Volkswagen by i letos dominoval, tvrdí Capito

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iMotorSport.cz 1. června 2017 22:37
Sdílej:

Dominance Volkswagenu by pokračovala i v této sezoně, tedy samozřejmě pokud by německá značka vloni na podzim okamžitě neopustila WRC. S tímto názorem dnes přišel bývalý šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito.

Základy vozu pro sezonu 2017 vznikaly pod velením Josta Capita, také on vloni rozhodl, že většinu roku budou před soutěží jezdci testovat již s vozem ve specifikaci 2017 (tovární jezdci to nesli s nelibostí). Bývalý šéf továrního týmu VW pro 'Motorsport.com' řekl: "Volkswagen by měl velkou výhodu na začátku letošního roku.

Volkswagen začal mnohem dřív než kdokoliv jiný práce na autě 2017. Vloni jsme navíc sotva kdy testovali auto ve specifikaci 2016, jezdili jsme pořád s novým. Jezdci šli do soutěží bez testu s vozem 2016, jeho vývoj se zastavil na konci sezony 2015. Od té doby jsme naplno pracovali na autě 2017."

Kromě velkého soustředění na nové auto Capito připomněl, že měl Volkswagen ty nejlepší jezdce a v týmu panovala vítězná atmosféra. "Měli jsme ty tři správné jezdce [Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen] pro roky 2016 a 2017.

A když se podíváte na tyto kluky, kteří odešli od VW, a na jiná auta si stěžují, tak víte, že Volkswagen by měl ten správný balíček pro vítězství. Je to zřejmé i z času, který Volkswagen strávil prací na autě." Dále Jost zdůraznil úkol, který jako tovární tým od své mateřské automobilky měli.

"Jako tovární tým musíte dělat to nejlepší, co umíte. Byli jsme placeni za to, abychom vyhrávali. Ale myslím si, že letos by to bylo těsnější než v předchozích letech - to je obvyklé po změně pravidel. Je nesmírně tvrdé, že jsme nemohli sklidit plody naší práce - do toho auta jsme dali naše srdce a zapálení, byli jsme v opravdu dobré pozici. 

Myslím, že každý se těšil na to, až uvidí, jak auto bude jezdit." Andreas Mikkelsen, který stále pracuje na svém trvalém návratu do auta WRC, Capitovi přizvukuje: "Polo 2017 bylo velmi, velmi působivé auto. Podívejte se na šampionát, Ogier vede, Latvala je též na čele a i my bychom mohli být. Takže ano, to, co Jost říká, je pravda - škoda že se sen nestal skutečností."

Jost Capito má jenom slova chvály pro M-Sport. S tímto týmem velmi úzce spolupracoval v dobách, kdy byl šéfem pro motorsport u Fordu: "Nemají žádnou podporu od Fordu. Malcolm [Wilson] si všechno dělá sám a je extrémně úspěšný. Zaslouží si za to uznání."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.