Carlos Sainz je hostem Red Bull TV v Portugalsku, navíc v rámci programu odjel test ve Fafe s Peugeotem 208 T16. Španěl by ale měl chuť vyzkoušet si WRC nejnovější specifikace. Možností by byl test Citroënu C3 WRC.
Carlos Sainz se ve Španělsku dočkal vřelého uvítání - fanoušci si jej pořád velmi dobře pamatují. Sainz s Luisem Moyou jeli v Portugalsku poprvé před třiceti lety. I proto dostal 55letý soutěžák šanci spolukomentovat probíhající rally.
Navíc v rámci víkendu dostala posádka Sainz - Moya šanci projet si v Peugeotu 208 T16 rychlostní test Fafe, který v neděli soutěž zakončí. Jízda s R5 vozem sice Španěla bavila, avšak chuť by měl vyzkoušet si jízdu s WRC specifikace 2017, které má o 100 koní víc než auto kategorie R5.
Dvojnásobný mistr světa by si rád aktuální WRC vyzkoušel na testu: "Vždy jsem byl fanouškem nového konceptu vozů WRC. Vždy jsem se vyjadřoval pro lehčí a silnější auta WRC. Bavil jsem se s několika jezdci a cítil jsem z nich, jak se jim nová auta líbí. Doposud jsem viděl nová auta jen v televizi, ale dovedu si představit, jak zábavné musí být jet s nimi v závodním tempu. Moc rád bych si to vyzkoušel," říká Sainz.
Vyloženě se nabízí test Citroënu C3 WRC, protože Sainz jezdí za sesterský Peugeot na Dakaru: "Je možné, že by zde další názor pomohl," říká Carlos s odkazem na problémy týmu Citroën v Argentině.
Bývalý tovární jezdec Toyoty, Fordu, Citroënu a Subaru ve WRC je vyhlášeným vývojovým jezdcem. Vyvíjel Subaru Impreza, Citroën Xsara nebo Volkswagen Polo WRC. Jenže Citroën nemá zájem, jak zareagoval Yves Matton: "Nevidíme pro to [test Sainze] žádnou potřebu."
Na závěr se ještě podívejte na video, které mapuje velmi těsný souboj Tommiho Mäkinena a Carlose Sainze o vítězství v Portugalsku 2001:
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?