Prešovská automobilová legenda Igor Drotár nezačal svoju obhajobu majstrovského titulu v kopcoch vôbec dobre. Zimná - predsezónna rekonštrukcia vozidla ukázala skryté a fatálne poruchy. Na programe je však už tento víkend Igorova domáca Rally Prešov.
Škoda Fabia DTRi priniesla minulý rok Prešovčanovi absolútne tituly majstra Slovenska, ako aj Poľska v pretekoch automobilov do vrchu. Po zimnej "generálke" však jeho auto napokon ani neodštartovalo do tréningov. Nepomohlo ani priniesť na rakúsky Rechberg cez noc z českej centrály novú riadiacu jednotku. Igor preto na trať vôbec nevyšiel. Čaká ho však ešte množstvo pretekov. Tak ako minulý rok, aj teraz má šancu dohnať zameškané a zabojovať o cenné body už na najbližšom podujatí MSR PAV v poľskej Zaluži (12.-14.5.).
Igor Drotár: "Náš víkend v Rechbergu začal dobre. Na krátkom teste som si po prvýkrát tento rok vyskúšal vynovené auto. Bolo cítiť, že prešlo pozitívnymi zmenami a veľmi som sa z neho tešil. V sobotu sme ho pred prvým tréningom naštartovali, aby sa zohrialo, no po chvíli začalo vydávať nebezpečné zvuky. Zistili sme, že ide len na dva valce. Chyba bola v riadiacej jednotke a v noci naši chlapci prešli stovky kilometrov, aby sa vrátili s novou jednotkou. Vymenili ju, auto sa znovu dobre nahrialo, no po chvíli opäť "spadlo" na dva valce, pričom bol problém opäť v riadiacej jednotke. Príčinu poruchy ešte nepoznáme. Slovenská výprava však dobre reprezentovala našu krajinu. Každý šiel s novým autom - či Jozef Béreš ml. alebo Ján Miloň. Klobúk dole pred ich skvelými výkonmi. Verím, že sa k nim zodpovedne pridám na najbližších pretekoch v Zaluži. Teraz sa už teším na moju domácu Rally Prešov tento víkend, ktorú pôjdem so spolujazdcom Tomášom Plachým na Škode Fabii R5."
O čom bude teda tohtoročný Prešov? Svoju úlohu dozaista zohrá počasie, ktoré môže vyskúšať talent a odvahu jazdcov na lesných, šmykľavých úsekoch s vyťahaným blatom a na miestami zdevastovanej vozovke. Trať "Cemjata" je inak uzavretý, chránený lesný priestor v chatovej oblasti na západ od mesta. Vozovka má šírku len pre jedno vozidlo, no kvalita asfaltového povrchu je veľmi dobrá. Ponúka nesmierne rýchle úseky a ťahá sa z kopca na kopec, pričom štart aj cieľ sú pomerne blízko seba. Bude to adrenalínových 8,5 km na trati, ktorú bezprostredne lemujú len stromy a svahy.
"RS Žipov" je známa klasika, keď autá z Cemjaty pokračujú ďalej na západ pred obec Žipov. Kľukaté a inak zábavné úseky vystrieda po odbočke na Hrabkov vozovka vo veľmi dezolátnom stave, ktorá naozaj vyskúša kvalitu pneumatík a šikovnosť jazdcov. Trať meria 11,8 km.
Posledná "RS Šariš" (9,7 km) je najväčšou novinkou a asi aj najrýchlejšou skúškou. Po štarte za obcou Malý Šariš nasledujú nesmierne rýchle úseky, "paľba" cez Veľký Šariš smerom na Medzany, za ktorými autá opäť dostanú zabrať na nespevnenom a veľmi nerovnom povrchu, skôr než si vydýchnu na hladkom asfalte pred Šarišskými Michaľanmi.
Šlávnostný štart ako aj shakedown (tiež v lesoch na Cemjate) sú naplánované na piatok, potom nasleduje rýchla sobota: prvé auto odštartuje o 8:18 a po troch kolách (jeden servis, 9 rýchlostných skúšok = 90 km a 155 km prejazdov) odovzdajú trofeje víťazom po 15:00 v servisnom parkovisku pri prešovskej Mestskej hale.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?