Capito: Pokud Latvala nezíská titul, tak mi zlomí srdce

Latvala bude v Itálii chtít snížit svoji ztrátu na čelo
Latvala bude v Itálii chtít snížit svoji ztrátu na čelo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iMotorSport.cz 9. června 2017 13:51
Sdílej:

Bývalý šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, by přál titul mezi jezdci svému bývalému svěřenci, Jari-Matti Latvalovi. Fin si jej prý zaslouží. Toyota tak udělala dobře, když s ním podepsala smlouvu.

Jari-Matti Latvala zatím během své již dlouhé kariéry ve WRC titul ještě nezískal. Fin byl zatím jen třikrát druhý a dvakrát třetí v hodnocení jezdců. U Volkswagenu byl většinu času ve stínu Sébastiena Ogiera, ovšem u Toyoty je jasnou jedničkou. Jeho bývalý šéf od VW, Jost Capito, doufá, že si Latvala jednou pro titul přeci jen dojede.

„Byla by to škoda, kdyby ukončil kariéru bez zisku mistrovského titulu. To by mi zlomilo srdce,“ řekl Capito pro ‚Autosport‘. Latvala za 4 roky u Volkswagenu dokázal vyjet 9 vítězství. Josta uchvátila především jeho vášeň pro rally. „Je to skvělý typ [člověka]. Ví vše a žije a dýchá pro rally každou vteřinu.“

Oddanost Latvaly pro rally dokazuje Jost na příkladu soutěže, která se týkala historie rallysportu, mezi žurnalisty a jezdcem: „On [Jari-Matti] vyhrál. Věděl lépe než jakýkoliv žurnalista, kdo vyhrál kterou rally atp. Už od narození je zapálený pro rally.“ Po náhlém odchodu Volkswagenu z rally zakotvil Latvala u Toyoty – podle Capita bylo pro Japonce velmi důležité, aby pro svůj projekt získali někoho jako je Latvala.

Jen s Hänninenem a Lappim by Toyota titul nevyhrála: „Potřebujete nějaké porovnání, když Latvala přišel, přesně věděl, jak na tom bylo Polo WRC 2017. Všichni [ostatní] jezdci do té doby nejeli v jiném konkurenčním autě, takže nevěděli, jak na tom Toyota je. Jari-Matti ano. Proto bylo pro Toyotu správné, že jej získala – má velké zkušenosti z konkurenceschopných vozů nedávné minulosti.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.