Zimný mimosezónny seriál rally BPM Motorsport Cup uzavrel trojicu podujatí uplynulý víkend v Košiciach. Presnejšie na kľukatých a šmykľavých tratiach neďalekých kopcov počas R5+ Cassovia Rally. Igor Drotár s Vladom Bánocim si tu na Mitsubishi Lancer EVO IX vyjazdili výborné výsledky.
Sychravé počasie, vlhká vozovka a dokonca náznaky snehu potrápili na krátkom rallyšprinte posádky zimného pohára. Tri prejazdy dvoch tratí a teda šesť rýchlostných skúšok o celkovej dĺžke 43,2 km zvládli výborne aj Prešovčania Igor Drotár so spolujazdcom Vladom Bánocim. Napriek stručnému charakteru súťaže zažili v kokpite prenajatého vozidla radosť i nástrahy spojené s touto jedinečnou disciplínou. Na konci dňa im patrilo vynikajúce 3. miesto, ako aj víťazstvo v pohári o najrýchlejšiu posádku legendárnej trate Herľany a najmä 2. miesto v celkovom hodnotení prvého ročníka BPM Motorsport Cup.
Igor Drotár: "Povedal som si, že pritvrdím, keďže išlo o záverečné podujatie zimného pohára a bola šanca na dobré umiestnenie v konečnom hodnotení. Želal som si pekné počasie, no to nám úplne neprialo. Dole pršalo a bolo chladno, uprostred skúšky primŕzalo a hore boli stopy snehu. Potešila ma slušná divácka účasť a chcem sa im poďakovať, že v tomto počasí vydržali do konca. Pneumatiky sme nemali úplne nové, no auto som si vyskúšal a zdalo sa, že bude dobré. Od víťaza Martina Kočiho (na novom aute) nás v cieli prvej skúšky delila v priemere 1 sekunda na kilometer a dokonca sme porazili aj Tomáša Kukučku na novom aute, ten sa však len zoznamoval s týmto strojom. Na druhej skúške sme trochu zmätkovali s rozpisom, čo sa prejavilo na čase, no nebolo to úplne najhoršie. Upevnili sme si v podstate 3. celkovú pozíciu. V druhom kole sme na Herľanoch spravili s Kukučkom identický čas, čo nás povzbudilo. Na ďalšej skúške nám praskla poloos a stratili sme zhruba 50 s. Napriek tomu sme ostali milo prekvapení, lebo sme neprišli o pozíciu, vďaka vybudovanému náskoku. V poslednom kole sme pokračovali v nasadenom tempe. Cestou na poslednú skúšku sme stretli nášho českého konkurenta s defektom a bez funkčnej rezervy; ponúkli sme mu tú našu, vďaka čomu súťaž dokončil. Napokon sa nám na prednom pravom kolese odtrhla časť dezénu. Tým pádom bolo auto nefunkčné, napriek tomu sme však dosiahli tretí najlepší čas a táto pozícia nám patrila aj celkovo. Patrí nám tiež druhé miesto absolútne v celom seriáli. Navyše tu bola vypísaná súťaž o najrýchlejšiu posádku herlianskej trate; Koči nebol do tejto súťaže prihlásený a Kukučku sme tu v súčte časov porazili o necelú sekundu, takže nás aj toto malé víťazstvo veľmi potešilo. Ďakujem usporiadateľom za dobre zorganizovaný seriál a dúfam, že v ňom budú v budúcnosti pokračovať, lebo nám krásne vyplní dlhé zimné čakanie. Ďakujem tiež Tomášovi Ondrejovi a jeho mechanikom za dobre pripravené vozidlo. Teším sa ako malé dieťa na test nového auta Škoda Fabia R5 tento týždeň, skôr ako sa postavíme na štart novej sezóny Majstrovstiev Slovenska v Rožňave."
Majstrovstvá Slovenska v rally teda začínajú s Rally Rožňava 31. marca - 1. apríla 2017. Igor Drotár sezónu absolvuje na novej Škode Fabia R5 z dielne MM Rally Team, s novým spolujazdcom Ing. Tomášom Plachým z Česka. "Veľmi sa teším na spoluprácu s týmto šikovným spolujazdcom a som presvedčený, že aj vďaka jeho skúsenostiam dosiahneme pekné výsledky," dodáva na záver Igor Drotár.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.