Toyota se rozhodla od Portugalské rally nasadit na všech evropských soutěžích třetí vůz Yaris WRC. S ním bude jezdit Esapekka Lappi.
Původně chtěla Toyota nasadit třetí auto již na Tour de Corse. Jenže tovární tým nestihl včas postavit třetí závodní auto. Díky tomu byl Fin odstouzen do role diváka a na svůj debut s vozem WRC musí stále čekat.
26 letého jezdce čeká premiéra za 4 týdny v Portugalsku. Od šotolinové soutěže na jihu Evropy jej čekají všechny zbývající soutěže MS, které se budou konat v Evropě. Esapekka Lappi tak doplní dvojici Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen.
Právě o Hänninenovi se hodně spekuloval, že by mohl u Toyoty v roli továrního jezdce skončit. Jako náhradník býval jmenován Andreas Mikkelsen. Jenže ten se dohodl s Hyundai a navíc Tommi Mäkkinen prohlásil, že za Hänninenem stojí.
toy
"Esapekka je velmi mladý a hladový jezdec, to je jasné. Ale zatím neměl moc času testovat auto před touto soutěží. Vím, že udělá vše pro dobrý výsledek. Jeho cíl je stejný jako cíl celého týmu - potřebuje dokončovat soutěže a sbírat co nejvíc informací. Naše auta můžeme stále hodně vylepšit. On bude důležitou součástí tohoto plánu," řekl Tommi Mäkinen.
S nasazením třetího auta se pojí také jistá vylepšení, která Yaris WRC čekají: "Auto prošlo dietou. Potřebujeme se zbavit určité váhy, což můžeme dosáhnout v určitých oblastech. Musíme zapracovat také na převodovce, aby bylo auto lepší v klikatých pasážích. To budeme hodně testovat v nadcházejících týdnech. A nakonec potřebujeme dostat víc výkonu." Motor pro Toyotu staví TMG v Kolíně nad Rýnem, ale Mäkkinen připustil, že jim se software pomáhá i Ilmor.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?