Rajd Polski: Neuville vyhrál soutěž po jezdecké chybě Tänaka, ten odstoupil

Neuville si připisuje třetí vítězství sezony
Neuville si připisuje třetí vítězství sezony, foto: Red Bull
-haj 29. června 2017 22:04 3. července 2017 21:12
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ23; V Polsku je na programu další soutěž MS, tentokrát se posádky utkají na extrémně rychlých šotolinových tratích. Vloni zde DMACK málem oslavil historické první místo (letos po něm sahal v Argentině), bude zajímavé sledovat, jestli tyto pneumatiky budou i letos tak konkurenceschopné. U Citroënu pauzíruje Kris Meeke, M-Sport poprvé nasadil Teemu Suninena v autě WRC.

Po RZ23:Ráno začal na RZ20 v pekelném tempu Ott Tänak. Jezdec hnaný davy jeho fanoušků porazil Thierryho Neuvillea o 4,9s (!) a přebral vedení v rally. Třetí čas zajel Latvala, ten už ale ztrácel 13,3s. Čtvrtým časem se blýskl Teemu Suninen. 

Rozuzlení se Polská rally dočkala na testu 21 - Ott Tänak souboj o vítězství neustál! V lesní pasáži mu na bahnité části ujela zadní část jeho Fordu, trefil balík slámy a ten jej roztočil do stromu. Jeho auto bylo při tom velmi poškozeno. Estonec ztratil 1:45 min a propadl se na třetí místo. Mimo trať v únikové zoně byl také Andreas Mikkelsen. Nor ztratil 50 sekund a spadl za Juhu Hänninena na 10. místo. 

Test s číslem 22 vyhrál Thierry Neuville před Jarim-Mattim Latvalou (+0,5s) a Andreasem Mikkelsenem (+2,2s). Hlavním zprávou ale bylo, že na přejezdu k RZ22 musel vzdát Ott Tänak. Estonec odstoupil na následky poškození svého Fordu po chybě na předchozím testu. S defektem do cíle dojel Dani Sordo, Sébastien Ogier byl na poli.

Posledním testem soutěže byla RZ23, na které se ještě závodilo naplno. Stéphane Lefebvre se posunul na konečné páté místo před Teemu Suninena, který při svém prvním startu s Fordem Fiesta WRC zazářil. V závěru TOP10 Andreas Mikkelsen dokázal s Citroënem C3 WRC předstihnout Juhu Hänninena - posunul se tak na 9. místo.

Výsledky Power Stage:1) Jari-Matti Latvala +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Andreas Mikkelsen +3 body4) Stéphane Lefebvre +2 body5) Thierry Neuville +1 bod

Výsledky po RZ23

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC 2:40:46,1 - - - 2. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 Coupé WRC   +1:23,9 3. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +2:20,8 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 Coupé WRC   +2:47,4 5. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 WRC   +3:11,8 6. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC   +3:16,8 7. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC +3:39,6 8. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC   +4:39,1 9. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC   +4:43,5 10. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC   +4:53,7

Po RZ19:Po zastávce v servisu vyhrál RZ15 Thierry Neuville před Ottem Tänakem (1,7s) a Jarim-Mattim Latvalou (+3,8s). Velkou krizovku měl zhruba kilometr před cílem Latvala, jezdec měl za to, že půjde přes střechu. Defekt pneumatiky zdržel Juhu Hänninena, Fin ztratil téměř 30s. 

Do výsledků soutěže ale výrazně promluvila rychlostní zkouška číslo 16 - ze soutěže vypadl Jari-Matti Latvala. Fina zradila technika, zřejmě selhala převodovka a jezdec nebyl schopen zařadit žádný rychlostní stupeň. Defekt (levá zadní guma) dostal Thierry Neuville (+23s). Bez zadního přítlačného křídla dojel do cíle zkoušky Ott Tänak - dle jezdce prostě odletělo. Díky tomu se do čela dostal Tänak, Neuville na něj ztrácel 14,s. Test vyhrál Hayden Paddon, druhým časem se v celkovém pořadí před Sorda dostal Sébastien Ogier. Menší problémy s elektronikou hlásil Breen (10. čas).

RZ17 opět vyhrál Paddon, Neuville ale ztratil jen 0,5s. Krásným třetím časem o sobě dal vědět Stéphane Lefebvre (+3,2s). Ott Tänak bez zadního křídla zajel až 10. čas (+8,8s). Estonec se nechal slyšet, že je jízda bez přítlačného křídla sice nebezpečná, ale nic jiného mu nezbývá. Po dalších problémech Hänninena se přes něj dostal na devátou příčku Elfyn Evans. 

