Překvapivý lídr klasifikace WRC po úvodních dvou soutěžích, Jari-Matti Latvala, je podle Tommiho Mäkinena opravdovým uchazečem o titul v sezoně 2017. Přitom se čekalo, že Toyota, která se do WRC vrátila po 17 letech, začne spíše pozvolna. Jenže Latvala byl v Monte Carlu druhý a ve Švédsku senzačně vyhrál.
Autosport se Tommiho Mäkinena zeptal, co si myslí o šancích Latvaly na titul: "Mám opravdu dobrý pocit, myslím, že Jari-Matti o něj může bojovat už letos. Mohu mu pomoci, aby si více věřil a v autě se cítil sebejistější. Vím lépe než kdokoliv jiný, co to znamená. Byl jsem zde tak dlouho, takže vím, jak se cítí.
Je jasné, že ve Švédsku byl Jari-Matti nejsilnějším mužem na světě." Samotný Jari-Matti Latvala začínal tuto sezonou s nadějí na body a maximálně na podium, teď ale připouští, že jeho dosavadní výsledky jej donutily k přehodnocení svých očekávání: "Před startem roku jsem doufal v umístění v TOP6 na Monte Carlu a TOP5 ve Švédsku. Tohle ale věci změnilo, uvidíme."
Ogier umožnil Latvalovi získat vedeníZisk maxima bodů z Power Stage zajistil, že Latvala vede o 4 body v MS před Ogierem. Jenže to také znamená, že na šotolině v Mexiku bude muset Latvala první den čistit trať. Ogier se prý úmyslně rozhodl tuto pozici přenechat Finovi.
"Trošku jsem se obával, že [ve Švédsku] zvolní a přepustí mi tuto pozici, takže bych musel čistit trať v Mexiku. Proto jsem byl docela rád, že jel tak rychle," vtípkoval Sébastien Ogier v cíli Power Stage.
"Jel jsem absolutně flat out. Cíl byl: 'OK, potřebují získat tři nebo čtyři body, protože jsem si byl jistý, že Jari-Matti bude v TOP5. Nakonec bral všechny a vede šampionát o 4 body. Ale v Mexiku mám před sebou někoho, kdo bude dělat stopu," řekl Francouz.
Obecně se předpokládá, že Mexiko bude pro Toyotu těžké. Tým sice testoval na šotolině a ve vysokých nadmořských výškách, ale nejezdil v této lokalitě. Tým testoval tento týden v rámci přípravy na Mexiko v Almerii ve Španělsku. Jenže Latvala brzy šel s Yarisem WRC přes střechu, což testy přerušilo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.