O tomto víkendu se jede WRC na Sardinii a to značí, že letošní sezona FIA World Rally Championship je ve své polovině. Velice pozitivní je, že nemůžeme říct, že bychom letos měli jednoho jasného favorita na titul.
Čtyři různí vítězové v prvních čtyřech soutěžích letošního ročníku WRC poukázaly na největší nepředvídatelnost sezony MS v rally za dlouhé roky. O tomto víkendu se jede Rally Italia Sardegna, sedmý podnik letošní sezony. Kdybychom si měli vsadit na to, kdo získá na konci roku titul, asi by většina sázek šla na jednoho z prvních čtyř jezdců průběžného pořadí - Sébatiena Ogiera, Thierryho Neuvillea, Jariho-Mattiho Latvalu anebo Otta Tänaka.
To po svém vítězství na Vodafone Rally de Portugal minulý měsíc přiznal také Sébastien Ogier, když řekl, že Thierry Neuville, Jari-Matti Latvala a Ott Tänak zůstávají v boji pro zbývajících sedm soutěží. Jedinými jezdci, kteří mají na svém kontě dvě vítězství jsou Seb Ogier (Monte Carlo a Portugalsko) a Thierry Neuville (Korsika a Argentina). Francouz má na Belgičana, který měl na Monte velkou smůlu a ve Švédsku smolně chyboval, ale náskok 22 bodů. Na Sardii mají ale šanci na vítězství oba, Ogier zde dokonce vyhrál v roce 2015 třetí soutěž v řadě.
Cílem Sébastiena Ogiera tak je navýšit svoje vedení poté, co v Portugalsku měl z vozu dobrý pocit. "Teploty, které zde zažíváme, budou pravděpodobně nejvyšší z celé sezony a my se na to budeme muset připravit. Měli jsme dobrý test, kde jsme si potvrdili naše možnosti chlazení, stejně tak jako konfiguraci set-upu pro soutěž. Není tedy důvod, proč bychom neměli věřit, že budeme bojovat o další silný výsledek.
Během prvního dne budeme muset čelit elementu čištění [trati], ale cesty na Sardinii známe velmi dobře a naučil jsem se užívat si tyto náročné zkoušky. Není to nejlehčí soutěž. Musíte si udržovat odstup a být soustředění od startu až do cíle. Šetření gum se také může ukázat jako opravdu důležité, což by mohlo být signifikantní zvláště v sobotu, kde jsou dvě 70 kilometrové smyčky," zakončil jezdec M-Sportu.
Důvěra Thierryho Neuvillea je před soutěží také vysoká, když v nedávné milosti vyhrál dvě soutěže po sobě a posledně byl v Portugalsku se svoji i20 Coupe druhý. "Jsme spokojení, věříme si a věříme, že můžeme získat pozitivní výsledek. Je to technická soutěž, kde nemůžete brát nic za jisté. Cesty jsou velmi tvrdé a vyschlé, což může být náročné pro auta, zvláště gumy. Volba gum tak bude rozhodující v závislosti na startovním pořadí a bude to něco, co budeme velmi bedlivě sledovat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.