Během noci v Polsku pršelo, a tak se shakedown odjel ve čtvrtek dopoledne spíše na bahnitém než prašném povrchu. Trať měřila 4,90 km a nejrychleji ji zvládl projet Thierry Neuville s vozem Hyundai, avšak Ott Tänak na Fordu na něj ztratil jen 0,1s.
Už shakedown však vzbudil v mnohých obavy, protože Belgičan projel trať v průměrné rychlosti 133,54 km/h! FIA přitom doporučuje maximální průměrnou rychlost na tratích rychlostních zkoušek 130 km/h. Je tedy zřejmé, že nás čeká neskutečně rychlá rally.
"Déšť by mi pomohl, protože pokud by bylo mokro, tak by na trati bylo méně volné šotoliny. I tak to ale bude těžké, protože můžete najednou přijít o přilnavost. Proto bych si možná přál suchou rally za konstantních podmínek. Pokud ale chceme vyhrát, tak by pro nás byla lepší mokrá trať," poznamenal dnes v Polsku Neuville.
Výsledky shakedownu:01. Thierry Neuville (Hyundai) - 2:12.1 min.02. Ott Tänak (Ford) +0,1 s03. Hayden Paddon (Hyundai) +0,6 s04. Sebastien Ogier (Ford) +1,0 s05. Jari-Matti Latvala (Toyota) +1,2 s06. Dani Sordo (Hyundai) +1,7 s07. Esapekka Lappi (Toyota) +2,1 s08. Mads Östberg (Ford) +2,4 s09. Juho Hänninen (Toyota) +2,6 s10. Teemu Suninen (Ford) +3,1 s= Andreas Mikkelsen (Citroën) +3,1 s12. Elfyn Evans (Ford) +3,2 s13. Stéphane Lefebvre (Citroën) +3,9 s14. Craig Breen (Citroën) +4,5
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.