Zákaznický program se u Hyundai Motorsport začíná pomalu rozjíždět. Do dnešního dne bylo předáno zákazníkům zhruba 30 vozů i20 R5. Teď by se mělo auto dočkat vylepšení.
Auto, které není vyvíjeno, se propadá zpět. To platí v motorsportu obvzlášť. Tomu odpovídá nasazení, se kterým výrobci pracují i na svých zákaznických vozech - zde lze totiž získat velké peníze. Ostatní výrobci už svoje R5 vylepšili, Hyundai je teď bude následovat.
V Alzenau, kde tým sídlí, nevznikl v posledních měsících jenom nový vůz WRC, ale také nové zákaznické oddělení. Tomu se již podařilo prodat 30 vozů i20 R5. "Stavba auta nás docela zaměstnala, teď jsme ve fázi, kdy jej vylepšíme," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Nepůjde přitom pouze o technickou specifikaci, ale také o nastavení samotného auta, které bude upraveno pro různé podmínky. "To se nám podařilo po sérii testů na různorodých tratích. Musíme našim zákazníkům nabídnout to nejlepší pro všechny možné podmínky," pokračuje Nandan.
Použití žolíků a řadících pádelVývoj aut kategorie R5 je (z finančních důvodů) sice poměrně striktně omezen, jenže Hyundai musel využít všech možností, protože příští rok se na trhu objeví nový Volkswagen Polo R5 a také Citroën C3 R5.
"Zřejmě uprostřed roku nebo k jeho konci využijeme žolíka pro zlepšení auta. Jak je známo, mohou být vozy R5 od příštího roku vybaveny také pádly pod volantem pro řazení. Na tom pracujeme a testujeme to," další změny však Nandan odmítl prozradit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.