Meeke byl při svém výletu na Power Stage v rukou Božích

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: Citroën Racing
iMotorSport.cz 14. března 2017 21:53
Sdílej:

Vítěz Rally Mexiko, Kris Meeke, řekl, že měl velké štěstí, že dokázal udržet svoje vítězství poté, co na Power Stage v Mexiku chyboval jen několik málo metrů před cílem závodu a skončil na parkovišti pro auta diváků.

Po neúspěšném startu do nové sezony, kdy v úvodních dvou závodech získal Kris Meeke pouze dva body, v Mexiku předvedl velmi pěkný víkend, když se během pátku dostal do čela soutěže a v něm se udržel až do konce rally. Před poslední zkouškou soutěže vedl o 37,2 vteřiny před druhým v pořadí, Sébastienem Ogierem. Severní Ir pak zvládl prvních 20 kilometrů Power Stage z celkových 21 km bez sebemenších problémů.

750 metrů před cílem zkoušky ale vyjel z trati a skončil na parkovišti pro divácká auta, kde pak dezorientovaný vyrazil špatným směrem a musel kličkovat mezi zaparkovanými vozy. Při tomto výletu jen díky štěstí nikoho nezranil a pouze lehce poškodil jeden VW Passat CC. Na Ogiera tímto ztratil 23 vteřin, ale i tak dokázal triumfovat. Meeke pak přiznal, že se jednalo o jeho "velkou chybu" a to, že dokázal skončit na prvním místě bylo jen dílem štěstí.

'Bonito' souvenir el que se llevó este aficionado del #RallyMexico #WRC pic.twitter.com/nnHhzi6UGi

— Kevin Muñoz (@Kevin_MRacing) 13. března 2017

"Udělal jsem chybu, velkou chybu. Zabrzdil jsem a auto v této pravé zatáčce hodně uklouzlo. Když jsem pak narazil na kompresi, tak mě to vymrštilo a šli jsme do pole. Pak jsem byl v rukou Božích. Jel jsem kolem několika trucků a mezera mezi nimi se začala zmenšovat. Myslel jsem si, že se dostanu až na mrtvý konec, a tak jsem zatáhl ruční brzdu kolem trucku, abych se mohl vrátit cestou, kterou jsem přijel. Nevěděl jsem, že tam byla cesta ven, dokud jsem neuviděl mezeru v plotu, a tak jsem do ní vjel," říká Kris Meeke.

"Nejsem ze sebe nadšený, ale vyhráli jsme rally, takže jsem rád. Netušil jsem, jestli jsem vyhrál, když jsem přejel cílovou čáru, lidé pak ale začali rychle tleskat a já jsem pochopil. Jsem si jistý, že Yves Matton [šéf Citroën Racingu] mi bude tleskat z jiného důvodu!" Citroën se díky Meekeovi připojil k M-Sportu a Toyotě, kteří rámci nových pravidel platných od letošní sezony dokázaly vyhrát. Už tak zbývá jen Hyundai. Meeke je díky tomu nejlépe postaveným mužem Citroënu v tabulce, na Ogiera ztrácí 39 bodů.

Ihned po dojezdu do cíle zkoušky Meeke vyprávěl následující: "Je to jedna z cest, jak ukončit rally, ale to jsme nepotřebovali. Měl jsem opravdu štěstí. Byl to velký výlet, ale musel jsem najít cestu zpět. Bylo to docela vyčerpávající. Pravděpodobně budu muset říkat tuto historku ještě stokrát. Samotného mě to štve, že dělám takové chyby." 

K situaci se vyjádřil také šéf týmu, Yves Matton: "Když projel přes cílovou čáru, tak jsme byli celí bez sebe, protože z nás opadlo napětí z tohoto dramatu. Nevěděli jsme přesně, co se stalo. Z onboard záběrů to vypadalo na velký výlet, ale trackingsystem ukazoval, že se auto ještě pohybuje." Svůj komentář přidal také Thierry Neuville: "Vzpomněl jsem si na to, co se mi stalo v posledních dvou soutěžích. Neměl jsem tolik štěstí, ale díky tomu vím, jak je to blízko." 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.