Zákaznický program se u Hyundai Motorsport začíná pomalu rozjíždět. Do dnešního dne bylo předáno zákazníkům zhruba 30 vozů i20 R5. Teď by se mělo auto dočkat vylepšení.
Auto, které není vyvíjeno, se propadá zpět. To platí v motorsportu obvzlášť. Tomu odpovídá nasazení, se kterým výrobci pracují i na svých zákaznických vozech - zde lze totiž získat velké peníze. Ostatní výrobci už svoje R5 vylepšili, Hyundai je teď bude následovat.
V Alzenau, kde tým sídlí, nevznikl v posledních měsících jenom nový vůz WRC, ale také nové zákaznické oddělení. Tomu se již podařilo prodat 30 vozů i20 R5. "Stavba auta nás docela zaměstnala, teď jsme ve fázi, kdy jej vylepšíme," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Nepůjde přitom pouze o technickou specifikaci, ale také o nastavení samotného auta, které bude upraveno pro různé podmínky. "To se nám podařilo po sérii testů na různorodých tratích. Musíme našim zákazníkům nabídnout to nejlepší pro všechny možné podmínky," pokračuje Nandan.
Použití žolíků a řadících pádelVývoj aut kategorie R5 je (z finančních důvodů) sice poměrně striktně omezen, jenže Hyundai musel využít všech možností, protože příští rok se na trhu objeví nový Volkswagen Polo R5 a také Citroën C3 R5.
"Zřejmě uprostřed roku nebo k jeho konci využijeme žolíka pro zlepšení auta. Jak je známo, mohou být vozy R5 od příštího roku vybaveny také pádly pod volantem pro řazení. Na tom pracujeme a testujeme to," další změny však Nandan odmítl prozradit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?