Vítězství Sébastiena Ogiera v Portugalsku může sloužit jako výchozí bod Francouze v boji o titul, míní Malcolm Wilson. Brit po vítězství svého svěřence nešetřil slovy chvály a po náročné Rally Argentina se mu velmi ulevilo, když viděl svého svěřence, jak opět vyhrál.
"Jsem opravdu nadšený z toho, že se Sébastien Ogier cítil v našem Fordu Fiesta WRC pohodlně. Na předsoutěžním testu jsme odvedli spoustu práce na vyvážení. Musím připustit, že Argentina byla pro Sébastiena těžká, ale teď ukázal, čeho je schopný.
Od začátku věděl, že jsme letos odhodlaní dát do toho opravdu vše. A také do toho šel od začátku s námi. Spolupráce funguje perfektně a pro mě tohle byla ta správná demonstrace našeho potenciálu," září při těchto slovech Malcolm Wilson. Co přesně M-Sport na testech upravil, však říct nechtěl.
"Šlo o vyvážení auta. Změny, které jsme udělali, mu dopřály přirozenější pocit ve voze. Všichni víme, jak se pak změní výkon, když se cítíte komfortně," říká Wilson. Ogier se sice do čela soutěže dostal v sobotu dopoledne, jenže podle svého šéfa rally vyhrál už v pátek.
"Soutěž vyhrál v pátek, to byla neuvěřitelná jízda vzhledem k tomu, jakou měl startovní pozici. Byl skvělý. Teď nás čeká test [na Sardinii] a z auta toho můžeme dostat ještě víc. Uděláme další zlepšení. Do této soutěže jde s velkou jistotou. Myslím, že do ni nastupuje takto sebevědomý poprvé v sezoně.
Má skvělou výchozí pozici pro zisk dalšího jezdeckého titulu," zakončil Wilson. Sébastien Ogier svým vítězstvím v Portugalsku vyrovnal rekord Marku Aléna v počtu vítězství na této rally - oba jezdci ji vyhráli pětkrát. Francouz teď vede tabulku MS o 22 bodů před Thierry Neuvillem a M-Sport má náskok mezi týmy na konkurenční Hyundai 26 bodů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?