V RZ18 si jezdci Hyundai otočili svoje pozice - Paddon byl tentokrát o 0,5s pomalejší než Neuville. Tänak ztratil dalších 8,6s (9. čas), což byl na více než 19 kilometrech úctyhodný výkon. Nicméně i tak jezdec M-Sportu neubránil svoje vedení a do čela se vrátil Belgičan na Hyundai. Ott hořekoval nad chováním auta především na skocích. Ližina pod autem se uvolnila Ostbergovi. Před trápícího se Hänninena poskočil v průběžném hodnocení už také Mikkelsen, který se tak konečně dostal na bodovanou pozici. 

Krátkou diváckou speciálku, RZ19, vyhrál opět Elfyn Evans. Tento test však žádné změny do průběžného hodnocení nepřinesl.

Výsledky po RZ19

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC 2:10:26,3 - - - 2. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC   +3,1 3. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 Coupé WRC   +25,5 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +1:32,0 5. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 Coupé WRC   +1:43,8 6. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC   +2:06,2 7. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 WRC +2:20,3 8. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC   +2:45,8 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC   +3:23,1 10. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC   +3:34,6

Po RZ14:V sobotu dopoledne byl na programu v Polsku čtyři měřené testy. RZ11 zvládl nejrychleji Jari-Matti Latvala se svým Yarisem WRC. Druhý byl Thierry Neuville (+0,8s) a třetí Ott Tänak (+2,1s). V průběžném pořadí se na čtvrtého Sébastiena Ogiera, kterému se letos v Polsku zatím moc nedaří, ačkoliv dle svých slov jel včera celou dobu naplno, přitáhl na rozdíl 1,1s Hayden Paddon. 

RZ12 zvládl nejlépe Ott Tänak, který se tak posunul do průběžného vedení v soutěži na úkor Thierryho Neuvilla. Druhý čas zajel Hayden Paddon (+3s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+4s). Novozélanďan Paddon se se svým Hyundai i20 Coupe WRC posunul na průběžné čtvrté místo před Sébastiena Ogiera (až 13. čas, +33,3s), který do stopky dojel s hodně poškozenou Fiestou WRC. Mimo trať byl chvíli Andreas Mikkelsen se svoji C3 WRC, moc času ale netratil (11. čas, +19,8s). 

Hayden Paddon vyhrál RZ13 před Thierry Neuvillem (+1,4s) a Ottem Tänakem (+1,8s). Sébastien Ogier, který se dále trápil s rozbitým autem, se propadl v průběžném pořadí za Daniho Sorda. Juhu Hänninena začal zlobit motor u jeho Toyoty a klesl až na 10. pozici. Fin musel Yaris neustále držet v otáčkách, aby motor nezhasl. 

Poslední zkoušku před servisem opanoval Thierry Neuville, když porazil o 3,2s Jariho-Mattiho Latvalu a o 4,4s Otta Tänaka. Belgičan díky tomuto výsledku poskočil zpět do čela průběžného pořadí. Ogier zajel 10. čas (17,8s) a přiznal, že jet bez předního nárazníku a tudíž rozhozenou aerodynamikou je velmi obtížné. Andreas Mikkelsen, který je stále až 12., byl se svým Citroënem na poli - ztratil ale jen 14,3s. 

Výsledky po RZ14

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC 1:32:44,1 - - - 2. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC   +1,3 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC   +9,5 4. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 Coupé WRC   +42,8 5. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 Coupé WRC   +1:30,4 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +1:37,2 7. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:55,1 8. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 WRC   +2:15,7 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC   +2:25,3 10. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +10s  +2:37,9

Po RZ10:V pátek odpoledne bylo v Polsku na programu pět měřených testů - druhé průjezdy dopoledními čtyřmi zkouškami a pak superspeciálka Mikołajki Arena, která soutěž ve čtvrtek večer otevírala. Hned RZ6 (Chmielewo 2) však musela být z důvodů obavy o bezpečnost diváků. 

RZ7 projel nejrychleji mladík Teemu Suninen, který si tak připsal svoje první vítězství v měřeném testu ve WRC. Fin se v cíli divil, že byl nejrychlejší. Druhý čas zajel Hayden Paddon (+0,7s) a třetí byl Ott Tänak (+1,2s). Vzhledem k tomu, že Thierry Neuville zajel až osmý čas (+7,3s), tak se v průběžné klasifikaci propadl na třetí místo, o příčku si pohoršil Ott Tänak. Do TOP10 se na deváté místo posunul Mads Ostberg, desátou příčku si podržel Stéphane Lefebvre a na jedenácté místo se propadl Elfyn Evans. 

