Bývalý šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, by přál titul mezi jezdci svému bývalému svěřenci, Jari-Matti Latvalovi. Fin si jej prý zaslouží. Toyota tak udělala dobře, když s ním podepsala smlouvu.
Jari-Matti Latvala zatím během své již dlouhé kariéry ve WRC titul ještě nezískal. Fin byl zatím jen třikrát druhý a dvakrát třetí v hodnocení jezdců. U Volkswagenu byl většinu času ve stínu Sébastiena Ogiera, ovšem u Toyoty je jasnou jedničkou. Jeho bývalý šéf od VW, Jost Capito, doufá, že si Latvala jednou pro titul přeci jen dojede.
„Byla by to škoda, kdyby ukončil kariéru bez zisku mistrovského titulu. To by mi zlomilo srdce,“ řekl Capito pro ‚Autosport‘. Latvala za 4 roky u Volkswagenu dokázal vyjet 9 vítězství. Josta uchvátila především jeho vášeň pro rally. „Je to skvělý typ [člověka]. Ví vše a žije a dýchá pro rally každou vteřinu.“
Oddanost Latvaly pro rally dokazuje Jost na příkladu soutěže, která se týkala historie rallysportu, mezi žurnalisty a jezdcem: „On [Jari-Matti] vyhrál. Věděl lépe než jakýkoliv žurnalista, kdo vyhrál kterou rally atp. Už od narození je zapálený pro rally.“ Po náhlém odchodu Volkswagenu z rally zakotvil Latvala u Toyoty – podle Capita bylo pro Japonce velmi důležité, aby pro svůj projekt získali někoho jako je Latvala.
Jen s Hänninenem a Lappim by Toyota titul nevyhrála: „Potřebujete nějaké porovnání, když Latvala přišel, přesně věděl, jak na tom bylo Polo WRC 2017. Všichni [ostatní] jezdci do té doby nejeli v jiném konkurenčním autě, takže nevěděli, jak na tom Toyota je. Jari-Matti ano. Proto bylo pro Toyotu správné, že jej získala – má velké zkušenosti z konkurenceschopných vozů nedávné minulosti.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.