Citroën slovy svého šéfa, Yvese Mattona, řekl, že Kris Meeke "potřeboval pauzu", a tak jej nenasadili v Polsku. S hodnocením toho, jestli se jednalo o správné rozhodnutí, by Citroën rád počkal až na výkon Meekea ve Finsku.
Absence Krise Meekea, který letošní sezonu začínal jako horký favorit na titul mistra světa mezi jezdci, na Rally Poland vyvolala spoustu otázek směrem k šéfovi týmu, Yvesi Mattonovi. Belgičan ale svoje rozhodnutí v Polsku jednoznačně obhajoval. "Není to poprvé, co se něco takového ve WRC děje. Několik týmů v minulosti udělalo změny v jezdecké sestavě. Upřímně si myslím, že Kris potřeboval pauzu," říká Yves Matton.
"Cíl je velmi jednoduchý: Pro Krise to je vrátit se zpět v lepší formě než kdy předtím tak, abychom spolu mohli vyhrávat. Aktuálně nikdo nemůže říci nic s jistotou ohledně toho, jestli jsme udělali správné nebo špatné rozhodnutí. Ale neměli bychom nic nedělat. Museli jsme učinit nějakou akci, abychom ukončili tuto šňůru výsledků a já za toto rozhodnutí přebírám veškerou zodpovědnost," pokračuje šéf týmu Citroën Sport.
Matton také trvá na tom, že Citroën nikdy neřekl, že je Kris zodpovědný za slabý start týmu do sezony, ale dodává: "Je dobré se upamatovat, ačkoliv po každém testu jezdci říkali, že jsou s ovládáním auta spokojení. Ale za podmínek reálné soutěže nebyli nikdy schopni mít tento pocit také. Znamená to, že některá z cest, kterou jsme se vydali při vývoji C3 WRC nesplnila svůj cíl. Když už jsme udělali krok zpět, který jsme potřebovali udělat, tak jsem poprosil technický tým, aby zapracoval na nějakých upgradech, které by autu poskytly větší univerzálnost."
"Bylo tam hodně změn: Upgrade zavěšení na Rally Sweden, změny na transmisích v Polsku a další budou následovat v nadcházejících měsících. Všechno to chce čas. S širší jezdeckou škálou věříme v naší schopnost posunout se rychleji správným směrem." Jen připomeňme, že Citroën nechal doma Stéphane Lefebvra pro Rally Sardinia, kde jej nahradil Andreas Mikkelsen. Nor pak v Polsku nahradil právě Krise Meekea. Lefebvre při svém návratu před týdnem a půl v Polsku získal nejlepší výsledek své kariéry, když dojel pátý absolutně.
To dle Mattona ospravedlňuje správnost jeho rozhodnutí. "Když jsem Stéphanovi řekl, že nepojede na Sardinii, tak jsem ho poprosil, aby pracoval ještě tvrději, aby se dobře připravil na Polsko. [V Polsku] zvládl dát dohromady všechny věci, které se naučil během svého času v roli profesionálního rally jezdce. Měl smysl pro to, že dokázal přidat, když se na to cítil a když byly podmínky náročné, tak zvolnil. Výsledek pomůže zvýšit důvěru Stéphana."
I přes tento dobrý výsledek ale Francouz bude muset v Německu opět uvolnit svoje místo Mikkelsenovi. "Stejně jako s našimi mechaniky nebo inženýry, jezdci musí vědět, kdy jednat v nejlepším zájmu týmu, protože naší prioritou je zisk těch nejlepších výsledků pro Citroën. Nebude v tomto čase jen tak sedět, protože se budu účastnit různých testů," uzavřel Yves Matton.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.