Latvala: Před Argentinou jsme ve srovnání s Mexikem zapracovali na nastavení diferenciálu

Dokáže Jari-Matti Latvala na šotolině v Argentině zajet lepší výsledek než na šotolině v Mexiku?
Dokáže Jari-Matti Latvala na šotolině v Argentině zajet lepší výsledek než na šotolině v Mexiku?, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 28. dubna 2017 11:57 | akt. 28. dubna 2017 19:18
Sdílej:

Začátek letošní sezony WRC se zatím odehrával na čtyřech různých površích. Největší problémy zatím Toyota měla na šotolinových tratích v Mexiku, kde Yarisy WRC na špičku nestačily. Z pohledu Toyoty je špatné, že tento povrch v šampionátu MS v rally převažuje.

Během Rally Argentina, kterou dokázal v roce 2014 vyhrát, Jari-Matti Latvala očekává, že by mu poslední vylepšení auta, která společně s týmem nalezli na testech před soutěží, mohly dovolit přiblížit se těm nejlepším a dát tak zapomenout na nepovedenou soutěž v Mexiku.

"Vždycky jsem na soutěži v Argentině měl velmi dobrý pocit. Už jsme tam dokonce vyhráli a vloni jsme byli na čele, dokud nás nepotkal problémy a my v sobotu odpoledne nevylétli z trati. První dva dny jsou velmi rychlé a cesty jsou navíc docela široké, zatímco poslední den je pomalejší a techničtější se speciálkami obsahujícími množství zatáček. Navíc meteorologické podmínky by mohly být docela špatné, zvláště mlha," říká Jari-Matti Latvala.

"Stejně tak jako cesty mají sklon k tomu být měkké a písčité, tak je zde obecně docela dobrý grip. Na testech jsem zvláště zaměřil svoji práci na seřízení diferenciálu, nemyslím si totiž, že v Mexiku byl ideální. Navíc je to bod, který bych chtěl pro Argentinu zvláště vylepšit, naštěstí jsme pro to [diferenciál] našli docela dobré řešení," uzavřel Fin.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.