Šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, se rozhodl ocenit slibné výkony Esapekky Lappiho za volantem Yarisu WRC na Rally Italia, když mu přislíbil starty na všech zbývajících podnicích letošní sezony WRC.
Esapekka Lappi se v letošní sezoně WRC ukázal poprvé až minulý měsíc na Rally Portugal, na kterou tým stihl připravit třetí nový speciál WRC. Jeho zbývající starty v letošní sezoně zůstávaly nejasné, ale všeobecně se mělo za to, že jej minimálně na Rally Australia neuvidíme.
Ale šéf týmu Toyota Gazoo Racing, Tommi Mäkinen, řekl britskému Autosportu, že toto řešení se už nejevilo jako reálné poté, co finský soutěžák vyhrál při svém teprve druhém startu Power Stage na Sardinii. Na soutěži v Itálii celkově Lappi zajel šest nejrychlejších časů a nebýt toho, že během prvního dne soutěže ztratil druhý převodový stupeň, tak soutěž dokončil na podiu. Na druhou stranu dvě z těchto šesti RZ vyhrál právě se zmiňovaným problémem.
"Jsem překvapen, jak rychle byl Esapekka schopný jet. Normálně trvá zhruba rok, než si zvyknete na auto WRC. Ale on do něj usedl a hned se v něm cítil pohodlně. Má teď velký potenciál a nemyslím si, že bude trvat dlouho, než jej uvidíme na podium. Od teď už bude v autě pořád - pojede všechny rally - musí," vysekl Lappimu pochvalu čtyřnásobný mistr světa.
Esapekka Lappi je samozřejmě velmi rád, že jsou s ním u Toyoty spokojeni, avšak odmítá, že by mohl vyhrát následující soutěž v Polsku nebo pak doma ve Finsku: "Naučil jsem se [jak jet] s autem na pomalých soutěžích.
Teď se s ním potřebuji naučit jezdit ve vysokých rychlostech. Jasně, ve Finsku jsem se soutěžením začínal, ale výhra není možná. Jsem překvapen tím, čeho jsem v Itálii dosáhl. Pramení to z mé velké motivace a také velkého množství práce s rozpisem."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.