Andreas Mikkelsen věří tomu, že pokud by celou sezonu spolupracoval s Krisem Meekem, tak by společně byli schopni bojovat o titul mezi týmy pro Citroën. Přitom tento víkend se v Polsku za volantem C3 WRC Meeke neobjeví - po boku Mikkelsena pojedou Craig Breen a Stéphane Lefebvre.
Andreas Mikkelsen má zatím v barvách Citroënu za sebou jednu soutěž: "Jsem velmi smutný z toho, že Kris nepojede soutěž v Polsku. Jsem také smutný z toho, že právě já ho nahrazuji. Je absolutně bez debat, že kdybychom letos byli v týmu já a Kris, tak by šlo o silný tým.
On zná tento tým a já bych přinesl zkušenosti s Polem WRC 2017. Byli bychom schopni bojovat o titul mezi značkami," říká Nor pro Autosport. Ten využil zkušeností z VW Pola WRC 2017 a také Hyundai i20 Coupé WRC, který testoval minulý měsíc, při vylepšení Citroënu C3 WRC během dvoudenního testu. Podle něj u auta došlo na "opravdový progres".
"Pracovali jsme na každém aspektu auta - doslova na každém: zavěšení, diferenciálech a také jsme se vydali jiným směrem v otázce kinematiky. Nešlo jen o jiné použití stávajících dílů," přiznal dovezená vylepšení jezdec - viz náš dřívější článek. Konkrétně Citroën do Polska dovezl upravený zadní diferenciál a také se změnilo rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.
Kris Meeke nebyl v Polsku k zastižení, avšak zdroj z týmu potvrdil, že i on v těchto oblastech tlačil na změnu. "Teď mám auto, které se více řídí přední nápravou. Když najíždím do zatáčky, tak mám rád auto, které zabrzdím v nájezdu a pak mohu jet zatáčku pod plným plynem. Na Sardinii jsem měl ale auto, které, když jsem zabrzdil a přidal plyn, jelo až moc bokem. To mi nevyhovovalo."
Nor byl v Itálii až osmý, ale: "Mohl jsem si říct: 'Sakra, to je pomalé, pojedu rychleji'. Jenže kdybych to udělal, tak bych šel do velkého rizika. S autem jsem se necítil sžitý, nedávalo mi takovou zpětnou vazbu, jakou bych chtěl. Nevěděl jsem, jak bude reagovat a poslední věc, kterou jsem potřeboval, bylo havarovat. Jel jsem podle svého plánu, to mi umožnilo získat zkušenosti, které se pak projevily v úpravách před Polskem," obhajuje svoji strategii vítěz Polské rally 2016.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.