve WRC absolvuje až ve svých 36 letech...
Juho Hänninen na začátku roku udělal hodně chyb a také jeho výkony nestačily na špičku WRC, jenže v poslední době se Juho dostal do tempa - poslední dvě soutěže dokončil v TOP4. Třetí místo z domácího Finska bylo velmi dobrým výsledkem, ale 4. místo v Německu, kde nejel od roku 2011, bylo senzační!
I přes nedostatek zkušeností neudělal Fin jedinou chybu a na obávané Panzerplatte se velmi dobře trefil do vhodného obutí a zajel nejrychlejší čas. V neděli dokázal překonat v pořadí Elfyna Evanse a zaznamenal tak druhý nejlepší výsledek ve WRC.
Jeho místo u Toyoty je do konce roku jisté, avšak nad příští sezonou se vznáší otazníky - Toyota se zajímá o služby Otta Tänaka. Hänninen teď musí přesvědčit svého zaměstnavatele, že on je tím pravým. V Německu byla jeho snaha velmi patrná.
"Jsem z výsledku z Německa velmi šťastný. Hodně času jsem ztratil první den, auto ale bylo super a měl jsem z něj velmi dobrý pocit. V neděli ráno jsem si mohl užít jízdu na plný plyn. V konci už jsem trošku zvolnil. Je to velmi pozitivní, zvláště když srovnáte poslední výkony s první polovinou mé sezony," přiznal jezdec.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.