Toyota po Rally Mexiko, kde čelila problémům s brzdami a motory svých Yarisů WRC, vydatně testuje své vozy. Povedou tyto testy ke kýženému zlepšení?
Jari-Matti Latvala byl překvapivým lídrem WRC poté, co vyhrál ve Švédsku a na Monte Carlu dojel fantasticky druhý (jeho nejlepší výsledek z Monte Carla), v Mexiku ale dojel s poměrně velkou ztrátou na Krise Meekea až na šestém místě. Fin věří, že problémy Toyota se dají přičítat specifické vysoké nadmořské výšce, nicméně vydatný testovací program by měl zajistit, že tým bude příští měsíc Korsice v lepší kondici.
"Před Korsikou máme čtyři dny testů, pak máme pět dnů [testů] na Argentinu a šest na Portugalsko. Toto množství testů je velmi dobrou věcí v našem programu. Na Korsice budeme mít asfaltovou specifikaci brzd, takže by měly být o hodně lepší a já věřím, že všechno ostatní bude před Argentinou vyřešeno. Nezapomínejte, že Mexiko je kvůli teplotám a nadmořské výšce pravděpodobně nejhorší na přehřívání," řekl Jari-Matti Latvala pro Autosport.
"Jsem koncentrovaný, tým vloni ve Finsku odjel spoustu testovacích kilometrů a v těchto podmínkách nebude přehřívání problémem, protože je zde chladněji a proudění vzduchu je vyšší. Není problémem udělat v těchto podmínkách auto spolehlivým." Jen připomeňme, že Toyota se letos do WRC vrátila s týmem, za kterým stojí legenda WRC, Tommi Mäkinen, po 17 letech mimo MS v rally.
Že měly Toyoty v Mexiku opravdu problémy dokazuje i fakt, že když pomineme na vítězství Juhy Hänninena na úvodní divácké superspeciálce v Mexiko City, tak v dalším průběhu soutěže nedokázal ani Latvala ani Hänninen na žádném z měřených úseků zajet jediný čas v TOP3. V Mexiku braly Toyoty nakonec body za šesté (Jari-Matti) a sedmé (Juho) místa, avšak na vítěze soutěže, Krise Meekea s Citroënem C3 WRC, ztratily hodně přes čtyři minuty (Jari-Matti), respektive pět minut (Juho).
Latvala však připouští, že velká část tohoto deficitu šla na vrub stále mladého a učícího se týmu. "První den byla na motoru nějaká poškození jdoucí na vrub vysokým teplotám, takže jsme už nemohli vše vrátit zpět - nejeli jsme na normálním levelu, nemohli jsme vše maximalizovat. Další věcí jsou brzdy - nemáme jich [výkonu] dostatek. Disky byly až moc horké, na autě není dostatečné chlazení. Když se podíváte na ostatní [auta], tak můžete vidět více brzdových [průduchů]. Je to [nedostatek] zkušeností z naší strany," zakončil Fin.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?