Rally Poland jsme v posledních devíti letech viděli hned pětkrát v kalendáři WRC. Z dalšího kalendáře MS v rally ale Polsko vypadne. Kalendář na rok 2018 by měl být představen po dalším zasedání FIA na konci září.
Olivier Ciesla ze společnosti WRC Promoter GmbH známému britskému novináři, Davidu Evansovi, naznačil, že Rally Poland nebude v příštím kalendáři WRC hlavně z důvodu nedostatečné bezpečnosti na podniku, která v Polsku letos panovala. Polští pořadatelé přitom měli s disciplinovaností fanoušků problémy už v minulosti. Nakonec byli zařazeni i do letošního kalendáře s tím, že FIA bude podnik bedlivě monitorovat.
Za konec soutěže tedy nemohou ani tak pořadatelé, jako spíše nezodpovědní diváci. Ve stejném rozhovoru Oliver Ciesla řekl, že by kalendář mělo rozšířit Turecko. Pokud by tomu tak bylo, tak by se Turecko do WRC vrátilo po osmi letech. Dříve se často mluvilo o Chorvatsku jako o dalším možném pořadateli soutěže MS v rally. Chorvati ale mají mít problém s termínem, který by měl být v době letních prázdnin. O návrat do WRC se měl pokoušet také Nový Zéland, zdejší snahy ale skončili na finančním hledisku.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.