Během noci v Polsku pršelo, a tak se shakedown odjel ve čtvrtek dopoledne spíše na bahnitém než prašném povrchu. Trať měřila 4,90 km a nejrychleji ji zvládl projet Thierry Neuville s vozem Hyundai, avšak Ott Tänak na Fordu na něj ztratil jen 0,1s.
Už shakedown však vzbudil v mnohých obavy, protože Belgičan projel trať v průměrné rychlosti 133,54 km/h! FIA přitom doporučuje maximální průměrnou rychlost na tratích rychlostních zkoušek 130 km/h. Je tedy zřejmé, že nás čeká neskutečně rychlá rally.
"Déšť by mi pomohl, protože pokud by bylo mokro, tak by na trati bylo méně volné šotoliny. I tak to ale bude těžké, protože můžete najednou přijít o přilnavost. Proto bych si možná přál suchou rally za konstantních podmínek. Pokud ale chceme vyhrát, tak by pro nás byla lepší mokrá trať," poznamenal dnes v Polsku Neuville.
Výsledky shakedownu:01. Thierry Neuville (Hyundai) - 2:12.1 min.02. Ott Tänak (Ford) +0,1 s03. Hayden Paddon (Hyundai) +0,6 s04. Sebastien Ogier (Ford) +1,0 s05. Jari-Matti Latvala (Toyota) +1,2 s06. Dani Sordo (Hyundai) +1,7 s07. Esapekka Lappi (Toyota) +2,1 s08. Mads Östberg (Ford) +2,4 s09. Juho Hänninen (Toyota) +2,6 s10. Teemu Suninen (Ford) +3,1 s= Andreas Mikkelsen (Citroën) +3,1 s12. Elfyn Evans (Ford) +3,2 s13. Stéphane Lefebvre (Citroën) +3,9 s14. Craig Breen (Citroën) +4,5
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.