Rally Poland jsme v posledních devíti letech viděli hned pětkrát v kalendáři WRC. Z dalšího kalendáře MS v rally ale Polsko vypadne. Kalendář na rok 2018 by měl být představen po dalším zasedání FIA na konci září.
Olivier Ciesla ze společnosti WRC Promoter GmbH známému britskému novináři, Davidu Evansovi, naznačil, že Rally Poland nebude v příštím kalendáři WRC hlavně z důvodu nedostatečné bezpečnosti na podniku, která v Polsku letos panovala. Polští pořadatelé přitom měli s disciplinovaností fanoušků problémy už v minulosti. Nakonec byli zařazeni i do letošního kalendáře s tím, že FIA bude podnik bedlivě monitorovat.
Za konec soutěže tedy nemohou ani tak pořadatelé, jako spíše nezodpovědní diváci. Ve stejném rozhovoru Oliver Ciesla řekl, že by kalendář mělo rozšířit Turecko. Pokud by tomu tak bylo, tak by se Turecko do WRC vrátilo po osmi letech. Dříve se často mluvilo o Chorvatsku jako o dalším možném pořadateli soutěže MS v rally. Chorvati ale mají mít problém s termínem, který by měl být v době letních prázdnin. O návrat do WRC se měl pokoušet také Nový Zéland, zdejší snahy ale skončili na finančním hledisku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.