Lappi ještě nebude dost zralý na boj o titul v roce 2018, míní jeho kolega

Lappi, Esapekka - Ferm, Janne
Lappi, Esapekka - Ferm, Janne, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 12. srpna 2017 23:45
Sdílej:

I přes vítězství na uplynulé Rally Finland nebude Esapekka Lappi připraven v roce 2018 bojovat o titul. Alespoň má tento názor jeho týmový kolega, Jari-Matti Latvala.

Nečekané vítězství Lappiho přišlo již v jeho čtvrtém startu s vozem WRC. Podle Latvaly však 26 letého mladíka bude v příštím roce brzdit v boji o titul nedostatek zkušeností: "Aby mohl bojovat o šampionát, potřeboval by více zkušeností," říká Jari-Matti Latvala, který ztrácí 46 bodů na vedoucího Neuvillea.

"Jsou zde rally, na kterých ještě nejel - jako třeba Mexiko. Pokud chcete bojovat o titul, tak potřebujete znát všechny rally," pokračuje Fin. Jeho krajan začal sezonu jako pouze testovací jezdec, když Toyota nasazovala pouze dvojici Latvala a Hänninen. Lappi se dočkal až v Portugalsku. 

Předtím jezdil dva roky Esapekka ve WRC2. To jsou jeho jediné zkušenosti s kalendářem WRC, protože předtím jezdil v ME a ve Finsku. Bývalý tovární jezdec Škody Motorsport s Latvalou souhlasí a před Německem brzdí vysoká očekávání. "To, co Jari-Matti řekl, je pravda," začal Esapekka Lappi.

"Jak bylo vidět, s Finskou rally jsem měl velké zkušenosti - jel jsem zde pošesté. Ale Německo, tam se necítím. V Argentině a Mexiku jsem nikdy nejel a když chcete bojovat o titul, tak potřebujete znát všechny soutěže. Je to velká výzva, když chce člověk o šampionátu vůbec mluvit.

Mým cílem je získávat zkušenosti ze všech soutěží. Chci své výkony stabilizovat na co možná nejvyšší úrovni," dodal Lappi. Ten je s Latvalou již potvrzen pro sezonu 2018 u Toyoty. Juho Hänninen však bude muset zřejmě uvolnit své místo, protože Tommi Mäkinen zvažuje angažování některého z jezdců M-Sportu. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.