Citroën před Korsikou uspořádal asfaltový test, kde se "vrátil k základům". Na něm mimo jiné jezdili se starou DS3 WRC. To jim pomohlo najít správné nastavení pro C3 WRC. Meeke s novým autem sice v Mexiku vyhrál, jenže na asfaltu během Rally Monte Carlo nebyla rychlost optimální.
Jenže nebýt problému s únikem oleje mohl Kris Meeke na Korsice vyhrát. "OK, všechny nás trápí to odstoupení, ale v širším pohledu vidíme tu rychlost, kterou jsme předvedli," řekl tovární jezdec Citroënu. A byl to právě Meeke, který dotlačil Citroën k tomu, aby uspořádal test na tradiční francouzské testovací trati Fontjoncouse.
Tam začaly práce na nastavení zcela od začátku a navíc tým dovezl také DS3 WRC jako měřítko. "Pro mě bylo důležité dostat se na tuto prvotní testovací trať a naučit zde auto pracovat. To se nám povedlo. Pomohlo nám, že jsme tam měli DS3 WRC. Nezapomínejme, že DS3 WRC bylo vítězné auto - Sébastien Loeb s ním dominoval a já jsem v něm byl schopný tlačit na Volkswageny," připomíná Severní Ir.
"Potřebovali jsme vzít recept z tohoto vozu a použít jej pro nové auto, aby začalo správně pracovat. Nejezdil jsem s DS3 WRC nijak dlouho, možná 20 nebo 30 kilometrů. Ale stačilo to, abych dostal ten správný pocit - pocit, který jsem chtěl mít i z C3 WRC. Podařilo se nám tento pocit znovu dostat i z C3 WRC.
To mi moc pomohlo, když jsme dojeli k předsoutěžnímu testu na Korsice. Během soutěže bylo auto fantastické, nechtěl jsem s jízdou přestat. Bylo absolutně fantastické a to je pro mě pozitivum z Korsiky. Mohli jsme vyhrát, ale nevyhráli jsme. Ukázali jsme nicméně, že máme auto, které může vyhrát všude."
Ačkoliv DS3 WRC pomohla, tým podle Yvese Mattona zjistil, že až moc spoléhal na technologie, které fungovaly v minulosti, hlavně na zavěšení: "Naučili jsme se, že to, co fungovalo na předchozích autech, nemusí být vždy to nejlepší pro toto auto. To bylo důležité. Některá řešení z minulosti se prostě pro toto auto nehodí.
Museli jsme se vrátit, abychom našli referenci a zjistili, na čem je třeba pracovat. Jen v několika dnech jsme byli schopni udělat velký pokrok. Korsika je sice celkově zklamáním, ale na posledních dvou soutěžích jsme ukázali, že Kris může bojovat na asfaltu i šotolině na čele."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.