Toyota hodně při dalším vývoji Yarisu WRC sází na zkušenosti Jariho-Mattiho Latvaly. Ten přinesl svoje znalosti od Fordu a Volkswagenu.
Jari-Matti Latvala má na svém kontě již 171 startů ve WRC - tolik nemá nikdo jiný v poli MS. I to byl jeden z důvodů, proč jej Tommi Mäkinen tolik do projektu Toyoty chtěl. Jari-Matti má za úkol pomoci vyvinout z Yarisu WRC top auto: "Tommi a Juho toho hodně natestovali a nalezli dobré základní nastavení," říká Fin.
"Ale jsou věci, které od auta vyžaduji." Latvala platí za analytického jezdce, který má velký smysl pro detail a o voze hodně přemýšlí. "To, co jsem se o technické stránce auta naučil u Fordu a Volkswagenu mi u Toyoty pomohlo. Zlepšilo to moji práci při nastavení a díky tomu lépe vidím, co je třeba zlepšit," říká vítěz Švédské rally.
Především zkušenost od Volkswagenu je velmi cenná - Polo R WRC bylo nejlepším autem v poli a Latvala se navíc podílel na vývoji auta pro rok 2017. Když poprvé usedl do Yarisu WRC, tak již měl referenci. O výkonnosti Pola WRC 2017 se toho moc neví, ale Latvala všechny ujišťuje: "Bylo to velkolepé auto, to je bez debaty!
Čas, který jsme vloni investovali do testovacích a vývojových prací, mi hodně pomohl. Bylo to velmi dobré auto, ale já si užívám také jízdu s Toyotou. Ale s Polem byla také zábava," přiznává Jari-Matti, který zároveň lituje, že nový Volkswagen nikdy nedostal možnost poměřit se s konkurencí.
I když toho s Yarisem WRC zatím moc natestovat nestačil, už poukazuje jezdec na svůj vliv: "Hned když jsem došel, tak jsem poznal, že Yaris je velmi spolehlivé a silné auto. Z tohoto pohledu bylo auto na velmi perfektní úrovni. S výkonností motoru jsem ale nebyl tolik spokojený. Potom jsem se snažil inženýrům pomoci tím, že jsem přenesl moje zkušenosti z předchozích týmů."
To se projevilo například na odezvě, jakou má pedál plynu nebo nastavení diferenciálů: "Inženýři dokázali hned reagovat na moje poznatky a učinili pokroky. Pak jsem se snažil předat informace o nastavení diferenciálu a také pomoci v nastavení převodovky. Když přijdete z vítězného týmu, tak samozřejmě víte co a jak - to jsou cenné poznatky, které můžete přinést do nového týmu. Ale nikdy nic nemůžete okopírovat, každé auto má svůj charakter."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.