Tovární tým Citroënu míří do Polska s jedním lehce vylepšeným speciálem C3 WRC a také s pozměněným jezdeckým triem. V Polsku by rádi předvedli obrazně řečeno nový start do sezóny WRC 2017.
Po čtyřech soutěžích plných zklamání, ve kterých tovární tým nedokázal naplnit svoje očekávání, teď chtějí Francouzi z Polska lepší výsledek. Pro splnění tohoto cíle byla změněna jezdecká sestava, do které se vrací Stéphane Lefebvre a naopak vypadává Kris Meeke, ale úprav se dočkal také speciál C3 WRC. V Polsku budou tedy červené barvy hájit Andreas Mikkelsen, Craig Breen a Stéphane Lefebvre.
"Naše sezóna jde na Rally Poland do nové fáze. Museli jsme udělat krok zpět, abychom poznali, že se některá rizika, která jsme podstoupili při vývoji C3 WRC, nevyplatila. Naše auto je sice nesporně rychlé, ale okno, ve kterém opravdu fungovalo, bylo až moc úzké. Změnili jsme naše metody, principy a také uspořádání týmu," říká Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën.
V Polsku tak Citroën na svých C3 WRC nasadí vylepšený diferenciál na zadní nápravě, navíc bylo změněno rozložení kroutícího momentu mezi přední a zadní nápravu. Vše bylo prověřeno na testech v Polsku a Estonsku, které se konaly ihned po skončení Rally Sardinia. Citroën pro nasazení novinek použil žolíka, který mu umožňuje auto v průběhu sezony signifikantněji změnit. Novinky však bude mít v Polsku k dispozici pouze Andreas Mikkelsen, jehož angažmá Matton vidí jako druhý odrazový můstek pro zlepšení formy Citroënu. Pro zabudování nově homologovaných věcí na další dva vozy Citroënu nezbyl dostatek času.
"Andreas nás podnítil k tomu, abychom zkusili nějaké myšlenky. Po jeho prvním opravdovém testu s C3 WRC nasadíme nějaké změny, na kterých jsme pracovali už několik měsíců. S lepším autem mohou naši jezdci bojovat o umístění, která by naplnila vysoká očekávání Citroënu," pokračuje Matton.
V to doufá také Andreas Mikkelsen, který se po svém debutu na Sardinii aktuálně v C3 WRC cítí mnohem lépe. "Test v průběhu uplynulého týdne byl velmi dobrý. Našel jsem nastavení, které sedí k mému jezdeckému stylu a Stéphane a Craig také proti změnám nic neměli." Mikkelsen má Polsko rád, když zde vloni po velké smůle Tänaka slavil vítězství, a tak by chtěl o víkendu útočit: "Vloni jsem tam vyhrál a v letech 2015 a 2014 jsem byl druhý. Na cestách se cítím dobře a sebedůvěra je tam nejdůležitější."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.