Capito: Pokud Latvala nezíská titul, tak mi zlomí srdce

Latvala bude v Itálii chtít snížit svoji ztrátu na čelo
Latvala bude v Itálii chtít snížit svoji ztrátu na čelo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iMotorSport.cz 9. června 2017 13:51
Sdílej:

Bývalý šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, by přál titul mezi jezdci svému bývalému svěřenci, Jari-Matti Latvalovi. Fin si jej prý zaslouží. Toyota tak udělala dobře, když s ním podepsala smlouvu.

Jari-Matti Latvala zatím během své již dlouhé kariéry ve WRC titul ještě nezískal. Fin byl zatím jen třikrát druhý a dvakrát třetí v hodnocení jezdců. U Volkswagenu byl většinu času ve stínu Sébastiena Ogiera, ovšem u Toyoty je jasnou jedničkou. Jeho bývalý šéf od VW, Jost Capito, doufá, že si Latvala jednou pro titul přeci jen dojede.

„Byla by to škoda, kdyby ukončil kariéru bez zisku mistrovského titulu. To by mi zlomilo srdce,“ řekl Capito pro ‚Autosport‘. Latvala za 4 roky u Volkswagenu dokázal vyjet 9 vítězství. Josta uchvátila především jeho vášeň pro rally. „Je to skvělý typ [člověka]. Ví vše a žije a dýchá pro rally každou vteřinu.“

Oddanost Latvaly pro rally dokazuje Jost na příkladu soutěže, která se týkala historie rallysportu, mezi žurnalisty a jezdcem: „On [Jari-Matti] vyhrál. Věděl lépe než jakýkoliv žurnalista, kdo vyhrál kterou rally atp. Už od narození je zapálený pro rally.“ Po náhlém odchodu Volkswagenu z rally zakotvil Latvala u Toyoty – podle Capita bylo pro Japonce velmi důležité, aby pro svůj projekt získali někoho jako je Latvala.

Jen s Hänninenem a Lappim by Toyota titul nevyhrála: „Potřebujete nějaké porovnání, když Latvala přišel, přesně věděl, jak na tom bylo Polo WRC 2017. Všichni [ostatní] jezdci do té doby nejeli v jiném konkurenčním autě, takže nevěděli, jak na tom Toyota je. Jari-Matti ano. Proto bylo pro Toyotu správné, že jej získala – má velké zkušenosti z konkurenceschopných vozů nedávné minulosti.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.