Zimný mimosezónny seriál rally BPM Motorsport Cup uzavrel trojicu podujatí uplynulý víkend v Košiciach. Presnejšie na kľukatých a šmykľavých tratiach neďalekých kopcov počas R5+ Cassovia Rally. Igor Drotár s Vladom Bánocim si tu na Mitsubishi Lancer EVO IX vyjazdili výborné výsledky.
Sychravé počasie, vlhká vozovka a dokonca náznaky snehu potrápili na krátkom rallyšprinte posádky zimného pohára. Tri prejazdy dvoch tratí a teda šesť rýchlostných skúšok o celkovej dĺžke 43,2 km zvládli výborne aj Prešovčania Igor Drotár so spolujazdcom Vladom Bánocim. Napriek stručnému charakteru súťaže zažili v kokpite prenajatého vozidla radosť i nástrahy spojené s touto jedinečnou disciplínou. Na konci dňa im patrilo vynikajúce 3. miesto, ako aj víťazstvo v pohári o najrýchlejšiu posádku legendárnej trate Herľany a najmä 2. miesto v celkovom hodnotení prvého ročníka BPM Motorsport Cup.
Igor Drotár: "Povedal som si, že pritvrdím, keďže išlo o záverečné podujatie zimného pohára a bola šanca na dobré umiestnenie v konečnom hodnotení. Želal som si pekné počasie, no to nám úplne neprialo. Dole pršalo a bolo chladno, uprostred skúšky primŕzalo a hore boli stopy snehu. Potešila ma slušná divácka účasť a chcem sa im poďakovať, že v tomto počasí vydržali do konca. Pneumatiky sme nemali úplne nové, no auto som si vyskúšal a zdalo sa, že bude dobré. Od víťaza Martina Kočiho (na novom aute) nás v cieli prvej skúšky delila v priemere 1 sekunda na kilometer a dokonca sme porazili aj Tomáša Kukučku na novom aute, ten sa však len zoznamoval s týmto strojom. Na druhej skúške sme trochu zmätkovali s rozpisom, čo sa prejavilo na čase, no nebolo to úplne najhoršie. Upevnili sme si v podstate 3. celkovú pozíciu. V druhom kole sme na Herľanoch spravili s Kukučkom identický čas, čo nás povzbudilo. Na ďalšej skúške nám praskla poloos a stratili sme zhruba 50 s. Napriek tomu sme ostali milo prekvapení, lebo sme neprišli o pozíciu, vďaka vybudovanému náskoku. V poslednom kole sme pokračovali v nasadenom tempe. Cestou na poslednú skúšku sme stretli nášho českého konkurenta s defektom a bez funkčnej rezervy; ponúkli sme mu tú našu, vďaka čomu súťaž dokončil. Napokon sa nám na prednom pravom kolese odtrhla časť dezénu. Tým pádom bolo auto nefunkčné, napriek tomu sme však dosiahli tretí najlepší čas a táto pozícia nám patrila aj celkovo. Patrí nám tiež druhé miesto absolútne v celom seriáli. Navyše tu bola vypísaná súťaž o najrýchlejšiu posádku herlianskej trate; Koči nebol do tejto súťaže prihlásený a Kukučku sme tu v súčte časov porazili o necelú sekundu, takže nás aj toto malé víťazstvo veľmi potešilo. Ďakujem usporiadateľom za dobre zorganizovaný seriál a dúfam, že v ňom budú v budúcnosti pokračovať, lebo nám krásne vyplní dlhé zimné čakanie. Ďakujem tiež Tomášovi Ondrejovi a jeho mechanikom za dobre pripravené vozidlo. Teším sa ako malé dieťa na test nového auta Škoda Fabia R5 tento týždeň, skôr ako sa postavíme na štart novej sezóny Majstrovstiev Slovenska v Rožňave."
Majstrovstvá Slovenska v rally teda začínajú s Rally Rožňava 31. marca - 1. apríla 2017. Igor Drotár sezónu absolvuje na novej Škode Fabia R5 z dielne MM Rally Team, s novým spolujazdcom Ing. Tomášom Plachým z Česka. "Veľmi sa teším na spoluprácu s týmto šikovným spolujazdcom a som presvedčený, že aj vďaka jeho skúsenostiam dosiahneme pekné výsledky," dodáva na záver Igor Drotár.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?