Prešovská automobilová legenda Igor Drotár nezačal svoju obhajobu majstrovského titulu v kopcoch vôbec dobre. Zimná - predsezónna rekonštrukcia vozidla ukázala skryté a fatálne poruchy. Na programe je však už tento víkend Igorova domáca Rally Prešov.
Škoda Fabia DTRi priniesla minulý rok Prešovčanovi absolútne tituly majstra Slovenska, ako aj Poľska v pretekoch automobilov do vrchu. Po zimnej "generálke" však jeho auto napokon ani neodštartovalo do tréningov. Nepomohlo ani priniesť na rakúsky Rechberg cez noc z českej centrály novú riadiacu jednotku. Igor preto na trať vôbec nevyšiel. Čaká ho však ešte množstvo pretekov. Tak ako minulý rok, aj teraz má šancu dohnať zameškané a zabojovať o cenné body už na najbližšom podujatí MSR PAV v poľskej Zaluži (12.-14.5.).
Igor Drotár: "Náš víkend v Rechbergu začal dobre. Na krátkom teste som si po prvýkrát tento rok vyskúšal vynovené auto. Bolo cítiť, že prešlo pozitívnymi zmenami a veľmi som sa z neho tešil. V sobotu sme ho pred prvým tréningom naštartovali, aby sa zohrialo, no po chvíli začalo vydávať nebezpečné zvuky. Zistili sme, že ide len na dva valce. Chyba bola v riadiacej jednotke a v noci naši chlapci prešli stovky kilometrov, aby sa vrátili s novou jednotkou. Vymenili ju, auto sa znovu dobre nahrialo, no po chvíli opäť "spadlo" na dva valce, pričom bol problém opäť v riadiacej jednotke. Príčinu poruchy ešte nepoznáme. Slovenská výprava však dobre reprezentovala našu krajinu. Každý šiel s novým autom - či Jozef Béreš ml. alebo Ján Miloň. Klobúk dole pred ich skvelými výkonmi. Verím, že sa k nim zodpovedne pridám na najbližších pretekoch v Zaluži. Teraz sa už teším na moju domácu Rally Prešov tento víkend, ktorú pôjdem so spolujazdcom Tomášom Plachým na Škode Fabii R5."
O čom bude teda tohtoročný Prešov? Svoju úlohu dozaista zohrá počasie, ktoré môže vyskúšať talent a odvahu jazdcov na lesných, šmykľavých úsekoch s vyťahaným blatom a na miestami zdevastovanej vozovke. Trať "Cemjata" je inak uzavretý, chránený lesný priestor v chatovej oblasti na západ od mesta. Vozovka má šírku len pre jedno vozidlo, no kvalita asfaltového povrchu je veľmi dobrá. Ponúka nesmierne rýchle úseky a ťahá sa z kopca na kopec, pričom štart aj cieľ sú pomerne blízko seba. Bude to adrenalínových 8,5 km na trati, ktorú bezprostredne lemujú len stromy a svahy.
"RS Žipov" je známa klasika, keď autá z Cemjaty pokračujú ďalej na západ pred obec Žipov. Kľukaté a inak zábavné úseky vystrieda po odbočke na Hrabkov vozovka vo veľmi dezolátnom stave, ktorá naozaj vyskúša kvalitu pneumatík a šikovnosť jazdcov. Trať meria 11,8 km.
Posledná "RS Šariš" (9,7 km) je najväčšou novinkou a asi aj najrýchlejšou skúškou. Po štarte za obcou Malý Šariš nasledujú nesmierne rýchle úseky, "paľba" cez Veľký Šariš smerom na Medzany, za ktorými autá opäť dostanú zabrať na nespevnenom a veľmi nerovnom povrchu, skôr než si vydýchnu na hladkom asfalte pred Šarišskými Michaľanmi.
Šlávnostný štart ako aj shakedown (tiež v lesoch na Cemjate) sú naplánované na piatok, potom nasleduje rýchla sobota: prvé auto odštartuje o 8:18 a po troch kolách (jeden servis, 9 rýchlostných skúšok = 90 km a 155 km prejazdov) odovzdajú trofeje víťazom po 15:00 v servisnom parkovisku pri prešovskej Mestskej hale.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.