Toyota hodně při dalším vývoji Yarisu WRC sází na zkušenosti Jariho-Mattiho Latvaly. Ten přinesl svoje znalosti od Fordu a Volkswagenu.
Jari-Matti Latvala má na svém kontě již 171 startů ve WRC - tolik nemá nikdo jiný v poli MS. I to byl jeden z důvodů, proč jej Tommi Mäkinen tolik do projektu Toyoty chtěl. Jari-Matti má za úkol pomoci vyvinout z Yarisu WRC top auto: "Tommi a Juho toho hodně natestovali a nalezli dobré základní nastavení," říká Fin.
"Ale jsou věci, které od auta vyžaduji." Latvala platí za analytického jezdce, který má velký smysl pro detail a o voze hodně přemýšlí. "To, co jsem se o technické stránce auta naučil u Fordu a Volkswagenu mi u Toyoty pomohlo. Zlepšilo to moji práci při nastavení a díky tomu lépe vidím, co je třeba zlepšit," říká vítěz Švédské rally.
Především zkušenost od Volkswagenu je velmi cenná - Polo R WRC bylo nejlepším autem v poli a Latvala se navíc podílel na vývoji auta pro rok 2017. Když poprvé usedl do Yarisu WRC, tak již měl referenci. O výkonnosti Pola WRC 2017 se toho moc neví, ale Latvala všechny ujišťuje: "Bylo to velkolepé auto, to je bez debaty!
Čas, který jsme vloni investovali do testovacích a vývojových prací, mi hodně pomohl. Bylo to velmi dobré auto, ale já si užívám také jízdu s Toyotou. Ale s Polem byla také zábava," přiznává Jari-Matti, který zároveň lituje, že nový Volkswagen nikdy nedostal možnost poměřit se s konkurencí.
I když toho s Yarisem WRC zatím moc natestovat nestačil, už poukazuje jezdec na svůj vliv: "Hned když jsem došel, tak jsem poznal, že Yaris je velmi spolehlivé a silné auto. Z tohoto pohledu bylo auto na velmi perfektní úrovni. S výkonností motoru jsem ale nebyl tolik spokojený. Potom jsem se snažil inženýrům pomoci tím, že jsem přenesl moje zkušenosti z předchozích týmů."
To se projevilo například na odezvě, jakou má pedál plynu nebo nastavení diferenciálů: "Inženýři dokázali hned reagovat na moje poznatky a učinili pokroky. Pak jsem se snažil předat informace o nastavení diferenciálu a také pomoci v nastavení převodovky. Když přijdete z vítězného týmu, tak samozřejmě víte co a jak - to jsou cenné poznatky, které můžete přinést do nového týmu. Ale nikdy nic nemůžete okopírovat, každé auto má svůj charakter."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.