Zákaznický program se u Hyundai Motorsport začíná pomalu rozjíždět. Do dnešního dne bylo předáno zákazníkům zhruba 30 vozů i20 R5. Teď by se mělo auto dočkat vylepšení.
Auto, které není vyvíjeno, se propadá zpět. To platí v motorsportu obvzlášť. Tomu odpovídá nasazení, se kterým výrobci pracují i na svých zákaznických vozech - zde lze totiž získat velké peníze. Ostatní výrobci už svoje R5 vylepšili, Hyundai je teď bude následovat.
V Alzenau, kde tým sídlí, nevznikl v posledních měsících jenom nový vůz WRC, ale také nové zákaznické oddělení. Tomu se již podařilo prodat 30 vozů i20 R5. "Stavba auta nás docela zaměstnala, teď jsme ve fázi, kdy jej vylepšíme," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Nepůjde přitom pouze o technickou specifikaci, ale také o nastavení samotného auta, které bude upraveno pro různé podmínky. "To se nám podařilo po sérii testů na různorodých tratích. Musíme našim zákazníkům nabídnout to nejlepší pro všechny možné podmínky," pokračuje Nandan.
Použití žolíků a řadících pádelVývoj aut kategorie R5 je (z finančních důvodů) sice poměrně striktně omezen, jenže Hyundai musel využít všech možností, protože příští rok se na trhu objeví nový Volkswagen Polo R5 a také Citroën C3 R5.
"Zřejmě uprostřed roku nebo k jeho konci využijeme žolíka pro zlepšení auta. Jak je známo, mohou být vozy R5 od příštího roku vybaveny také pádly pod volantem pro řazení. Na tom pracujeme a testujeme to," další změny však Nandan odmítl prozradit.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?