I přes vítězství na uplynulé Rally Finland nebude Esapekka Lappi připraven v roce 2018 bojovat o titul. Alespoň má tento názor jeho týmový kolega, Jari-Matti Latvala.
Nečekané vítězství Lappiho přišlo již v jeho čtvrtém startu s vozem WRC. Podle Latvaly však 26 letého mladíka bude v příštím roce brzdit v boji o titul nedostatek zkušeností: "Aby mohl bojovat o šampionát, potřeboval by více zkušeností," říká Jari-Matti Latvala, který ztrácí 46 bodů na vedoucího Neuvillea.
"Jsou zde rally, na kterých ještě nejel - jako třeba Mexiko. Pokud chcete bojovat o titul, tak potřebujete znát všechny rally," pokračuje Fin. Jeho krajan začal sezonu jako pouze testovací jezdec, když Toyota nasazovala pouze dvojici Latvala a Hänninen. Lappi se dočkal až v Portugalsku.
Předtím jezdil dva roky Esapekka ve WRC2. To jsou jeho jediné zkušenosti s kalendářem WRC, protože předtím jezdil v ME a ve Finsku. Bývalý tovární jezdec Škody Motorsport s Latvalou souhlasí a před Německem brzdí vysoká očekávání. "To, co Jari-Matti řekl, je pravda," začal Esapekka Lappi.
"Jak bylo vidět, s Finskou rally jsem měl velké zkušenosti - jel jsem zde pošesté. Ale Německo, tam se necítím. V Argentině a Mexiku jsem nikdy nejel a když chcete bojovat o titul, tak potřebujete znát všechny soutěže. Je to velká výzva, když chce člověk o šampionátu vůbec mluvit.
Mým cílem je získávat zkušenosti ze všech soutěží. Chci své výkony stabilizovat na co možná nejvyšší úrovni," dodal Lappi. Ten je s Latvalou již potvrzen pro sezonu 2018 u Toyoty. Juho Hänninen však bude muset zřejmě uvolnit své místo, protože Tommi Mäkinen zvažuje angažování některého z jezdců M-Sportu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.