Bývalý šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, by přál titul mezi jezdci svému bývalému svěřenci, Jari-Matti Latvalovi. Fin si jej prý zaslouží. Toyota tak udělala dobře, když s ním podepsala smlouvu.
Jari-Matti Latvala zatím během své již dlouhé kariéry ve WRC titul ještě nezískal. Fin byl zatím jen třikrát druhý a dvakrát třetí v hodnocení jezdců. U Volkswagenu byl většinu času ve stínu Sébastiena Ogiera, ovšem u Toyoty je jasnou jedničkou. Jeho bývalý šéf od VW, Jost Capito, doufá, že si Latvala jednou pro titul přeci jen dojede.
„Byla by to škoda, kdyby ukončil kariéru bez zisku mistrovského titulu. To by mi zlomilo srdce,“ řekl Capito pro ‚Autosport‘. Latvala za 4 roky u Volkswagenu dokázal vyjet 9 vítězství. Josta uchvátila především jeho vášeň pro rally. „Je to skvělý typ [člověka]. Ví vše a žije a dýchá pro rally každou vteřinu.“
Oddanost Latvaly pro rally dokazuje Jost na příkladu soutěže, která se týkala historie rallysportu, mezi žurnalisty a jezdcem: „On [Jari-Matti] vyhrál. Věděl lépe než jakýkoliv žurnalista, kdo vyhrál kterou rally atp. Už od narození je zapálený pro rally.“ Po náhlém odchodu Volkswagenu z rally zakotvil Latvala u Toyoty – podle Capita bylo pro Japonce velmi důležité, aby pro svůj projekt získali někoho jako je Latvala.
Jen s Hänninenem a Lappim by Toyota titul nevyhrála: „Potřebujete nějaké porovnání, když Latvala přišel, přesně věděl, jak na tom bylo Polo WRC 2017. Všichni [ostatní] jezdci do té doby nejeli v jiném konkurenčním autě, takže nevěděli, jak na tom Toyota je. Jari-Matti ano. Proto bylo pro Toyotu správné, že jej získala – má velké zkušenosti z konkurenceschopných vozů nedávné minulosti.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.