I přes vítězství na uplynulé Rally Finland nebude Esapekka Lappi připraven v roce 2018 bojovat o titul. Alespoň má tento názor jeho týmový kolega, Jari-Matti Latvala.
Nečekané vítězství Lappiho přišlo již v jeho čtvrtém startu s vozem WRC. Podle Latvaly však 26 letého mladíka bude v příštím roce brzdit v boji o titul nedostatek zkušeností: "Aby mohl bojovat o šampionát, potřeboval by více zkušeností," říká Jari-Matti Latvala, který ztrácí 46 bodů na vedoucího Neuvillea.
"Jsou zde rally, na kterých ještě nejel - jako třeba Mexiko. Pokud chcete bojovat o titul, tak potřebujete znát všechny rally," pokračuje Fin. Jeho krajan začal sezonu jako pouze testovací jezdec, když Toyota nasazovala pouze dvojici Latvala a Hänninen. Lappi se dočkal až v Portugalsku.
Předtím jezdil dva roky Esapekka ve WRC2. To jsou jeho jediné zkušenosti s kalendářem WRC, protože předtím jezdil v ME a ve Finsku. Bývalý tovární jezdec Škody Motorsport s Latvalou souhlasí a před Německem brzdí vysoká očekávání. "To, co Jari-Matti řekl, je pravda," začal Esapekka Lappi.
"Jak bylo vidět, s Finskou rally jsem měl velké zkušenosti - jel jsem zde pošesté. Ale Německo, tam se necítím. V Argentině a Mexiku jsem nikdy nejel a když chcete bojovat o titul, tak potřebujete znát všechny soutěže. Je to velká výzva, když chce člověk o šampionátu vůbec mluvit.
Mým cílem je získávat zkušenosti ze všech soutěží. Chci své výkony stabilizovat na co možná nejvyšší úrovni," dodal Lappi. Ten je s Latvalou již potvrzen pro sezonu 2018 u Toyoty. Juho Hänninen však bude muset zřejmě uvolnit své místo, protože Tommi Mäkinen zvažuje angažování některého z jezdců M-Sportu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.