Teemu Suninen se v Polsku poprvé v kariéře představí za volantem vozu WRC - konkrétně půjde o Ford Fiesta WRC aktuální specifikace. Jezdec věří, že je možné získat výsledek v TOP6. Teemu navíc pojede se stejným autem také ve Finsku. Jen připomeňme, že Suninen usedá do vozu WRC po necelých třech letech od doby, co v šampionátu WRC debutoval.
Polsko a Finsko jsou tratě, které se podobají terénům, na kterých začínal - proto padla volba právě na tyto dvě rally. "Mým cílem je zlepšit hodně svoji jízdu. Bude to těžká rally, WRC je daleko složitější než auto kategorie WRC2. Pokusíme se na soutěži zajet dobrý výsledek.
Řekl bych, že dojet v TOP6, bez jakýchkoliv chyb a problémů, by bylo skvělé," odhaluje cíle Teemu Suninen. Ten vloni testoval Toyotu Yaris WRC týmu Toyota Gazoo Racing. S Fiestou WRC se svezl dva dny ve velké Británii před startem soutěže v Polsku.
"Myslím, že ve středně-rychlých a rychlých zatáčkách opravdu pocítíte sílu auta WRC, je třeba změnit jezdecký styl. V tomto bodě své kariéry již dobře vím, jak jezdit s autem kategorie R5. Například když přijde poznámka v rozpisu: 'medium right, 50 metres, medium left', tak vím, že mohu jet naplno.
V autě WRC ale při stejné hlášce musíte brzdit. Rozpis zůstane stejný, ale je třeba jet s těmito auty jinak." Suninen tvoří s Lappim novou generaci létajících Finů ve WRC. Lappi zazářil v Itálii, když dojel senzačně při svém druhém startu s Toyotou Yaris WRC čtvrtý.
"Chci následovat Esapekku a dokonce ho chci porazit," říká odhodlaně krajan Suninen, který vloni právě s Lappim prohrál souboj o titul ve WRC2. "Je skvělé sledovat, že kluk, se kterým jsme vloni bojovali ve WRC2, je teď schopný zajíždět opravdu dobré výsledky. Budoucnost pro Finy vypadá dobře, ale oba pořád potřebujeme odvést hodně práce."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?