Citroën slovy svého šéfa, Yvese Mattona, řekl, že Kris Meeke "potřeboval pauzu", a tak jej nenasadili v Polsku. S hodnocením toho, jestli se jednalo o správné rozhodnutí, by Citroën rád počkal až na výkon Meekea ve Finsku.
Absence Krise Meekea, který letošní sezonu začínal jako horký favorit na titul mistra světa mezi jezdci, na Rally Poland vyvolala spoustu otázek směrem k šéfovi týmu, Yvesi Mattonovi. Belgičan ale svoje rozhodnutí v Polsku jednoznačně obhajoval. "Není to poprvé, co se něco takového ve WRC děje. Několik týmů v minulosti udělalo změny v jezdecké sestavě. Upřímně si myslím, že Kris potřeboval pauzu," říká Yves Matton.
"Cíl je velmi jednoduchý: Pro Krise to je vrátit se zpět v lepší formě než kdy předtím tak, abychom spolu mohli vyhrávat. Aktuálně nikdo nemůže říci nic s jistotou ohledně toho, jestli jsme udělali správné nebo špatné rozhodnutí. Ale neměli bychom nic nedělat. Museli jsme učinit nějakou akci, abychom ukončili tuto šňůru výsledků a já za toto rozhodnutí přebírám veškerou zodpovědnost," pokračuje šéf týmu Citroën Sport.
Matton také trvá na tom, že Citroën nikdy neřekl, že je Kris zodpovědný za slabý start týmu do sezony, ale dodává: "Je dobré se upamatovat, ačkoliv po každém testu jezdci říkali, že jsou s ovládáním auta spokojení. Ale za podmínek reálné soutěže nebyli nikdy schopni mít tento pocit také. Znamená to, že některá z cest, kterou jsme se vydali při vývoji C3 WRC nesplnila svůj cíl. Když už jsme udělali krok zpět, který jsme potřebovali udělat, tak jsem poprosil technický tým, aby zapracoval na nějakých upgradech, které by autu poskytly větší univerzálnost."
"Bylo tam hodně změn: Upgrade zavěšení na Rally Sweden, změny na transmisích v Polsku a další budou následovat v nadcházejících měsících. Všechno to chce čas. S širší jezdeckou škálou věříme v naší schopnost posunout se rychleji správným směrem." Jen připomeňme, že Citroën nechal doma Stéphane Lefebvra pro Rally Sardinia, kde jej nahradil Andreas Mikkelsen. Nor pak v Polsku nahradil právě Krise Meekea. Lefebvre při svém návratu před týdnem a půl v Polsku získal nejlepší výsledek své kariéry, když dojel pátý absolutně.
To dle Mattona ospravedlňuje správnost jeho rozhodnutí. "Když jsem Stéphanovi řekl, že nepojede na Sardinii, tak jsem ho poprosil, aby pracoval ještě tvrději, aby se dobře připravil na Polsko. [V Polsku] zvládl dát dohromady všechny věci, které se naučil během svého času v roli profesionálního rally jezdce. Měl smysl pro to, že dokázal přidat, když se na to cítil a když byly podmínky náročné, tak zvolnil. Výsledek pomůže zvýšit důvěru Stéphana."
I přes tento dobrý výsledek ale Francouz bude muset v Německu opět uvolnit svoje místo Mikkelsenovi. "Stejně jako s našimi mechaniky nebo inženýry, jezdci musí vědět, kdy jednat v nejlepším zájmu týmu, protože naší prioritou je zisk těch nejlepších výsledků pro Citroën. Nebude v tomto čase jen tak sedět, protože se budu účastnit různých testů," uzavřel Yves Matton.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?