Překvapivý lídr klasifikace WRC po úvodních dvou soutěžích, Jari-Matti Latvala, je podle Tommiho Mäkinena opravdovým uchazečem o titul v sezoně 2017. Přitom se čekalo, že Toyota, která se do WRC vrátila po 17 letech, začne spíše pozvolna. Jenže Latvala byl v Monte Carlu druhý a ve Švédsku senzačně vyhrál.
Autosport se Tommiho Mäkinena zeptal, co si myslí o šancích Latvaly na titul: "Mám opravdu dobrý pocit, myslím, že Jari-Matti o něj může bojovat už letos. Mohu mu pomoci, aby si více věřil a v autě se cítil sebejistější. Vím lépe než kdokoliv jiný, co to znamená. Byl jsem zde tak dlouho, takže vím, jak se cítí.
Je jasné, že ve Švédsku byl Jari-Matti nejsilnějším mužem na světě." Samotný Jari-Matti Latvala začínal tuto sezonou s nadějí na body a maximálně na podium, teď ale připouští, že jeho dosavadní výsledky jej donutily k přehodnocení svých očekávání: "Před startem roku jsem doufal v umístění v TOP6 na Monte Carlu a TOP5 ve Švédsku. Tohle ale věci změnilo, uvidíme."
Ogier umožnil Latvalovi získat vedeníZisk maxima bodů z Power Stage zajistil, že Latvala vede o 4 body v MS před Ogierem. Jenže to také znamená, že na šotolině v Mexiku bude muset Latvala první den čistit trať. Ogier se prý úmyslně rozhodl tuto pozici přenechat Finovi.
"Trošku jsem se obával, že [ve Švédsku] zvolní a přepustí mi tuto pozici, takže bych musel čistit trať v Mexiku. Proto jsem byl docela rád, že jel tak rychle," vtípkoval Sébastien Ogier v cíli Power Stage.
"Jel jsem absolutně flat out. Cíl byl: 'OK, potřebují získat tři nebo čtyři body, protože jsem si byl jistý, že Jari-Matti bude v TOP5. Nakonec bral všechny a vede šampionát o 4 body. Ale v Mexiku mám před sebou někoho, kdo bude dělat stopu," řekl Francouz.
Obecně se předpokládá, že Mexiko bude pro Toyotu těžké. Tým sice testoval na šotolině a ve vysokých nadmořských výškách, ale nejezdil v této lokalitě. Tým testoval tento týden v rámci přípravy na Mexiko v Almerii ve Španělsku. Jenže Latvala brzy šel s Yarisem WRC přes střechu, což testy přerušilo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?