Ráno jezdec Toyoty, Jari-Matti Latvala, přesvědčil doktory, aby jej propustili a on tak mohl dokončit Rally Portugal. Fin byl hospitalizován v nemocnici v noci ze soboty na neděli.
Latvala na sobě začal pozorovat známky nemoci již během seznamovacích jízd. V sobotu večer po dokončení druhé etapy byl Fin dehydratován. Tým jej proto odvezl do nemocnice v Portu, kde zůstal až do nedělního rána (5:30 místního času).
"Vzal jsem si nějaké léky proti bolesti a ty mi trošku pomohly, jenže pak jsem nebyl schopný v sobě nic udržet, když jsem jedl. Takže jsem neměl žádnou energii. Proto jsem se v sobotu večer, v 8 hodin, dostal do nemocnice. Když mě přijali, tak mi doktor řekl, že v neděli nebudu moci jet.
Na to jsem mu řekl: 'Potřebuji jet, potřebuji těch pár bodů'. Nakonec se nám to podařilo domluvit tak, abych mohl jet. Po projetí cílem jsem se vrátil na další kontrolu do nemocnice - musel jsem," popisuje svoje trable Jari-Matti Latvala.
Fin přitom z kraje soutěže bojoval o vítězství, po přetočení se přes střechu nakonec vyjel 9. místo. Díky tomu teď na vedoucího Sébastiena Ogiera ztrácí 40 bodů. "Teď se už cítím lépe, ale potřebuji se trochu vyspat. Tělo i mysl jsou tak unavené, protože jsem nespal.
Do hotelu jsem se [v neděli ráno] vrátil zhruba hodinu před tím, než bylo třeba vrátit se do servisního zázemí. Získal jsem body, ale z mého pohledu to byla nejtěžší rally, jakou jsem jel. Nikdy jsem nic podobného nezažil."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?