Během noci v Polsku pršelo, a tak se shakedown odjel ve čtvrtek dopoledne spíše na bahnitém než prašném povrchu. Trať měřila 4,90 km a nejrychleji ji zvládl projet Thierry Neuville s vozem Hyundai, avšak Ott Tänak na Fordu na něj ztratil jen 0,1s.
Už shakedown však vzbudil v mnohých obavy, protože Belgičan projel trať v průměrné rychlosti 133,54 km/h! FIA přitom doporučuje maximální průměrnou rychlost na tratích rychlostních zkoušek 130 km/h. Je tedy zřejmé, že nás čeká neskutečně rychlá rally.
"Déšť by mi pomohl, protože pokud by bylo mokro, tak by na trati bylo méně volné šotoliny. I tak to ale bude těžké, protože můžete najednou přijít o přilnavost. Proto bych si možná přál suchou rally za konstantních podmínek. Pokud ale chceme vyhrát, tak by pro nás byla lepší mokrá trať," poznamenal dnes v Polsku Neuville.
Výsledky shakedownu:01. Thierry Neuville (Hyundai) - 2:12.1 min.02. Ott Tänak (Ford) +0,1 s03. Hayden Paddon (Hyundai) +0,6 s04. Sebastien Ogier (Ford) +1,0 s05. Jari-Matti Latvala (Toyota) +1,2 s06. Dani Sordo (Hyundai) +1,7 s07. Esapekka Lappi (Toyota) +2,1 s08. Mads Östberg (Ford) +2,4 s09. Juho Hänninen (Toyota) +2,6 s10. Teemu Suninen (Ford) +3,1 s= Andreas Mikkelsen (Citroën) +3,1 s12. Elfyn Evans (Ford) +3,2 s13. Stéphane Lefebvre (Citroën) +3,9 s14. Craig Breen (Citroën) +4,5
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?