Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, se rozhodl ocenit slibné výkony Esapekky Lappiho za volantem Yarisu WRC na Rally Italia, když mu přislíbil starty na všech zbývajících podnicích letošní sezony WRC.
Esapekka Lappi se v letošní sezoně WRC ukázal poprvé až minulý měsíc na Rally Portugal, na kterou tým stihl připravit třetí nový speciál WRC. Jeho zbývající starty v letošní sezoně zůstávaly nejasné, ale všeobecně se mělo za to, že jej minimálně na Rally Australia neuvidíme.
Ale šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, řekl britskému Autosportu, že toto řešení se už nejevilo jako reálné poté, co finský soutěžák vyhrál při svém teprve druhém startu Power Stage na Sardinii. Na soutěži v Itálii celkově Lappi zajel šest nejrychlejších časů a nebýt toho, že během prvního dne soutěže ztratil druhý převodový stupeň, tak soutěž dokončil na podiu. Na druhou stranu dvě z těchto šesti RZ vyhrál právě se zmiňovaným problémem.
"Jsem překvapen, jak rychle byl Esapekka schopný jet. Normálně trvá zhruba rok, než si zvyknete na auto WRC. Ale on do něj usedl a hned se v něm cítil pohodlně. Má teď velký potenciál a nemyslím si, že bude trvat dlouho, než jej uvidíme na podium. Od teď už bude v autě pořád - pojede všechny rally - musí," vysekl Lappimu pochvalu čtyřnásobný mistr světa.
Esapekka Lappi je samozřejmě velmi rád, že jsou s ním u Toyoty spokojeni, avšak odmítá, že by mohl vyhrát následující soutěž v Polsku nebo pak doma ve Finsku: "Naučil jsem se [jak jet] s autem na pomalých soutěžích.
Teď se s ním potřebuji naučit jezdit ve vysokých rychlostech. Jasně, ve Finsku jsem se soutěžením začínal, ale výhra není možná. Jsem překvapen tím, čeho jsem v Itálii dosáhl. Pramení to z mé velké motivace a také velkého množství práce s rozpisem."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.