Ott Tänak zůstal i po zisku svého prvního vítězství ve WRC na Sardinii pragmatický. Estonský jezdec na uplynulé soutěži MS v rally na Sardinii získal svoje první vítězství, když byl v cíli o něco přes 12 vteřin rychlejší než Jari-Matti Latvala. Pilot M-Sportu se tak stal po Markko Märtinovi teprve druhým Estoncem, který dokázal vyhrát soutěž WRC. I po tomto úspěchu ale zůstal chladný.
"Je to jednoznačně příjemné. Všichni se mě ptali, jak se cítím, ale já jsem nepociťoval takové emoce jako předtím, než jsem proťal cílovou pásku. Bylo to hodně obtížné, museli jsme hodně pracovat, speciálky byly dlouhé a nebyla to tak lehká práce. Práce, kterou jsme odvedli, má smysl. Jsme soukromým týmem a už jsme získali spoustu pódií a několik vítězství," řekl Ott Tänak.
Estonec se zařadil mezi uchazeče o jezdecký titul, když mu v průběžné klasifikaci patří třetí místo a je tak o bod před Finem, Jarim-Mattim Latvalou. "Moje pozice nebyla tak dobrá. Čekal jsem, že získám víc bodů na Power Stage, protože v Polsku pojedu jako čtvrtý a to mi na příští soutěži zkomplikuje život. Ale budeme pokračovat v atakování jako zkraje sezony," pokračuje Tänak, který by ale měl v Polsku jet jako třetí, protože v mu v MS patří třetí příčka.
"Zatím jsme odváděli dobrou práci, když jsme pravidelně získávali body. Je třeba si takový rytmus udržet a pak bude konec sezony zajímavým." Jezdec se také vrátil k poslední etapě, kde udělal chybu, která jej mohla stát vítězství: "Netrefil jsem jednu zatáčku, zatočil jsem doprava.
Měli jsme pak v autě hodně prachu a to mě rozptylovalo. Moc jsem nechápal, co se děje. Viditelnost byla špatná a ztráceli jsme čas. Hodně jsem se ale pak soustředil a pořád na to tlačil. Na následující speciálce už jsem to měl opět pod kontrolou."
Výkon svého svěřence ocenil také Malcolm Wilson, když mu Ott přivezl třetí triumf roku (dvakrát vyhrál Ogier): "Tohle je ten pravý začátek od Otta a Martina [Järveoja]. Není nic lepšího než první vítězství. Měl perfektní strategii a během celého víkendu předvedl skvělý výkon. Na svůj výsledek by měli být pořádně hrdí. Jsem si jistý, že spousta dalších vítězství přijde."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.