Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, se rozhodl ocenit slibné výkony Esapekky Lappiho za volantem Yarisu WRC na Rally Italia, když mu přislíbil starty na všech zbývajících podnicích letošní sezony WRC.
Esapekka Lappi se v letošní sezoně WRC ukázal poprvé až minulý měsíc na Rally Portugal, na kterou tým stihl připravit třetí nový speciál WRC. Jeho zbývající starty v letošní sezoně zůstávaly nejasné, ale všeobecně se mělo za to, že jej minimálně na Rally Australia neuvidíme.
Ale šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, řekl britskému Autosportu, že toto řešení se už nejevilo jako reálné poté, co finský soutěžák vyhrál při svém teprve druhém startu Power Stage na Sardinii. Na soutěži v Itálii celkově Lappi zajel šest nejrychlejších časů a nebýt toho, že během prvního dne soutěže ztratil druhý převodový stupeň, tak soutěž dokončil na podiu. Na druhou stranu dvě z těchto šesti RZ vyhrál právě se zmiňovaným problémem.
"Jsem překvapen, jak rychle byl Esapekka schopný jet. Normálně trvá zhruba rok, než si zvyknete na auto WRC. Ale on do něj usedl a hned se v něm cítil pohodlně. Má teď velký potenciál a nemyslím si, že bude trvat dlouho, než jej uvidíme na podium. Od teď už bude v autě pořád - pojede všechny rally - musí," vysekl Lappimu pochvalu čtyřnásobný mistr světa.
Esapekka Lappi je samozřejmě velmi rád, že jsou s ním u Toyoty spokojeni, avšak odmítá, že by mohl vyhrát následující soutěž v Polsku nebo pak doma ve Finsku: "Naučil jsem se [jak jet] s autem na pomalých soutěžích.
Teď se s ním potřebuji naučit jezdit ve vysokých rychlostech. Jasně, ve Finsku jsem se soutěžením začínal, ale výhra není možná. Jsem překvapen tím, čeho jsem v Itálii dosáhl. Pramení to z mé velké motivace a také velkého množství práce s rozpisem."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.