Toyota po Rally Mexiko, kde čelila problémům s brzdami a motory svých Yarisů WRC, vydatně testuje své vozy. Povedou tyto testy ke kýženému zlepšení?
Jari-Matti Latvala byl překvapivým lídrem WRC poté, co vyhrál ve Švédsku a na Monte Carlu dojel fantasticky druhý (jeho nejlepší výsledek z Monte Carla), v Mexiku ale dojel s poměrně velkou ztrátou na Krise Meekea až na šestém místě. Fin věří, že problémy Toyota se dají přičítat specifické vysoké nadmořské výšce, nicméně vydatný testovací program by měl zajistit, že tým bude příští měsíc Korsice v lepší kondici.
"Před Korsikou máme čtyři dny testů, pak máme pět dnů [testů] na Argentinu a šest na Portugalsko. Toto množství testů je velmi dobrou věcí v našem programu. Na Korsice budeme mít asfaltovou specifikaci brzd, takže by měly být o hodně lepší a já věřím, že všechno ostatní bude před Argentinou vyřešeno. Nezapomínejte, že Mexiko je kvůli teplotám a nadmořské výšce pravděpodobně nejhorší na přehřívání," řekl Jari-Matti Latvala pro Autosport.
"Jsem koncentrovaný, tým vloni ve Finsku odjel spoustu testovacích kilometrů a v těchto podmínkách nebude přehřívání problémem, protože je zde chladněji a proudění vzduchu je vyšší. Není problémem udělat v těchto podmínkách auto spolehlivým." Jen připomeňme, že Toyota se letos do WRC vrátila s týmem, za kterým stojí legenda WRC, Tommi Mäkinen, po 17 letech mimo MS v rally.
Že měly Toyoty v Mexiku opravdu problémy dokazuje i fakt, že když pomineme na vítězství Juhy Hänninena na úvodní divácké superspeciálce v Mexiko City, tak v dalším průběhu soutěže nedokázal ani Latvala ani Hänninen na žádném z měřených úseků zajet jediný čas v TOP3. V Mexiku braly Toyoty nakonec body za šesté (Jari-Matti) a sedmé (Juho) místa, avšak na vítěze soutěže, Krise Meekea s Citroënem C3 WRC, ztratily hodně přes čtyři minuty (Jari-Matti), respektive pět minut (Juho).
Latvala však připouští, že velká část tohoto deficitu šla na vrub stále mladého a učícího se týmu. "První den byla na motoru nějaká poškození jdoucí na vrub vysokým teplotám, takže jsme už nemohli vše vrátit zpět - nejeli jsme na normálním levelu, nemohli jsme vše maximalizovat. Další věcí jsou brzdy - nemáme jich [výkonu] dostatek. Disky byly až moc horké, na autě není dostatečné chlazení. Když se podíváte na ostatní [auta], tak můžete vidět více brzdových [průduchů]. Je to [nedostatek] zkušeností z naší strany," zakončil Fin.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?