Od Esapekky Lappiho měli mnozí zkraje tohoto měsíce v Polsku velká očekávání, avšak mladý Fin předvedl po slušném výsledku z Portugalska a skvělém představení v Itálii svoji první slabší chvilku ve WRC od svého příchodu do továrního týmu Toyoty.
Na nadcházející domácí Rally Finland bude logicky finský pilot Toyoty pod září reflektorů, případná nehoda by mu tak vůbec nepomohla. Před startem ale mladý Fin ukázal velkou sebedůvěru - pokud vše půjde dobře, dokáže si dokonce představit boj o místo na pódiu!
"Bylo by to opravdu velmi vzrušující [být na podiu] poprvé za volantem vozu WRC na mé domácí rally. Pokud zvládneme perfektní soutěž, tak si myslím, že je možné ucházet se o pódium, vše by ale muselo jít bez problémů, protože rozestupy jsou ve Finsku normálně velmi malé.
Naše auto by se mělo na finských cestách chovat velmi dobře. Myslím, že aerodynamika a motor jsou našimi opravdu silnými body. Tato rally pro mého navigátora, Janneho, představuje velký kus práce, protože mi bude muset hlásit poznámky ve vyšší rychlosti, než je ve Finsku obvyklé," zakončil Esapekka Lappi.
Dřívější výsledky Lappiho na Rally Finland:2016: 8. místo, 1. ve WRC-2 (Škoda Fabia R5)2015: 8. místo, 1. ve WRC-2 (Škoda Fabia R5)2013: 31. místo, 11. ve WRC-2 (Škoda Fabia S2000)2012: 25. místo, 5. v SWRC (Ford Fiesta S2000)2011: 32. místo, 1. ve třídě 6 (Citroën C2 R2 Max)
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.