Tänak: Vítězství v soukromém týmu je jednoznačně příjemné

Tänak na Sardinii získal svoje první vítězství v MS s vozem WRC
Tänak na Sardinii získal svoje první vítězství v MS s vozem WRC, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iMotorSport.cz 21. června 2017 22:45
Sdílej:

Ott Tänak zůstal i po zisku svého prvního vítězství ve WRC na Sardinii pragmatický. Estonský jezdec na uplynulé soutěži MS v rally na Sardinii získal svoje první vítězství, když byl v cíli o něco přes 12 vteřin rychlejší než Jari-Matti Latvala. Pilot M-Sportu se tak stal po Markko Märtinovi teprve druhým Estoncem, který dokázal vyhrát soutěž WRC. I po tomto úspěchu ale zůstal chladný.

"Je to jednoznačně příjemné. Všichni se mě ptali, jak se cítím, ale já jsem nepociťoval takové emoce jako předtím, než jsem proťal cílovou pásku. Bylo to hodně obtížné, museli jsme hodně pracovat, speciálky byly dlouhé a nebyla to tak lehká práce. Práce, kterou jsme odvedli, má smysl. Jsme soukromým týmem a už jsme získali spoustu pódií a několik vítězství," řekl Ott Tänak.

Estonec se zařadil mezi uchazeče o jezdecký titul, když mu v průběžné klasifikaci patří třetí místo a je tak o bod před Finem, Jarim-Mattim Latvalou. "Moje pozice nebyla tak dobrá. Čekal jsem, že získám víc bodů na Power Stage, protože v Polsku pojedu jako čtvrtý a to mi na příští soutěži zkomplikuje život. Ale budeme pokračovat v atakování jako zkraje sezony," pokračuje Tänak, který by ale měl v Polsku jet jako třetí, protože v mu v MS patří třetí příčka. 

"Zatím jsme odváděli dobrou práci, když jsme pravidelně získávali body. Je třeba si takový rytmus udržet a pak bude konec sezony zajímavým." Jezdec se také vrátil k poslední etapě, kde udělal chybu, která jej mohla stát vítězství: "Netrefil jsem jednu zatáčku, zatočil jsem doprava. 

Měli jsme pak v autě hodně prachu a to mě rozptylovalo. Moc jsem nechápal, co se děje. Viditelnost byla špatná a ztráceli jsme čas. Hodně jsem se ale pak soustředil a pořád na to tlačil. Na následující speciálce už jsem to měl opět pod kontrolou." 

Výkon svého svěřence ocenil také Malcolm Wilson, když mu Ott přivezl třetí triumf roku (dvakrát vyhrál Ogier): "Tohle je ten pravý začátek od Otta a Martina [Järveoja]. Není nic lepšího než první vítězství. Měl perfektní strategii a během celého víkendu předvedl skvělý výkon. Na svůj výsledek by měli být pořádně hrdí. Jsem si jistý, že spousta dalších vítězství přijde."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.