Mohla se nehoda na úvodní superspeciálce Rally Deutschland postarat o výrazný zlom v kariéře Krise Meekea? Severní Ir bohužel v Německu předvedl další jezdeckou chybu, která jej vyřadila z bojů o přední příčku fakticky ještě předtím, než soutěž začala. Citroën mu teď nechce garantovat start na další soutěži ve Španělsku.
Kris Meeke si o uplynulém víkendu sbalil předčasně kufry a odcestoval domů. Druhý den soutěže jej vyřadila závada na vodní pumpě. Byla to jakási tečka za už tak nepovedeným víkendem, který Meeke ztratil už na úvodní divácké superspeciálce. Jedinou pozitivní věcí je, že jeho spolujezdec, Paul Nagle, tak měl více času na oslavy narození svého potomka, který přišel na svět v sobotu odpoledne.
Citroën se odmítl vyjádřit ke své jezdecké sestavě pro nadcházející Rally Catalunya, která se jede od 5. do 8. října. Jediným potvrzeným jezdcem pro tuto soutěž je Stéphane Lefebvre. To s Meekem to vypadá jinak. Po jeho vynucené pauze v Polsku a následné kritice týmu je, zdá se, atmosféra mezi oběma stranami dost napjatá. Špatný výkon v Německu na pohodě ani jedné ze stran určitě nepřidal.
Zatímco Meeke se musí zcela jistě obávat o svoji budoucnost u Citroënu, tak Andreas Mikkelsen se o víkendu dost hlasitě přihlásil o smlouvu s francouzským týmem. V Německu bojoval o vítězství, nakonec sice skončil druhý, ale určitě naplnil očekávání do něj vkládaná. Zatím oficiálně nikdo neví, jestli Mikkelsen v letošní sezoně dostane ještě další možnost startovat. Pokud by se ale objevil na startu ve Španělsku, tak by bylo více méně jeho angažmá pro rok 2018 potvrzeno.
"Každý ví, že v září bude horká fáze na jezdeckém trhu. Také my tento čas využijeme k tomu, abychom si stanovili naši strategii a pobavili se s jezdci, kteří by nám mohli pomoci v dosažení našich cílů. Aktuálně není ještě nic rozhodnuto. S jezdci nominovanými pro Španělsko chceme plánovat naši budoucnost," řekl Yves Matton, šéf týmu Citroën.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.