Andreas Mikkelsen věří tomu, že pokud by celou sezonu spolupracoval s Krisem Meekem, tak by společně byli schopni bojovat o titul mezi týmy pro Citroën. Přitom tento víkend se v Polsku za volantem C3 WRC Meeke neobjeví - po boku Mikkelsena pojedou Craig Breen a Stéphane Lefebvre.
Andreas Mikkelsen má zatím v barvách Citroënu za sebou jednu soutěž: "Jsem velmi smutný z toho, že Kris nepojede soutěž v Polsku. Jsem také smutný z toho, že právě já ho nahrazuji. Je absolutně bez debat, že kdybychom letos byli v týmu já a Kris, tak by šlo o silný tým.
On zná tento tým a já bych přinesl zkušenosti s Polem WRC 2017. Byli bychom schopni bojovat o titul mezi značkami," říká Nor pro Autosport. Ten využil zkušeností z VW Pola WRC 2017 a také Hyundai i20 Coupé WRC, který testoval minulý měsíc, při vylepšení Citroënu C3 WRC během dvoudenního testu. Podle něj u auta došlo na "opravdový progres".
"Pracovali jsme na každém aspektu auta - doslova na každém: zavěšení, diferenciálech a také jsme se vydali jiným směrem v otázce kinematiky. Nešlo jen o jiné použití stávajících dílů," přiznal dovezená vylepšení jezdec - viz náš dřívější článek. Konkrétně Citroën do Polska dovezl upravený zadní diferenciál a také se změnilo rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.
Kris Meeke nebyl v Polsku k zastižení, avšak zdroj z týmu potvrdil, že i on v těchto oblastech tlačil na změnu. "Teď mám auto, které se více řídí přední nápravou. Když najíždím do zatáčky, tak mám rád auto, které zabrzdím v nájezdu a pak mohu jet zatáčku pod plným plynem. Na Sardinii jsem měl ale auto, které, když jsem zabrzdil a přidal plyn, jelo až moc bokem. To mi nevyhovovalo."
Nor byl v Itálii až osmý, ale: "Mohl jsem si říct: 'Sakra, to je pomalé, pojedu rychleji'. Jenže kdybych to udělal, tak bych šel do velkého rizika. S autem jsem se necítil sžitý, nedávalo mi takovou zpětnou vazbu, jakou bych chtěl. Nevěděl jsem, jak bude reagovat a poslední věc, kterou jsem potřeboval, bylo havarovat. Jel jsem podle svého plánu, to mi umožnilo získat zkušenosti, které se pak projevily v úpravách před Polskem," obhajuje svoji strategii vítěz Polské rally 2016.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.