Dominance Volkswagenu by pokračovala i v této sezoně, tedy samozřejmě pokud by německá značka vloni na podzim okamžitě neopustila WRC. S tímto názorem dnes přišel bývalý šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito.
Základy vozu pro sezonu 2017 vznikaly pod velením Josta Capita, také on vloni rozhodl, že většinu roku budou před soutěží jezdci testovat již s vozem ve specifikaci 2017 (tovární jezdci to nesli s nelibostí). Bývalý šéf továrního týmu VW pro 'Motorsport.com' řekl: "Volkswagen by měl velkou výhodu na začátku letošního roku.
Volkswagen začal mnohem dřív než kdokoliv jiný práce na autě 2017. Vloni jsme navíc sotva kdy testovali auto ve specifikaci 2016, jezdili jsme pořád s novým. Jezdci šli do soutěží bez testu s vozem 2016, jeho vývoj se zastavil na konci sezony 2015. Od té doby jsme naplno pracovali na autě 2017."
Kromě velkého soustředění na nové auto Capito připomněl, že měl Volkswagen ty nejlepší jezdce a v týmu panovala vítězná atmosféra. "Měli jsme ty tři správné jezdce [Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen] pro roky 2016 a 2017.
A když se podíváte na tyto kluky, kteří odešli od VW, a na jiná auta si stěžují, tak víte, že Volkswagen by měl ten správný balíček pro vítězství. Je to zřejmé i z času, který Volkswagen strávil prací na autě." Dále Jost zdůraznil úkol, který jako tovární tým od své mateřské automobilky měli.
"Jako tovární tým musíte dělat to nejlepší, co umíte. Byli jsme placeni za to, abychom vyhrávali. Ale myslím si, že letos by to bylo těsnější než v předchozích letech - to je obvyklé po změně pravidel. Je nesmírně tvrdé, že jsme nemohli sklidit plody naší práce - do toho auta jsme dali naše srdce a zapálení, byli jsme v opravdu dobré pozici.
Myslím, že každý se těšil na to, až uvidí, jak auto bude jezdit." Andreas Mikkelsen, který stále pracuje na svém trvalém návratu do auta WRC, Capitovi přizvukuje: "Polo 2017 bylo velmi, velmi působivé auto. Podívejte se na šampionát, Ogier vede, Latvala je též na čele a i my bychom mohli být. Takže ano, to, co Jost říká, je pravda - škoda že se sen nestal skutečností."
Jost Capito má jenom slova chvály pro M-Sport. S tímto týmem velmi úzce spolupracoval v dobách, kdy byl šéfem pro motorsport u Fordu: "Nemají žádnou podporu od Fordu. Malcolm [Wilson] si všechno dělá sám a je extrémně úspěšný. Zaslouží si za to uznání."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?