Zimný mimosezónny seriál rally BPM Motorsport Cup uzavrel trojicu podujatí uplynulý víkend v Košiciach. Presnejšie na kľukatých a šmykľavých tratiach neďalekých kopcov počas R5+ Cassovia Rally. Igor Drotár s Vladom Bánocim si tu na Mitsubishi Lancer EVO IX vyjazdili výborné výsledky.
Sychravé počasie, vlhká vozovka a dokonca náznaky snehu potrápili na krátkom rallyšprinte posádky zimného pohára. Tri prejazdy dvoch tratí a teda šesť rýchlostných skúšok o celkovej dĺžke 43,2 km zvládli výborne aj Prešovčania Igor Drotár so spolujazdcom Vladom Bánocim. Napriek stručnému charakteru súťaže zažili v kokpite prenajatého vozidla radosť i nástrahy spojené s touto jedinečnou disciplínou. Na konci dňa im patrilo vynikajúce 3. miesto, ako aj víťazstvo v pohári o najrýchlejšiu posádku legendárnej trate Herľany a najmä 2. miesto v celkovom hodnotení prvého ročníka BPM Motorsport Cup.
Igor Drotár: "Povedal som si, že pritvrdím, keďže išlo o záverečné podujatie zimného pohára a bola šanca na dobré umiestnenie v konečnom hodnotení. Želal som si pekné počasie, no to nám úplne neprialo. Dole pršalo a bolo chladno, uprostred skúšky primŕzalo a hore boli stopy snehu. Potešila ma slušná divácka účasť a chcem sa im poďakovať, že v tomto počasí vydržali do konca. Pneumatiky sme nemali úplne nové, no auto som si vyskúšal a zdalo sa, že bude dobré. Od víťaza Martina Kočiho (na novom aute) nás v cieli prvej skúšky delila v priemere 1 sekunda na kilometer a dokonca sme porazili aj Tomáša Kukučku na novom aute, ten sa však len zoznamoval s týmto strojom. Na druhej skúške sme trochu zmätkovali s rozpisom, čo sa prejavilo na čase, no nebolo to úplne najhoršie. Upevnili sme si v podstate 3. celkovú pozíciu. V druhom kole sme na Herľanoch spravili s Kukučkom identický čas, čo nás povzbudilo. Na ďalšej skúške nám praskla poloos a stratili sme zhruba 50 s. Napriek tomu sme ostali milo prekvapení, lebo sme neprišli o pozíciu, vďaka vybudovanému náskoku. V poslednom kole sme pokračovali v nasadenom tempe. Cestou na poslednú skúšku sme stretli nášho českého konkurenta s defektom a bez funkčnej rezervy; ponúkli sme mu tú našu, vďaka čomu súťaž dokončil. Napokon sa nám na prednom pravom kolese odtrhla časť dezénu. Tým pádom bolo auto nefunkčné, napriek tomu sme však dosiahli tretí najlepší čas a táto pozícia nám patrila aj celkovo. Patrí nám tiež druhé miesto absolútne v celom seriáli. Navyše tu bola vypísaná súťaž o najrýchlejšiu posádku herlianskej trate; Koči nebol do tejto súťaže prihlásený a Kukučku sme tu v súčte časov porazili o necelú sekundu, takže nás aj toto malé víťazstvo veľmi potešilo. Ďakujem usporiadateľom za dobre zorganizovaný seriál a dúfam, že v ňom budú v budúcnosti pokračovať, lebo nám krásne vyplní dlhé zimné čakanie. Ďakujem tiež Tomášovi Ondrejovi a jeho mechanikom za dobre pripravené vozidlo. Teším sa ako malé dieťa na test nového auta Škoda Fabia R5 tento týždeň, skôr ako sa postavíme na štart novej sezóny Majstrovstiev Slovenska v Rožňave."
Majstrovstvá Slovenska v rally teda začínajú s Rally Rožňava 31. marca - 1. apríla 2017. Igor Drotár sezónu absolvuje na novej Škode Fabia R5 z dielne MM Rally Team, s novým spolujazdcom Ing. Tomášom Plachým z Česka. "Veľmi sa teším na spoluprácu s týmto šikovným spolujazdcom a som presvedčený, že aj vďaka jeho skúsenostiam dosiahneme pekné výsledky," dodáva na záver Igor Drotár.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?