I přes vítězství na uplynulé Rally Finland nebude Esapekka Lappi připraven v roce 2018 bojovat o titul. Alespoň má tento názor jeho týmový kolega, Jari-Matti Latvala.
Nečekané vítězství Lappiho přišlo již v jeho čtvrtém startu s vozem WRC. Podle Latvaly však 26 letého mladíka bude v příštím roce brzdit v boji o titul nedostatek zkušeností: "Aby mohl bojovat o šampionát, potřeboval by více zkušeností," říká Jari-Matti Latvala, který ztrácí 46 bodů na vedoucího Neuvillea.
"Jsou zde rally, na kterých ještě nejel - jako třeba Mexiko. Pokud chcete bojovat o titul, tak potřebujete znát všechny rally," pokračuje Fin. Jeho krajan začal sezonu jako pouze testovací jezdec, když Toyota nasazovala pouze dvojici Latvala a Hänninen. Lappi se dočkal až v Portugalsku.
Předtím jezdil dva roky Esapekka ve WRC2. To jsou jeho jediné zkušenosti s kalendářem WRC, protože předtím jezdil v ME a ve Finsku. Bývalý tovární jezdec Škody Motorsport s Latvalou souhlasí a před Německem brzdí vysoká očekávání. "To, co Jari-Matti řekl, je pravda," začal Esapekka Lappi.
"Jak bylo vidět, s Finskou rally jsem měl velké zkušenosti - jel jsem zde pošesté. Ale Německo, tam se necítím. V Argentině a Mexiku jsem nikdy nejel a když chcete bojovat o titul, tak potřebujete znát všechny soutěže. Je to velká výzva, když chce člověk o šampionátu vůbec mluvit.
Mým cílem je získávat zkušenosti ze všech soutěží. Chci své výkony stabilizovat na co možná nejvyšší úrovni," dodal Lappi. Ten je s Latvalou již potvrzen pro sezonu 2018 u Toyoty. Juho Hänninen však bude muset zřejmě uvolnit své místo, protože Tommi Mäkinen zvažuje angažování některého z jezdců M-Sportu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?