O tomto víkendu se jede WRC na Sardinii a to značí, že letošní sezona FIA World Rally Championship je ve své polovině. Velice pozitivní je, že nemůžeme říct, že bychom letos měli jednoho jasného favorita na titul.
Čtyři různí vítězové v prvních čtyřech soutěžích letošního ročníku WRC poukázaly na největší nepředvídatelnost sezony MS v rally za dlouhé roky. O tomto víkendu se jede Rally Italia Sardegna, sedmý podnik letošní sezony. Kdybychom si měli vsadit na to, kdo získá na konci roku titul, asi by většina sázek šla na jednoho z prvních čtyř jezdců průběžného pořadí - Sébatiena Ogiera, Thierryho Neuvillea, Jariho-Mattiho Latvalu anebo Otta Tänaka.
To po svém vítězství na Vodafone Rally de Portugal minulý měsíc přiznal také Sébastien Ogier, když řekl, že Thierry Neuville, Jari-Matti Latvala a Ott Tänak zůstávají v boji pro zbývajících sedm soutěží. Jedinými jezdci, kteří mají na svém kontě dvě vítězství jsou Seb Ogier (Monte Carlo a Portugalsko) a Thierry Neuville (Korsika a Argentina). Francouz má na Belgičana, který měl na Monte velkou smůlu a ve Švédsku smolně chyboval, ale náskok 22 bodů. Na Sardii mají ale šanci na vítězství oba, Ogier zde dokonce vyhrál v roce 2015 třetí soutěž v řadě.
Cílem Sébastiena Ogiera tak je navýšit svoje vedení poté, co v Portugalsku měl z vozu dobrý pocit. "Teploty, které zde zažíváme, budou pravděpodobně nejvyšší z celé sezony a my se na to budeme muset připravit. Měli jsme dobrý test, kde jsme si potvrdili naše možnosti chlazení, stejně tak jako konfiguraci set-upu pro soutěž. Není tedy důvod, proč bychom neměli věřit, že budeme bojovat o další silný výsledek.
Během prvního dne budeme muset čelit elementu čištění [trati], ale cesty na Sardinii známe velmi dobře a naučil jsem se užívat si tyto náročné zkoušky. Není to nejlehčí soutěž. Musíte si udržovat odstup a být soustředění od startu až do cíle. Šetření gum se také může ukázat jako opravdu důležité, což by mohlo být signifikantní zvláště v sobotu, kde jsou dvě 70 kilometrové smyčky," zakončil jezdec M-Sportu.
Důvěra Thierryho Neuvillea je před soutěží také vysoká, když v nedávné milosti vyhrál dvě soutěže po sobě a posledně byl v Portugalsku se svoji i20 Coupe druhý. "Jsme spokojení, věříme si a věříme, že můžeme získat pozitivní výsledek. Je to technická soutěž, kde nemůžete brát nic za jisté. Cesty jsou velmi tvrdé a vyschlé, což může být náročné pro auta, zvláště gumy. Volba gum tak bude rozhodující v závislosti na startovním pořadí a bude to něco, co budeme velmi bedlivě sledovat."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.