Dominance Volkswagenu by pokračovala i v této sezoně, tedy samozřejmě pokud by německá značka vloni na podzim okamžitě neopustila WRC. S tímto názorem dnes přišel bývalý šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito.
Základy vozu pro sezonu 2017 vznikaly pod velením Josta Capita, také on vloni rozhodl, že většinu roku budou před soutěží jezdci testovat již s vozem ve specifikaci 2017 (tovární jezdci to nesli s nelibostí). Bývalý šéf továrního týmu VW pro 'Motorsport.com' řekl: "Volkswagen by měl velkou výhodu na začátku letošního roku.
Volkswagen začal mnohem dřív než kdokoliv jiný práce na autě 2017. Vloni jsme navíc sotva kdy testovali auto ve specifikaci 2016, jezdili jsme pořád s novým. Jezdci šli do soutěží bez testu s vozem 2016, jeho vývoj se zastavil na konci sezony 2015. Od té doby jsme naplno pracovali na autě 2017."
Kromě velkého soustředění na nové auto Capito připomněl, že měl Volkswagen ty nejlepší jezdce a v týmu panovala vítězná atmosféra. "Měli jsme ty tři správné jezdce [Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen] pro roky 2016 a 2017.
A když se podíváte na tyto kluky, kteří odešli od VW, a na jiná auta si stěžují, tak víte, že Volkswagen by měl ten správný balíček pro vítězství. Je to zřejmé i z času, který Volkswagen strávil prací na autě." Dále Jost zdůraznil úkol, který jako tovární tým od své mateřské automobilky měli.
"Jako tovární tým musíte dělat to nejlepší, co umíte. Byli jsme placeni za to, abychom vyhrávali. Ale myslím si, že letos by to bylo těsnější než v předchozích letech - to je obvyklé po změně pravidel. Je nesmírně tvrdé, že jsme nemohli sklidit plody naší práce - do toho auta jsme dali naše srdce a zapálení, byli jsme v opravdu dobré pozici.
Myslím, že každý se těšil na to, až uvidí, jak auto bude jezdit." Andreas Mikkelsen, který stále pracuje na svém trvalém návratu do auta WRC, Capitovi přizvukuje: "Polo 2017 bylo velmi, velmi působivé auto. Podívejte se na šampionát, Ogier vede, Latvala je též na čele a i my bychom mohli být. Takže ano, to, co Jost říká, je pravda - škoda že se sen nestal skutečností."
Jost Capito má jenom slova chvály pro M-Sport. S tímto týmem velmi úzce spolupracoval v dobách, kdy byl šéfem pro motorsport u Fordu: "Nemají žádnou podporu od Fordu. Malcolm [Wilson] si všechno dělá sám a je extrémně úspěšný. Zaslouží si za to uznání."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.