Lappi pojede s Yarisem WRC všechny zbývající soutěže MS v rally

Lappi s Fermem v Itálii zazářili
Lappi s Fermem v Itálii zazářili, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iMotorSport.cz 24. června 2017 19:13
Sdílej:

Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, se rozhodl ocenit slibné výkony Esapekky Lappiho za volantem Yarisu WRC na Rally Italia, když mu přislíbil starty na všech zbývajících podnicích letošní sezony WRC.

Esapekka Lappi se v letošní sezoně WRC ukázal poprvé až minulý měsíc na Rally Portugal, na kterou tým stihl připravit třetí nový speciál WRC. Jeho zbývající starty v letošní sezoně zůstávaly nejasné, ale všeobecně se mělo za to, že jej minimálně na Rally Australia neuvidíme. 

Ale šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, řekl britskému Autosportu, že toto řešení se už nejevilo jako reálné poté, co finský soutěžák vyhrál při svém teprve druhém startu Power Stage na Sardinii. Na soutěži v Itálii celkově Lappi zajel šest nejrychlejších časů a nebýt toho, že během prvního dne soutěže ztratil druhý převodový stupeň, tak soutěž dokončil na podiu. Na druhou stranu dvě z těchto šesti RZ vyhrál právě se zmiňovaným problémem.

"Jsem překvapen, jak rychle byl Esapekka schopný jet. Normálně trvá zhruba rok, než si zvyknete na auto WRC. Ale on do něj usedl a hned se v něm cítil pohodlně. Má teď velký potenciál a nemyslím si, že bude trvat dlouho, než jej uvidíme na podium. Od teď už bude v autě pořád - pojede všechny rally - musí," vysekl Lappimu pochvalu čtyřnásobný mistr světa.

Esapekka Lappi je samozřejmě velmi rád, že jsou s ním u Toyoty spokojeni, avšak odmítá, že by mohl vyhrát následující soutěž v Polsku nebo pak doma ve Finsku: "Naučil jsem se [jak jet] s autem na pomalých soutěžích.

Teď se s ním potřebuji naučit jezdit ve vysokých rychlostech. Jasně, ve Finsku jsem se soutěžením začínal, ale výhra není možná. Jsem překvapen tím, čeho jsem v Itálii dosáhl. Pramení to z mé velké motivace a také velkého množství práce s rozpisem."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.