Kolotoč slovenských majstrovstiev v rally sa po trojici podujatí konaných na domácej pôde presúva na Moravu. Práve tu, v Hustopečiach, odštartuje jeho štvrté kolo.
Na štarte rovnako ako na predchádzajúcich troch kolách nebude chýbať ani slovenský KL Racing Rally Team s dvojicou posádok. Obe už toto podujatie v minulom roku absolvovali, čiže presne vedia čo ich medzi moravskými vinicami čaká.
S Fordom Fiesta R5 už tradične vo farbách KL Racing Rally Teamu vyštartuje skúsená posádka Tomáš Kukučka – Peter Vejačka. V minulom roku, pri svojej hustopečskej premiére s vozidlom Škoda Fabia R5 Kuko s Vejom bojovali dobre, pričom ešte pred posledným servisom im v slovenskom poradí patrila šiesta priečka. Posledná sekcia súťaže sa im však stala osudná, keď po menšom výlete mimo trať zaznamenali časovú stratu a navyše pri dojazde pred cieľovú rampu ich vozidlo dokonca začalo horieť. Výsledkom bola desiata priečka absolútne medzi Slovákmi a piata priečka medzi vozidlami zaradenými do triedy 2.
„Súťaž na ktorej vám doslova horí pod zadkom sa nedá zabudnúť. Mali sme iba jediné šťastie, že poškodený obal výfuku začal horieť až pred cieľovou rampou kde sme mali poruke hneď niekoľko hasiacich prístrojov. Ak by sa to bolo stalo niekde na prejazde, asi by sme sa iba pozerali ako auto zhorí. Dúfam, že v tomto roku už nič také podobné nezažijeme a podarí sa nám okrem dojazdu až na cieľovú rampu pozbierať aj poriadny kopec bodov do priebežného poradia šampionátu,“ zaspomínal na minuloročnú Rally Hustopeče Tomáš Kukučka.
Druhá posádka KL Racing Rally Teamu v ktorej za volantom súťažného Renaultu Clio sedí Pavol Cireň prichádza s jednou novinkou. Tou je postava spolujazdca, kde sa vedľa Cira premiérovo predstaví Marcel Hranka.
„Verím tomu, že spoločne sa nám bude dariť. Síce sme ešte spolu žiadnu súťaž nešli, no poznáme sa dosť dlho na to, aby sme obaja vedeli čo od seba môžeme očakávať. Trate v Hustopečiach sú super, prejazdy vinicami sa mi neskutočne páčia. Rýchlostné skúšky sú nádherné, ale aj poriadne zradné a ťažké. Navyše je tu perfektná organizácia a množstvo divákov. Už sa teším na štart,“ doplnil Pavol Cireň.
Organizátor XIII. Agrotec Petronas Synthium Rally Hustopeče 2017 pre súťažiacich pripravil dvojdňovú súťaž o celkovej dĺžke viac ako 350 kilometrov, v ktorých je už započítaných aj 150 ostrých kilometrov. Tie sú rozdelené do 12 meraných úsekov. Tie absolvujú súťažiaci presne na polovicu, šesť v piatok a šesť v sobotu. Súťaž štartuje v piatok o 19:00 hodine a cieľ je plánovaný na sobotu na 16:34 hodinu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?