Zimný mimosezónny seriál rally BPM Motorsport Cup uzavrel trojicu podujatí uplynulý víkend v Košiciach. Presnejšie na kľukatých a šmykľavých tratiach neďalekých kopcov počas R5+ Cassovia Rally. Igor Drotár s Vladom Bánocim si tu na Mitsubishi Lancer EVO IX vyjazdili výborné výsledky.
Sychravé počasie, vlhká vozovka a dokonca náznaky snehu potrápili na krátkom rallyšprinte posádky zimného pohára. Tri prejazdy dvoch tratí a teda šesť rýchlostných skúšok o celkovej dĺžke 43,2 km zvládli výborne aj Prešovčania Igor Drotár so spolujazdcom Vladom Bánocim. Napriek stručnému charakteru súťaže zažili v kokpite prenajatého vozidla radosť i nástrahy spojené s touto jedinečnou disciplínou. Na konci dňa im patrilo vynikajúce 3. miesto, ako aj víťazstvo v pohári o najrýchlejšiu posádku legendárnej trate Herľany a najmä 2. miesto v celkovom hodnotení prvého ročníka BPM Motorsport Cup.
Igor Drotár: "Povedal som si, že pritvrdím, keďže išlo o záverečné podujatie zimného pohára a bola šanca na dobré umiestnenie v konečnom hodnotení. Želal som si pekné počasie, no to nám úplne neprialo. Dole pršalo a bolo chladno, uprostred skúšky primŕzalo a hore boli stopy snehu. Potešila ma slušná divácka účasť a chcem sa im poďakovať, že v tomto počasí vydržali do konca. Pneumatiky sme nemali úplne nové, no auto som si vyskúšal a zdalo sa, že bude dobré. Od víťaza Martina Kočiho (na novom aute) nás v cieli prvej skúšky delila v priemere 1 sekunda na kilometer a dokonca sme porazili aj Tomáša Kukučku na novom aute, ten sa však len zoznamoval s týmto strojom. Na druhej skúške sme trochu zmätkovali s rozpisom, čo sa prejavilo na čase, no nebolo to úplne najhoršie. Upevnili sme si v podstate 3. celkovú pozíciu. V druhom kole sme na Herľanoch spravili s Kukučkom identický čas, čo nás povzbudilo. Na ďalšej skúške nám praskla poloos a stratili sme zhruba 50 s. Napriek tomu sme ostali milo prekvapení, lebo sme neprišli o pozíciu, vďaka vybudovanému náskoku. V poslednom kole sme pokračovali v nasadenom tempe. Cestou na poslednú skúšku sme stretli nášho českého konkurenta s defektom a bez funkčnej rezervy; ponúkli sme mu tú našu, vďaka čomu súťaž dokončil. Napokon sa nám na prednom pravom kolese odtrhla časť dezénu. Tým pádom bolo auto nefunkčné, napriek tomu sme však dosiahli tretí najlepší čas a táto pozícia nám patrila aj celkovo. Patrí nám tiež druhé miesto absolútne v celom seriáli. Navyše tu bola vypísaná súťaž o najrýchlejšiu posádku herlianskej trate; Koči nebol do tejto súťaže prihlásený a Kukučku sme tu v súčte časov porazili o necelú sekundu, takže nás aj toto malé víťazstvo veľmi potešilo. Ďakujem usporiadateľom za dobre zorganizovaný seriál a dúfam, že v ňom budú v budúcnosti pokračovať, lebo nám krásne vyplní dlhé zimné čakanie. Ďakujem tiež Tomášovi Ondrejovi a jeho mechanikom za dobre pripravené vozidlo. Teším sa ako malé dieťa na test nového auta Škoda Fabia R5 tento týždeň, skôr ako sa postavíme na štart novej sezóny Majstrovstiev Slovenska v Rožňave."
Majstrovstvá Slovenska v rally teda začínajú s Rally Rožňava 31. marca - 1. apríla 2017. Igor Drotár sezónu absolvuje na novej Škode Fabia R5 z dielne MM Rally Team, s novým spolujazdcom Ing. Tomášom Plachým z Česka. "Veľmi sa teším na spoluprácu s týmto šikovným spolujazdcom a som presvedčený, že aj vďaka jeho skúsenostiam dosiahneme pekné výsledky," dodáva na záver Igor Drotár.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.