Toyota hodně při dalším vývoji Yarisu WRC sází na zkušenosti Jariho-Mattiho Latvaly. Ten přinesl svoje znalosti od Fordu a Volkswagenu.
Jari-Matti Latvala má na svém kontě již 171 startů ve WRC - tolik nemá nikdo jiný v poli MS. I to byl jeden z důvodů, proč jej Tommi Mäkinen tolik do projektu Toyoty chtěl. Jari-Matti má za úkol pomoci vyvinout z Yarisu WRC top auto: "Tommi a Juho toho hodně natestovali a nalezli dobré základní nastavení," říká Fin.
"Ale jsou věci, které od auta vyžaduji." Latvala platí za analytického jezdce, který má velký smysl pro detail a o voze hodně přemýšlí. "To, co jsem se o technické stránce auta naučil u Fordu a Volkswagenu mi u Toyoty pomohlo. Zlepšilo to moji práci při nastavení a díky tomu lépe vidím, co je třeba zlepšit," říká vítěz Švédské rally.
Především zkušenost od Volkswagenu je velmi cenná - Polo R WRC bylo nejlepším autem v poli a Latvala se navíc podílel na vývoji auta pro rok 2017. Když poprvé usedl do Yarisu WRC, tak již měl referenci. O výkonnosti Pola WRC 2017 se toho moc neví, ale Latvala všechny ujišťuje: "Bylo to velkolepé auto, to je bez debaty!
Čas, který jsme vloni investovali do testovacích a vývojových prací, mi hodně pomohl. Bylo to velmi dobré auto, ale já si užívám také jízdu s Toyotou. Ale s Polem byla také zábava," přiznává Jari-Matti, který zároveň lituje, že nový Volkswagen nikdy nedostal možnost poměřit se s konkurencí.
I když toho s Yarisem WRC zatím moc natestovat nestačil, už poukazuje jezdec na svůj vliv: "Hned když jsem došel, tak jsem poznal, že Yaris je velmi spolehlivé a silné auto. Z tohoto pohledu bylo auto na velmi perfektní úrovni. S výkonností motoru jsem ale nebyl tolik spokojený. Potom jsem se snažil inženýrům pomoci tím, že jsem přenesl moje zkušenosti z předchozích týmů."
To se projevilo například na odezvě, jakou má pedál plynu nebo nastavení diferenciálů: "Inženýři dokázali hned reagovat na moje poznatky a učinili pokroky. Pak jsem se snažil předat informace o nastavení diferenciálu a také pomoci v nastavení převodovky. Když přijdete z vítězného týmu, tak samozřejmě víte co a jak - to jsou cenné poznatky, které můžete přinést do nového týmu. Ale nikdy nic nemůžete okopírovat, každé auto má svůj charakter."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?