Od Esapekky Lappiho měli mnozí zkraje tohoto měsíce v Polsku velká očekávání, avšak mladý Fin předvedl po slušném výsledku z Portugalska a skvělém představení v Itálii svoji první slabší chvilku ve WRC od svého příchodu do továrního týmu Toyoty.
Na nadcházející domácí Rally Finland bude logicky finský pilot Toyoty pod září reflektorů, případná nehoda by mu tak vůbec nepomohla. Před startem ale mladý Fin ukázal velkou sebedůvěru - pokud vše půjde dobře, dokáže si dokonce představit boj o místo na pódiu!
"Bylo by to opravdu velmi vzrušující [být na podiu] poprvé za volantem vozu WRC na mé domácí rally. Pokud zvládneme perfektní soutěž, tak si myslím, že je možné ucházet se o pódium, vše by ale muselo jít bez problémů, protože rozestupy jsou ve Finsku normálně velmi malé.
Naše auto by se mělo na finských cestách chovat velmi dobře. Myslím, že aerodynamika a motor jsou našimi opravdu silnými body. Tato rally pro mého navigátora, Janneho, představuje velký kus práce, protože mi bude muset hlásit poznámky ve vyšší rychlosti, než je ve Finsku obvyklé," zakončil Esapekka Lappi.
Dřívější výsledky Lappiho na Rally Finland:2016: 8. místo, 1. ve WRC-2 (Škoda Fabia R5)2015: 8. místo, 1. ve WRC-2 (Škoda Fabia R5)2013: 31. místo, 11. ve WRC-2 (Škoda Fabia S2000)2012: 25. místo, 5. v SWRC (Ford Fiesta S2000)2011: 32. místo, 1. ve třídě 6 (Citroën C2 R2 Max)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?