Zákaznický program se u Hyundai Motorsport začíná pomalu rozjíždět. Do dnešního dne bylo předáno zákazníkům zhruba 30 vozů i20 R5. Teď by se mělo auto dočkat vylepšení.
Auto, které není vyvíjeno, se propadá zpět. To platí v motorsportu obvzlášť. Tomu odpovídá nasazení, se kterým výrobci pracují i na svých zákaznických vozech - zde lze totiž získat velké peníze. Ostatní výrobci už svoje R5 vylepšili, Hyundai je teď bude následovat.
V Alzenau, kde tým sídlí, nevznikl v posledních měsících jenom nový vůz WRC, ale také nové zákaznické oddělení. Tomu se již podařilo prodat 30 vozů i20 R5. "Stavba auta nás docela zaměstnala, teď jsme ve fázi, kdy jej vylepšíme," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Nepůjde přitom pouze o technickou specifikaci, ale také o nastavení samotného auta, které bude upraveno pro různé podmínky. "To se nám podařilo po sérii testů na různorodých tratích. Musíme našim zákazníkům nabídnout to nejlepší pro všechny možné podmínky," pokračuje Nandan.
Použití žolíků a řadících pádelVývoj aut kategorie R5 je (z finančních důvodů) sice poměrně striktně omezen, jenže Hyundai musel využít všech možností, protože příští rok se na trhu objeví nový Volkswagen Polo R5 a také Citroën C3 R5.
"Zřejmě uprostřed roku nebo k jeho konci využijeme žolíka pro zlepšení auta. Jak je známo, mohou být vozy R5 od příštího roku vybaveny také pádly pod volantem pro řazení. Na tom pracujeme a testujeme to," další změny však Nandan odmítl prozradit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?