Ott Tänak zůstal i po zisku svého prvního vítězství ve WRC na Sardinii pragmatický. Estonský jezdec na uplynulé soutěži MS v rally na Sardinii získal svoje první vítězství, když byl v cíli o něco přes 12 vteřin rychlejší než Jari-Matti Latvala. Pilot M-Sportu se tak stal po Markko Märtinovi teprve druhým Estoncem, který dokázal vyhrát soutěž WRC. I po tomto úspěchu ale zůstal chladný.
"Je to jednoznačně příjemné. Všichni se mě ptali, jak se cítím, ale já jsem nepociťoval takové emoce jako předtím, než jsem proťal cílovou pásku. Bylo to hodně obtížné, museli jsme hodně pracovat, speciálky byly dlouhé a nebyla to tak lehká práce. Práce, kterou jsme odvedli, má smysl. Jsme soukromým týmem a už jsme získali spoustu pódií a několik vítězství," řekl Ott Tänak.
Estonec se zařadil mezi uchazeče o jezdecký titul, když mu v průběžné klasifikaci patří třetí místo a je tak o bod před Finem, Jarim-Mattim Latvalou. "Moje pozice nebyla tak dobrá. Čekal jsem, že získám víc bodů na Power Stage, protože v Polsku pojedu jako čtvrtý a to mi na příští soutěži zkomplikuje život. Ale budeme pokračovat v atakování jako zkraje sezony," pokračuje Tänak, který by ale měl v Polsku jet jako třetí, protože v mu v MS patří třetí příčka.
"Zatím jsme odváděli dobrou práci, když jsme pravidelně získávali body. Je třeba si takový rytmus udržet a pak bude konec sezony zajímavým." Jezdec se také vrátil k poslední etapě, kde udělal chybu, která jej mohla stát vítězství: "Netrefil jsem jednu zatáčku, zatočil jsem doprava.
Měli jsme pak v autě hodně prachu a to mě rozptylovalo. Moc jsem nechápal, co se děje. Viditelnost byla špatná a ztráceli jsme čas. Hodně jsem se ale pak soustředil a pořád na to tlačil. Na následující speciálce už jsem to měl opět pod kontrolou."
Výkon svého svěřence ocenil také Malcolm Wilson, když mu Ott přivezl třetí triumf roku (dvakrát vyhrál Ogier): "Tohle je ten pravý začátek od Otta a Martina [Järveoja]. Není nic lepšího než první vítězství. Měl perfektní strategii a během celého víkendu předvedl skvělý výkon. Na svůj výsledek by měli být pořádně hrdí. Jsem si jistý, že spousta dalších vítězství přijde."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.