Carlos Sainz je hostem Red Bull TV v Portugalsku, navíc v rámci programu odjel test ve Fafe s Peugeotem 208 T16. Španěl by ale měl chuť vyzkoušet si WRC nejnovější specifikace. Možností by byl test Citroënu C3 WRC.
Carlos Sainz se ve Španělsku dočkal vřelého uvítání - fanoušci si jej pořád velmi dobře pamatují. Sainz s Luisem Moyou jeli v Portugalsku poprvé před třiceti lety. I proto dostal 55letý soutěžák šanci spolukomentovat probíhající rally.
Navíc v rámci víkendu dostala posádka Sainz - Moya šanci projet si v Peugeotu 208 T16 rychlostní test Fafe, který v neděli soutěž zakončí. Jízda s R5 vozem sice Španěla bavila, avšak chuť by měl vyzkoušet si jízdu s WRC specifikace 2017, které má o 100 koní víc než auto kategorie R5.
Dvojnásobný mistr světa by si rád aktuální WRC vyzkoušel na testu: "Vždy jsem byl fanouškem nového konceptu vozů WRC. Vždy jsem se vyjadřoval pro lehčí a silnější auta WRC. Bavil jsem se s několika jezdci a cítil jsem z nich, jak se jim nová auta líbí. Doposud jsem viděl nová auta jen v televizi, ale dovedu si představit, jak zábavné musí být jet s nimi v závodním tempu. Moc rád bych si to vyzkoušel," říká Sainz.
Vyloženě se nabízí test Citroënu C3 WRC, protože Sainz jezdí za sesterský Peugeot na Dakaru: "Je možné, že by zde další názor pomohl," říká Carlos s odkazem na problémy týmu Citroën v Argentině.
Bývalý tovární jezdec Toyoty, Fordu, Citroënu a Subaru ve WRC je vyhlášeným vývojovým jezdcem. Vyvíjel Subaru Impreza, Citroën Xsara nebo Volkswagen Polo WRC. Jenže Citroën nemá zájem, jak zareagoval Yves Matton: "Nevidíme pro to [test Sainze] žádnou potřebu."
Na závěr se ještě podívejte na video, které mapuje velmi těsný souboj Tommiho Mäkinena a Carlose Sainze o vítězství v Portugalsku 2001:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.