Citroën vyladil C3 WRC na asfaltu paradoxně díky staré DS3 WRC

Citroën C3 WRC potřeboval na asfaltu po Monte Carlu vylepšit
Citroën C3 WRC potřeboval na asfaltu po Monte Carlu vylepšit, foto: Red Bull
iMotorSport.cz 14. dubna 2017 22:24
Sdílej:

Citroën před Korsikou uspořádal asfaltový test, kde se "vrátil k základům". Na něm mimo jiné jezdili se starou DS3 WRC. To jim pomohlo najít správné nastavení pro C3 WRC. Meeke s novým autem sice v Mexiku vyhrál, jenže na asfaltu během Rally Monte Carlo nebyla rychlost optimální.

Jenže nebýt problému s únikem oleje mohl Kris Meeke na Korsice vyhrát. "OK, všechny nás trápí to odstoupení, ale v širším pohledu vidíme tu rychlost, kterou jsme předvedli," řekl tovární jezdec Citroënu. A byl to právě Meeke, který dotlačil Citroën k tomu, aby uspořádal test na tradiční francouzské testovací trati Fontjoncouse.

Tam začaly práce na nastavení zcela od začátku a navíc tým dovezl také DS3 WRC jako měřítko. "Pro mě bylo důležité dostat se na tuto prvotní testovací trať a naučit zde auto pracovat. To se nám povedlo. Pomohlo nám, že jsme tam měli DS3 WRC. Nezapomínejme, že DS3 WRC bylo vítězné auto - Sébastien Loeb s ním dominoval a já jsem v něm byl schopný tlačit na Volkswageny," připomíná Severní Ir.

"Potřebovali jsme vzít recept z tohoto vozu a použít jej pro nové auto, aby začalo správně pracovat. Nejezdil jsem s DS3 WRC nijak dlouho, možná 20 nebo 30 kilometrů. Ale stačilo to, abych dostal ten správný pocit - pocit, který jsem chtěl mít i z C3 WRC. Podařilo se nám tento pocit znovu dostat i z C3 WRC.

To mi moc pomohlo, když jsme dojeli k předsoutěžnímu testu na Korsice. Během soutěže bylo auto fantastické, nechtěl jsem s jízdou přestat. Bylo absolutně fantastické a to je pro mě pozitivum z Korsiky. Mohli jsme vyhrát, ale nevyhráli jsme. Ukázali jsme nicméně, že máme auto, které může vyhrát všude."

Ačkoliv DS3 WRC pomohla, tým podle Yvese Mattona zjistil, že až moc spoléhal na technologie, které fungovaly v minulosti, hlavně na zavěšení: "Naučili jsme se, že to, co fungovalo na předchozích autech, nemusí být vždy to nejlepší pro toto auto. To bylo důležité. Některá řešení z minulosti se prostě pro toto auto nehodí.

Museli jsme se vrátit, abychom našli referenci a zjistili, na čem je třeba pracovat. Jen v několika dnech jsme byli schopni udělat velký pokrok. Korsika je sice celkově zklamáním, ale na posledních dvou soutěžích jsme ukázali, že Kris může bojovat na asfaltu i šotolině na čele."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?