Vítězství Sébastiena Ogiera v Portugalsku může sloužit jako výchozí bod Francouze v boji o titul, míní Malcolm Wilson. Brit po vítězství svého svěřence nešetřil slovy chvály a po náročné Rally Argentina se mu velmi ulevilo, když viděl svého svěřence, jak opět vyhrál.
"Jsem opravdu nadšený z toho, že se Sébastien Ogier cítil v našem Fordu Fiesta WRC pohodlně. Na předsoutěžním testu jsme odvedli spoustu práce na vyvážení. Musím připustit, že Argentina byla pro Sébastiena těžká, ale teď ukázal, čeho je schopný.
Od začátku věděl, že jsme letos odhodlaní dát do toho opravdu vše. A také do toho šel od začátku s námi. Spolupráce funguje perfektně a pro mě tohle byla ta správná demonstrace našeho potenciálu," září při těchto slovech Malcolm Wilson. Co přesně M-Sport na testech upravil, však říct nechtěl.
"Šlo o vyvážení auta. Změny, které jsme udělali, mu dopřály přirozenější pocit ve voze. Všichni víme, jak se pak změní výkon, když se cítíte komfortně," říká Wilson. Ogier se sice do čela soutěže dostal v sobotu dopoledne, jenže podle svého šéfa rally vyhrál už v pátek.
"Soutěž vyhrál v pátek, to byla neuvěřitelná jízda vzhledem k tomu, jakou měl startovní pozici. Byl skvělý. Teď nás čeká test [na Sardinii] a z auta toho můžeme dostat ještě víc. Uděláme další zlepšení. Do této soutěže jde s velkou jistotou. Myslím, že do ni nastupuje takto sebevědomý poprvé v sezoně.
Má skvělou výchozí pozici pro zisk dalšího jezdeckého titulu," zakončil Wilson. Sébastien Ogier svým vítězstvím v Portugalsku vyrovnal rekord Marku Aléna v počtu vítězství na této rally - oba jezdci ji vyhráli pětkrát. Francouz teď vede tabulku MS o 22 bodů před Thierry Neuvillem a M-Sport má náskok mezi týmy na konkurenční Hyundai 26 bodů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.