Ott Tänak zůstal i po zisku svého prvního vítězství ve WRC na Sardinii pragmatický. Estonský jezdec na uplynulé soutěži MS v rally na Sardinii získal svoje první vítězství, když byl v cíli o něco přes 12 vteřin rychlejší než Jari-Matti Latvala. Pilot M-Sportu se tak stal po Markko Märtinovi teprve druhým Estoncem, který dokázal vyhrát soutěž WRC. I po tomto úspěchu ale zůstal chladný.
"Je to jednoznačně příjemné. Všichni se mě ptali, jak se cítím, ale já jsem nepociťoval takové emoce jako předtím, než jsem proťal cílovou pásku. Bylo to hodně obtížné, museli jsme hodně pracovat, speciálky byly dlouhé a nebyla to tak lehká práce. Práce, kterou jsme odvedli, má smysl. Jsme soukromým týmem a už jsme získali spoustu pódií a několik vítězství," řekl Ott Tänak.
Estonec se zařadil mezi uchazeče o jezdecký titul, když mu v průběžné klasifikaci patří třetí místo a je tak o bod před Finem, Jarim-Mattim Latvalou. "Moje pozice nebyla tak dobrá. Čekal jsem, že získám víc bodů na Power Stage, protože v Polsku pojedu jako čtvrtý a to mi na příští soutěži zkomplikuje život. Ale budeme pokračovat v atakování jako zkraje sezony," pokračuje Tänak, který by ale měl v Polsku jet jako třetí, protože v mu v MS patří třetí příčka.
"Zatím jsme odváděli dobrou práci, když jsme pravidelně získávali body. Je třeba si takový rytmus udržet a pak bude konec sezony zajímavým." Jezdec se také vrátil k poslední etapě, kde udělal chybu, která jej mohla stát vítězství: "Netrefil jsem jednu zatáčku, zatočil jsem doprava.
Měli jsme pak v autě hodně prachu a to mě rozptylovalo. Moc jsem nechápal, co se děje. Viditelnost byla špatná a ztráceli jsme čas. Hodně jsem se ale pak soustředil a pořád na to tlačil. Na následující speciálce už jsem to měl opět pod kontrolou."
Výkon svého svěřence ocenil také Malcolm Wilson, když mu Ott přivezl třetí triumf roku (dvakrát vyhrál Ogier): "Tohle je ten pravý začátek od Otta a Martina [Järveoja]. Není nic lepšího než první vítězství. Měl perfektní strategii a během celého víkendu předvedl skvělý výkon. Na svůj výsledek by měli být pořádně hrdí. Jsem si jistý, že spousta dalších vítězství přijde."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.