Vítěz Rally Mexiko, Kris Meeke, řekl, že měl velké štěstí, že dokázal udržet svoje vítězství poté, co na Power Stage v Mexiku chyboval jen několik málo metrů před cílem závodu a skončil na parkovišti pro auta diváků.
Po neúspěšném startu do nové sezony, kdy v úvodních dvou závodech získal Kris Meeke pouze dva body, v Mexiku předvedl velmi pěkný víkend, když se během pátku dostal do čela soutěže a v něm se udržel až do konce rally. Před poslední zkouškou soutěže vedl o 37,2 vteřiny před druhým v pořadí, Sébastienem Ogierem. Severní Ir pak zvládl prvních 20 kilometrů Power Stage z celkových 21 km bez sebemenších problémů.
750 metrů před cílem zkoušky ale vyjel z trati a skončil na parkovišti pro divácká auta, kde pak dezorientovaný vyrazil špatným směrem a musel kličkovat mezi zaparkovanými vozy. Při tomto výletu jen díky štěstí nikoho nezranil a pouze lehce poškodil jeden VW Passat CC. Na Ogiera tímto ztratil 23 vteřin, ale i tak dokázal triumfovat. Meeke pak přiznal, že se jednalo o jeho "velkou chybu" a to, že dokázal skončit na prvním místě bylo jen dílem štěstí.
'Bonito' souvenir el que se llevó este aficionado del #RallyMexico #WRC pic.twitter.com/nnHhzi6UGi
— Kevin Muñoz (@Kevin_MRacing) 13. března 2017"Udělal jsem chybu, velkou chybu. Zabrzdil jsem a auto v této pravé zatáčce hodně uklouzlo. Když jsem pak narazil na kompresi, tak mě to vymrštilo a šli jsme do pole. Pak jsem byl v rukou Božích. Jel jsem kolem několika trucků a mezera mezi nimi se začala zmenšovat. Myslel jsem si, že se dostanu až na mrtvý konec, a tak jsem zatáhl ruční brzdu kolem trucku, abych se mohl vrátit cestou, kterou jsem přijel. Nevěděl jsem, že tam byla cesta ven, dokud jsem neuviděl mezeru v plotu, a tak jsem do ní vjel," říká Kris Meeke.
"Nejsem ze sebe nadšený, ale vyhráli jsme rally, takže jsem rád. Netušil jsem, jestli jsem vyhrál, když jsem přejel cílovou čáru, lidé pak ale začali rychle tleskat a já jsem pochopil. Jsem si jistý, že Yves Matton [šéf Citroën Racingu] mi bude tleskat z jiného důvodu!" Citroën se díky Meekeovi připojil k M-Sportu a Toyotě, kteří rámci nových pravidel platných od letošní sezony dokázaly vyhrát. Už tak zbývá jen Hyundai. Meeke je díky tomu nejlépe postaveným mužem Citroënu v tabulce, na Ogiera ztrácí 39 bodů.
Ihned po dojezdu do cíle zkoušky Meeke vyprávěl následující: "Je to jedna z cest, jak ukončit rally, ale to jsme nepotřebovali. Měl jsem opravdu štěstí. Byl to velký výlet, ale musel jsem najít cestu zpět. Bylo to docela vyčerpávající. Pravděpodobně budu muset říkat tuto historku ještě stokrát. Samotného mě to štve, že dělám takové chyby."
K situaci se vyjádřil také šéf týmu, Yves Matton: "Když projel přes cílovou čáru, tak jsme byli celí bez sebe, protože z nás opadlo napětí z tohoto dramatu. Nevěděli jsme přesně, co se stalo. Z onboard záběrů to vypadalo na velký výlet, ale trackingsystem ukazoval, že se auto ještě pohybuje." Svůj komentář přidal také Thierry Neuville: "Vzpomněl jsem si na to, co se mi stalo v posledních dvou soutěžích. Neměl jsem tolik štěstí, ale díky tomu vím, jak je to blízko."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.