Teemu Suninen se v Polsku poprvé v kariéře představí za volantem vozu WRC - konkrétně půjde o Ford Fiesta WRC aktuální specifikace. Jezdec věří, že je možné získat výsledek v TOP6. Teemu navíc pojede se stejným autem také ve Finsku. Jen připomeňme, že Suninen usedá do vozu WRC po necelých třech letech od doby, co v šampionátu WRC debutoval.
Polsko a Finsko jsou tratě, které se podobají terénům, na kterých začínal - proto padla volba právě na tyto dvě rally. "Mým cílem je zlepšit hodně svoji jízdu. Bude to těžká rally, WRC je daleko složitější než auto kategorie WRC2. Pokusíme se na soutěži zajet dobrý výsledek.
Řekl bych, že dojet v TOP6, bez jakýchkoliv chyb a problémů, by bylo skvělé," odhaluje cíle Teemu Suninen. Ten vloni testoval Toyotu Yaris WRC týmu Toyota Gazoo Racing. S Fiestou WRC se svezl dva dny ve velké Británii před startem soutěže v Polsku.
"Myslím, že ve středně-rychlých a rychlých zatáčkách opravdu pocítíte sílu auta WRC, je třeba změnit jezdecký styl. V tomto bodě své kariéry již dobře vím, jak jezdit s autem kategorie R5. Například když přijde poznámka v rozpisu: 'medium right, 50 metres, medium left', tak vím, že mohu jet naplno.
V autě WRC ale při stejné hlášce musíte brzdit. Rozpis zůstane stejný, ale je třeba jet s těmito auty jinak." Suninen tvoří s Lappim novou generaci létajících Finů ve WRC. Lappi zazářil v Itálii, když dojel senzačně při svém druhém startu s Toyotou Yaris WRC čtvrtý.
"Chci následovat Esapekku a dokonce ho chci porazit," říká odhodlaně krajan Suninen, který vloni právě s Lappim prohrál souboj o titul ve WRC2. "Je skvělé sledovat, že kluk, se kterým jsme vloni bojovali ve WRC2, je teď schopný zajíždět opravdu dobré výsledky. Budoucnost pro Finy vypadá dobře, ale oba pořád potřebujeme odvést hodně práce."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.