Toyota po Rally Mexiko, kde čelila problémům s brzdami a motory svých Yarisů WRC, vydatně testuje své vozy. Povedou tyto testy ke kýženému zlepšení?
Jari-Matti Latvala byl překvapivým lídrem WRC poté, co vyhrál ve Švédsku a na Monte Carlu dojel fantasticky druhý (jeho nejlepší výsledek z Monte Carla), v Mexiku ale dojel s poměrně velkou ztrátou na Krise Meekea až na šestém místě. Fin věří, že problémy Toyota se dají přičítat specifické vysoké nadmořské výšce, nicméně vydatný testovací program by měl zajistit, že tým bude příští měsíc Korsice v lepší kondici.
"Před Korsikou máme čtyři dny testů, pak máme pět dnů [testů] na Argentinu a šest na Portugalsko. Toto množství testů je velmi dobrou věcí v našem programu. Na Korsice budeme mít asfaltovou specifikaci brzd, takže by měly být o hodně lepší a já věřím, že všechno ostatní bude před Argentinou vyřešeno. Nezapomínejte, že Mexiko je kvůli teplotám a nadmořské výšce pravděpodobně nejhorší na přehřívání," řekl Jari-Matti Latvala pro Autosport.
"Jsem koncentrovaný, tým vloni ve Finsku odjel spoustu testovacích kilometrů a v těchto podmínkách nebude přehřívání problémem, protože je zde chladněji a proudění vzduchu je vyšší. Není problémem udělat v těchto podmínkách auto spolehlivým." Jen připomeňme, že Toyota se letos do WRC vrátila s týmem, za kterým stojí legenda WRC, Tommi Mäkinen, po 17 letech mimo MS v rally.
Že měly Toyoty v Mexiku opravdu problémy dokazuje i fakt, že když pomineme na vítězství Juhy Hänninena na úvodní divácké superspeciálce v Mexiko City, tak v dalším průběhu soutěže nedokázal ani Latvala ani Hänninen na žádném z měřených úseků zajet jediný čas v TOP3. V Mexiku braly Toyoty nakonec body za šesté (Jari-Matti) a sedmé (Juho) místa, avšak na vítěze soutěže, Krise Meekea s Citroënem C3 WRC, ztratily hodně přes čtyři minuty (Jari-Matti), respektive pět minut (Juho).
Latvala však připouští, že velká část tohoto deficitu šla na vrub stále mladého a učícího se týmu. "První den byla na motoru nějaká poškození jdoucí na vrub vysokým teplotám, takže jsme už nemohli vše vrátit zpět - nejeli jsme na normálním levelu, nemohli jsme vše maximalizovat. Další věcí jsou brzdy - nemáme jich [výkonu] dostatek. Disky byly až moc horké, na autě není dostatečné chlazení. Když se podíváte na ostatní [auta], tak můžete vidět více brzdových [průduchů]. Je to [nedostatek] zkušeností z naší strany," zakončil Fin.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.