Od 30. března do 1. dubna, tedy týden před Tour de Corse, se jede v Itálii neméně slavná soutěž, která však již nějakou dobu, bohůžel, není součástí MS. Rally San Remo si však pořád udržuje dobrou pověst, letos se na její start postaví Hayden Paddon s Hyundai i20 R5.
Haydenu Paddonovi chybí ve srovnání s jeho konkurenty zkušenosti na asfaltu. Tento nedostatek se pokusí jezdec z Nového Zélandu řešit například na Rally San Remo. Pojede pochopitelně s Hyundai i20 R5.
Čeká na něj pěkná konkurence - kompletní italská špička. Největšími favority jsou Paolo Andreucci (208 T16), který jede s podporou Peugeotu Italie, a nebo Umberto Scandola (Fabia R5), ten má zase podporu Škoda Italia. Další jezdci s vozy R5, kteří pomýšlejí na špici, jsou Alessandro Perico a Andrea Nucita (Škoda Fabia R5), Simone Campedelli (Ford Fiesta R5) nebo Elwis Chentre a Gabriele Ciavarella (Hyundai i20 R5).
Hyundai Motorsport do Itálie doveze i druhý tovární vůz, za jeho volantem bude sedět Korejec Chewon Lim. Ten se dostal do programu továrního týmu a minulý týden si vyzkoušel soutěž s i20 R5 v Německu. Na závěr dodejme, že na účastníky 76. Rally San Remo čeká 176 ostrých kilometrů rozdělených do 2 dní.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.