Toyota po Rally Mexiko, kde čelila problémům s brzdami a motory svých Yarisů WRC, vydatně testuje své vozy. Povedou tyto testy ke kýženému zlepšení?
Jari-Matti Latvala byl překvapivým lídrem WRC poté, co vyhrál ve Švédsku a na Monte Carlu dojel fantasticky druhý (jeho nejlepší výsledek z Monte Carla), v Mexiku ale dojel s poměrně velkou ztrátou na Krise Meekea až na šestém místě. Fin věří, že problémy Toyota se dají přičítat specifické vysoké nadmořské výšce, nicméně vydatný testovací program by měl zajistit, že tým bude příští měsíc Korsice v lepší kondici.
"Před Korsikou máme čtyři dny testů, pak máme pět dnů [testů] na Argentinu a šest na Portugalsko. Toto množství testů je velmi dobrou věcí v našem programu. Na Korsice budeme mít asfaltovou specifikaci brzd, takže by měly být o hodně lepší a já věřím, že všechno ostatní bude před Argentinou vyřešeno. Nezapomínejte, že Mexiko je kvůli teplotám a nadmořské výšce pravděpodobně nejhorší na přehřívání," řekl Jari-Matti Latvala pro Autosport.
"Jsem koncentrovaný, tým vloni ve Finsku odjel spoustu testovacích kilometrů a v těchto podmínkách nebude přehřívání problémem, protože je zde chladněji a proudění vzduchu je vyšší. Není problémem udělat v těchto podmínkách auto spolehlivým." Jen připomeňme, že Toyota se letos do WRC vrátila s týmem, za kterým stojí legenda WRC, Tommi Mäkinen, po 17 letech mimo MS v rally.
Že měly Toyoty v Mexiku opravdu problémy dokazuje i fakt, že když pomineme na vítězství Juhy Hänninena na úvodní divácké superspeciálce v Mexiko City, tak v dalším průběhu soutěže nedokázal ani Latvala ani Hänninen na žádném z měřených úseků zajet jediný čas v TOP3. V Mexiku braly Toyoty nakonec body za šesté (Jari-Matti) a sedmé (Juho) místa, avšak na vítěze soutěže, Krise Meekea s Citroënem C3 WRC, ztratily hodně přes čtyři minuty (Jari-Matti), respektive pět minut (Juho).
Latvala však připouští, že velká část tohoto deficitu šla na vrub stále mladého a učícího se týmu. "První den byla na motoru nějaká poškození jdoucí na vrub vysokým teplotám, takže jsme už nemohli vše vrátit zpět - nejeli jsme na normálním levelu, nemohli jsme vše maximalizovat. Další věcí jsou brzdy - nemáme jich [výkonu] dostatek. Disky byly až moc horké, na autě není dostatečné chlazení. Když se podíváte na ostatní [auta], tak můžete vidět více brzdových [průduchů]. Je to [nedostatek] zkušeností z naší strany," zakončil Fin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.