Ráno jezdec Toyoty, Jari-Matti Latvala, přesvědčil doktory, aby jej propustili a on tak mohl dokončit Rally Portugal. Fin byl hospitalizován v nemocnici v noci ze soboty na neděli.
Latvala na sobě začal pozorovat známky nemoci již během seznamovacích jízd. V sobotu večer po dokončení druhé etapy byl Fin dehydratován. Tým jej proto odvezl do nemocnice v Portu, kde zůstal až do nedělního rána (5:30 místního času).
"Vzal jsem si nějaké léky proti bolesti a ty mi trošku pomohly, jenže pak jsem nebyl schopný v sobě nic udržet, když jsem jedl. Takže jsem neměl žádnou energii. Proto jsem se v sobotu večer, v 8 hodin, dostal do nemocnice. Když mě přijali, tak mi doktor řekl, že v neděli nebudu moci jet.
Na to jsem mu řekl: 'Potřebuji jet, potřebuji těch pár bodů'. Nakonec se nám to podařilo domluvit tak, abych mohl jet. Po projetí cílem jsem se vrátil na další kontrolu do nemocnice - musel jsem," popisuje svoje trable Jari-Matti Latvala.
Fin přitom z kraje soutěže bojoval o vítězství, po přetočení se přes střechu nakonec vyjel 9. místo. Díky tomu teď na vedoucího Sébastiena Ogiera ztrácí 40 bodů. "Teď se už cítím lépe, ale potřebuji se trochu vyspat. Tělo i mysl jsou tak unavené, protože jsem nespal.
Do hotelu jsem se [v neděli ráno] vrátil zhruba hodinu před tím, než bylo třeba vrátit se do servisního zázemí. Získal jsem body, ale z mého pohledu to byla nejtěžší rally, jakou jsem jel. Nikdy jsem nic podobného nezažil."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.