RZ8 vyhrál Thierry Neuville, druhý byl jeho týmový kolega, Dani Sordo (+1,2s) a třetí byl Teemu Suninen (+3,4s). Do průběžného vedení v soutěži se posunul Ott Tänak, když doposud vedoucí Jari-Matti Latvala na něj ztrácel pouhou vteřinu. Teemu Suninen poskočil už na průběžné sedmé místo na úkor Juhy Hänninena na Toyotě Yaris WRC. FIn ve stopce přiznal, že na přejezdu chtěl zvednout tlumiče svého speciálu, ale ty byly natolik obalené bahnem, že to prostě nešlo. Příčky si také prohodili aktuálně devátý Lefebvre a po této zkoušce desátý Ostberg. Takřka všichni ve stopce přiznávali velké problémy s všudypřítomným bahnem a stojící vodou ve vyjetých kolejích. 

RZ9 ovládl Thierry Neuville, druhý čas zajel Hayden Paddon (+1,5s) a třetí byl Ott Tänak (+3,2s). Belgičan s Hyundai i20 Coupe WRC se posunul do průběžného čela soutěže, když přeskočil Tänaka i Latvalu. Pomalý defekt potkal Mikkelsena, ale i tak ztratil jen 7,7 vteřiny. 

Pátek uzavřela RZ10, která byla jen krátkou superspeciálkou. Nejrychleji ji projel (podobně jako ve čtvrtek večer) Elfyn Evans, druhý byl Ott Tänak (+0,5s) a třetí byl Thierry Neuville (+0,7s).

Výsledky po RZ10

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC 56:21,2 - - - 2. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC   +1,3 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC   +6,6 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +35,1 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 Coupé WRC   +39,6 6. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 Coupé WRC   +51,7 7. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:11,0 8. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC  +10s +1:28,9 9. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 WRC   +1:37,0 10. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta WRC   +1:42,7

Po RZ5:Ráno začal nejlépe Thierry Neuville, druhý čas zajel Jari-Matti Latvala (+0,2s) a třetí byl Sébastien Ogier (+1,4s). Belgičan se tak ujal průběžného vedení v soutěži. V podstatě všichni ve stopce po RZ reportovali, že jim na rozblácených tratích schází přilnavost. Technické problémy potkaly Craiga Breena, který jel jen s pohonem jedné nápravy. 

RZ3 projel nejrychleji Jari-Matti Latvala, druhý čas zajel Ott Tänak (+0,9s) a třetí byl Sébastien Ogier (+1,3s). Neuvilla (čtvrtý čas, +3,1s) v čele soutěže nahradil Latvala na Toyotě Yaris WRC. I na této zkoušce hodně pršelo a posádky ve stopce reportovaly, že mají plné ruce práce s tím, aby auta na bahnitém podkladu vůbec uřídily. Více než dvě minuty ztratil Breen, který měl stále jen pohon dvou kol (přední nápravy), a tak se dopoledne hodně trápil. 

Také na RZ4 byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala, druhý čas zajel Ott Tänak (+1,3s) a třetí byl Sébastien Ogier (+3s). Zajímavé komentáře podali jak Ogier tak Neuville. Oba přiznali, že kdyby byli ochotni jít do většího rizika, tak by mohli být rychlejší, ale v aktuální situaci nechtějí až moc riskovat. Na této zkoušce havaroval, poškodil kolo a ze soutěže na následky této nehody odstoupil Esapekka Lappi. 

RZ5 zvládl nejrychleji Thierry Neuville, který se díky tomu posunul na průběžné druhé místo. Druhý čas zajel Jari-Matti Latvala (+1,9s) a třetí byl Ott Tänak (+3,2s). V jedné z pravotočivých zatáček byl až moc rychlý Andreas Mikkelsen, trefil pařez a poškodil zadní levou část svého vozu. I Ogier přiznal, že za těchto podmínek je lepší jet jako první na trati.

Výsledky po RZ5

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 29:25,8 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC   +4,5 3. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC   +5,0 4. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +7,3 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 Coupé WRC   +43,6 6. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 Coupé WRC   +45,7 7. J. Hänninen - K. LindströmToyota Yaris WRC +10s +1:01,1 8. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC   +1:11,6 9. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC   +1:17,5 10. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 WRC   +1:18,1

Po RZ1:Na úvod čekala na posádky 2,5 kilometrů dlouhá divácká zkouška, která je umístěná hned za servisem. Nejrychleji zde zajel Elfyn Evans s pneumatikami DMACK. Do TOP10 se nevešli Ostberg (11.), Breen (12.) a Suninen (13.). Reálně soutěž začíná zítra.

Výsledky po RZ1

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC 1:44,7 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupé WRC   +0,8 3. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +0,9 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC   +1,3 5. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta WRC   +1,4 6. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 Coupé WRC   +1,5 = E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1,5 = S. Lefebvre - G. MoreauCitroën C3 WRC   +1,5 9. A. Mikkelsen - A. JaegerCitroën C3 WRC   +1,6 10. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 Coupé WRC   +1,8
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.