Dominance Volkswagenu by pokračovala i v této sezoně, tedy samozřejmě pokud by německá značka vloni na podzim okamžitě neopustila WRC. S tímto názorem dnes přišel bývalý šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito.
Základy vozu pro sezonu 2017 vznikaly pod velením Josta Capita, také on vloni rozhodl, že většinu roku budou před soutěží jezdci testovat již s vozem ve specifikaci 2017 (tovární jezdci to nesli s nelibostí). Bývalý šéf továrního týmu VW pro 'Motorsport.com' řekl: "Volkswagen by měl velkou výhodu na začátku letošního roku.
Volkswagen začal mnohem dřív než kdokoliv jiný práce na autě 2017. Vloni jsme navíc sotva kdy testovali auto ve specifikaci 2016, jezdili jsme pořád s novým. Jezdci šli do soutěží bez testu s vozem 2016, jeho vývoj se zastavil na konci sezony 2015. Od té doby jsme naplno pracovali na autě 2017."
Kromě velkého soustředění na nové auto Capito připomněl, že měl Volkswagen ty nejlepší jezdce a v týmu panovala vítězná atmosféra. "Měli jsme ty tři správné jezdce [Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen] pro roky 2016 a 2017.
A když se podíváte na tyto kluky, kteří odešli od VW, a na jiná auta si stěžují, tak víte, že Volkswagen by měl ten správný balíček pro vítězství. Je to zřejmé i z času, který Volkswagen strávil prací na autě." Dále Jost zdůraznil úkol, který jako tovární tým od své mateřské automobilky měli.
"Jako tovární tým musíte dělat to nejlepší, co umíte. Byli jsme placeni za to, abychom vyhrávali. Ale myslím si, že letos by to bylo těsnější než v předchozích letech - to je obvyklé po změně pravidel. Je nesmírně tvrdé, že jsme nemohli sklidit plody naší práce - do toho auta jsme dali naše srdce a zapálení, byli jsme v opravdu dobré pozici.
Myslím, že každý se těšil na to, až uvidí, jak auto bude jezdit." Andreas Mikkelsen, který stále pracuje na svém trvalém návratu do auta WRC, Capitovi přizvukuje: "Polo 2017 bylo velmi, velmi působivé auto. Podívejte se na šampionát, Ogier vede, Latvala je též na čele a i my bychom mohli být. Takže ano, to, co Jost říká, je pravda - škoda že se sen nestal skutečností."
Jost Capito má jenom slova chvály pro M-Sport. S tímto týmem velmi úzce spolupracoval v dobách, kdy byl šéfem pro motorsport u Fordu: "Nemají žádnou podporu od Fordu. Malcolm [Wilson] si všechno dělá sám a je extrémně úspěšný. Zaslouží si za to uznání."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.