Vítěz Rally Mexiko, Kris Meeke, řekl, že měl velké štěstí, že dokázal udržet svoje vítězství poté, co na Power Stage v Mexiku chyboval jen několik málo metrů před cílem závodu a skončil na parkovišti pro auta diváků.
Po neúspěšném startu do nové sezony, kdy v úvodních dvou závodech získal Kris Meeke pouze dva body, v Mexiku předvedl velmi pěkný víkend, když se během pátku dostal do čela soutěže a v něm se udržel až do konce rally. Před poslední zkouškou soutěže vedl o 37,2 vteřiny před druhým v pořadí, Sébastienem Ogierem. Severní Ir pak zvládl prvních 20 kilometrů Power Stage z celkových 21 km bez sebemenších problémů.
750 metrů před cílem zkoušky ale vyjel z trati a skončil na parkovišti pro divácká auta, kde pak dezorientovaný vyrazil špatným směrem a musel kličkovat mezi zaparkovanými vozy. Při tomto výletu jen díky štěstí nikoho nezranil a pouze lehce poškodil jeden VW Passat CC. Na Ogiera tímto ztratil 23 vteřin, ale i tak dokázal triumfovat. Meeke pak přiznal, že se jednalo o jeho "velkou chybu" a to, že dokázal skončit na prvním místě bylo jen dílem štěstí.
'Bonito' souvenir el que se llevó este aficionado del #RallyMexico #WRC pic.twitter.com/nnHhzi6UGi
— Kevin Muñoz (@Kevin_MRacing) 13. března 2017"Udělal jsem chybu, velkou chybu. Zabrzdil jsem a auto v této pravé zatáčce hodně uklouzlo. Když jsem pak narazil na kompresi, tak mě to vymrštilo a šli jsme do pole. Pak jsem byl v rukou Božích. Jel jsem kolem několika trucků a mezera mezi nimi se začala zmenšovat. Myslel jsem si, že se dostanu až na mrtvý konec, a tak jsem zatáhl ruční brzdu kolem trucku, abych se mohl vrátit cestou, kterou jsem přijel. Nevěděl jsem, že tam byla cesta ven, dokud jsem neuviděl mezeru v plotu, a tak jsem do ní vjel," říká Kris Meeke.
"Nejsem ze sebe nadšený, ale vyhráli jsme rally, takže jsem rád. Netušil jsem, jestli jsem vyhrál, když jsem přejel cílovou čáru, lidé pak ale začali rychle tleskat a já jsem pochopil. Jsem si jistý, že Yves Matton [šéf Citroën Racingu] mi bude tleskat z jiného důvodu!" Citroën se díky Meekeovi připojil k M-Sportu a Toyotě, kteří rámci nových pravidel platných od letošní sezony dokázaly vyhrát. Už tak zbývá jen Hyundai. Meeke je díky tomu nejlépe postaveným mužem Citroënu v tabulce, na Ogiera ztrácí 39 bodů.
Ihned po dojezdu do cíle zkoušky Meeke vyprávěl následující: "Je to jedna z cest, jak ukončit rally, ale to jsme nepotřebovali. Měl jsem opravdu štěstí. Byl to velký výlet, ale musel jsem najít cestu zpět. Bylo to docela vyčerpávající. Pravděpodobně budu muset říkat tuto historku ještě stokrát. Samotného mě to štve, že dělám takové chyby."
K situaci se vyjádřil také šéf týmu, Yves Matton: "Když projel přes cílovou čáru, tak jsme byli celí bez sebe, protože z nás opadlo napětí z tohoto dramatu. Nevěděli jsme přesně, co se stalo. Z onboard záběrů to vypadalo na velký výlet, ale trackingsystem ukazoval, že se auto ještě pohybuje." Svůj komentář přidal také Thierry Neuville: "Vzpomněl jsem si na to, co se mi stalo v posledních dvou soutěžích. Neměl jsem tolik štěstí, ale díky tomu vím, jak je to blízko."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.