Vítěz Rally Mexiko, Kris Meeke, řekl, že měl velké štěstí, že dokázal udržet svoje vítězství poté, co na Power Stage v Mexiku chyboval jen několik málo metrů před cílem závodu a skončil na parkovišti pro auta diváků.
Po neúspěšném startu do nové sezony, kdy v úvodních dvou závodech získal Kris Meeke pouze dva body, v Mexiku předvedl velmi pěkný víkend, když se během pátku dostal do čela soutěže a v něm se udržel až do konce rally. Před poslední zkouškou soutěže vedl o 37,2 vteřiny před druhým v pořadí, Sébastienem Ogierem. Severní Ir pak zvládl prvních 20 kilometrů Power Stage z celkových 21 km bez sebemenších problémů.
750 metrů před cílem zkoušky ale vyjel z trati a skončil na parkovišti pro divácká auta, kde pak dezorientovaný vyrazil špatným směrem a musel kličkovat mezi zaparkovanými vozy. Při tomto výletu jen díky štěstí nikoho nezranil a pouze lehce poškodil jeden VW Passat CC. Na Ogiera tímto ztratil 23 vteřin, ale i tak dokázal triumfovat. Meeke pak přiznal, že se jednalo o jeho "velkou chybu" a to, že dokázal skončit na prvním místě bylo jen dílem štěstí.
'Bonito' souvenir el que se llevó este aficionado del #RallyMexico #WRC pic.twitter.com/nnHhzi6UGi
— Kevin Muñoz (@Kevin_MRacing) 13. března 2017"Udělal jsem chybu, velkou chybu. Zabrzdil jsem a auto v této pravé zatáčce hodně uklouzlo. Když jsem pak narazil na kompresi, tak mě to vymrštilo a šli jsme do pole. Pak jsem byl v rukou Božích. Jel jsem kolem několika trucků a mezera mezi nimi se začala zmenšovat. Myslel jsem si, že se dostanu až na mrtvý konec, a tak jsem zatáhl ruční brzdu kolem trucku, abych se mohl vrátit cestou, kterou jsem přijel. Nevěděl jsem, že tam byla cesta ven, dokud jsem neuviděl mezeru v plotu, a tak jsem do ní vjel," říká Kris Meeke.
"Nejsem ze sebe nadšený, ale vyhráli jsme rally, takže jsem rád. Netušil jsem, jestli jsem vyhrál, když jsem přejel cílovou čáru, lidé pak ale začali rychle tleskat a já jsem pochopil. Jsem si jistý, že Yves Matton [šéf Citroën Racingu] mi bude tleskat z jiného důvodu!" Citroën se díky Meekeovi připojil k M-Sportu a Toyotě, kteří rámci nových pravidel platných od letošní sezony dokázaly vyhrát. Už tak zbývá jen Hyundai. Meeke je díky tomu nejlépe postaveným mužem Citroënu v tabulce, na Ogiera ztrácí 39 bodů.
Ihned po dojezdu do cíle zkoušky Meeke vyprávěl následující: "Je to jedna z cest, jak ukončit rally, ale to jsme nepotřebovali. Měl jsem opravdu štěstí. Byl to velký výlet, ale musel jsem najít cestu zpět. Bylo to docela vyčerpávající. Pravděpodobně budu muset říkat tuto historku ještě stokrát. Samotného mě to štve, že dělám takové chyby."
K situaci se vyjádřil také šéf týmu, Yves Matton: "Když projel přes cílovou čáru, tak jsme byli celí bez sebe, protože z nás opadlo napětí z tohoto dramatu. Nevěděli jsme přesně, co se stalo. Z onboard záběrů to vypadalo na velký výlet, ale trackingsystem ukazoval, že se auto ještě pohybuje." Svůj komentář přidal také Thierry Neuville: "Vzpomněl jsem si na to, co se mi stalo v posledních dvou soutěžích. Neměl jsem tolik štěstí, ale díky tomu vím, jak je to blízko."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.