Teemu Suninen se v Polsku poprvé v kariéře představí za volantem vozu WRC - konkrétně půjde o Ford Fiesta WRC aktuální specifikace. Jezdec věří, že je možné získat výsledek v TOP6. Teemu navíc pojede se stejným autem také ve Finsku. Jen připomeňme, že Suninen usedá do vozu WRC po necelých třech letech od doby, co v šampionátu WRC debutoval.
Polsko a Finsko jsou tratě, které se podobají terénům, na kterých začínal - proto padla volba právě na tyto dvě rally. "Mým cílem je zlepšit hodně svoji jízdu. Bude to těžká rally, WRC je daleko složitější než auto kategorie WRC2. Pokusíme se na soutěži zajet dobrý výsledek.
Řekl bych, že dojet v TOP6, bez jakýchkoliv chyb a problémů, by bylo skvělé," odhaluje cíle Teemu Suninen. Ten vloni testoval Toyotu Yaris WRC týmu Toyota Gazoo Racing. S Fiestou WRC se svezl dva dny ve velké Británii před startem soutěže v Polsku.
"Myslím, že ve středně-rychlých a rychlých zatáčkách opravdu pocítíte sílu auta WRC, je třeba změnit jezdecký styl. V tomto bodě své kariéry již dobře vím, jak jezdit s autem kategorie R5. Například když přijde poznámka v rozpisu: 'medium right, 50 metres, medium left', tak vím, že mohu jet naplno.
V autě WRC ale při stejné hlášce musíte brzdit. Rozpis zůstane stejný, ale je třeba jet s těmito auty jinak." Suninen tvoří s Lappim novou generaci létajících Finů ve WRC. Lappi zazářil v Itálii, když dojel senzačně při svém druhém startu s Toyotou Yaris WRC čtvrtý.
"Chci následovat Esapekku a dokonce ho chci porazit," říká odhodlaně krajan Suninen, který vloni právě s Lappim prohrál souboj o titul ve WRC2. "Je skvělé sledovat, že kluk, se kterým jsme vloni bojovali ve WRC2, je teď schopný zajíždět opravdu dobré výsledky. Budoucnost pro Finy vypadá dobře, ale oba pořád potřebujeme odvést hodně práce."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?