O tomto víkendu se jede WRC na Sardinii a to značí, že letošní sezona FIA World Rally Championship je ve své polovině. Velice pozitivní je, že nemůžeme říct, že bychom letos měli jednoho jasného favorita na titul.
Čtyři různí vítězové v prvních čtyřech soutěžích letošního ročníku WRC poukázaly na největší nepředvídatelnost sezony MS v rally za dlouhé roky. O tomto víkendu se jede Rally Italia Sardegna, sedmý podnik letošní sezony. Kdybychom si měli vsadit na to, kdo získá na konci roku titul, asi by většina sázek šla na jednoho z prvních čtyř jezdců průběžného pořadí - Sébatiena Ogiera, Thierryho Neuvillea, Jariho-Mattiho Latvalu anebo Otta Tänaka.
To po svém vítězství na Vodafone Rally de Portugal minulý měsíc přiznal také Sébastien Ogier, když řekl, že Thierry Neuville, Jari-Matti Latvala a Ott Tänak zůstávají v boji pro zbývajících sedm soutěží. Jedinými jezdci, kteří mají na svém kontě dvě vítězství jsou Seb Ogier (Monte Carlo a Portugalsko) a Thierry Neuville (Korsika a Argentina). Francouz má na Belgičana, který měl na Monte velkou smůlu a ve Švédsku smolně chyboval, ale náskok 22 bodů. Na Sardii mají ale šanci na vítězství oba, Ogier zde dokonce vyhrál v roce 2015 třetí soutěž v řadě.
Cílem Sébastiena Ogiera tak je navýšit svoje vedení poté, co v Portugalsku měl z vozu dobrý pocit. "Teploty, které zde zažíváme, budou pravděpodobně nejvyšší z celé sezony a my se na to budeme muset připravit. Měli jsme dobrý test, kde jsme si potvrdili naše možnosti chlazení, stejně tak jako konfiguraci set-upu pro soutěž. Není tedy důvod, proč bychom neměli věřit, že budeme bojovat o další silný výsledek.
Během prvního dne budeme muset čelit elementu čištění [trati], ale cesty na Sardinii známe velmi dobře a naučil jsem se užívat si tyto náročné zkoušky. Není to nejlehčí soutěž. Musíte si udržovat odstup a být soustředění od startu až do cíle. Šetření gum se také může ukázat jako opravdu důležité, což by mohlo být signifikantní zvláště v sobotu, kde jsou dvě 70 kilometrové smyčky," zakončil jezdec M-Sportu.
Důvěra Thierryho Neuvillea je před soutěží také vysoká, když v nedávné milosti vyhrál dvě soutěže po sobě a posledně byl v Portugalsku se svoji i20 Coupe druhý. "Jsme spokojení, věříme si a věříme, že můžeme získat pozitivní výsledek. Je to technická soutěž, kde nemůžete brát nic za jisté. Cesty jsou velmi tvrdé a vyschlé, což může být náročné pro auta, zvláště gumy. Volba gum tak bude rozhodující v závislosti na startovním pořadí a bude to něco, co budeme velmi bedlivě sledovat."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.