Andreas Mikkelsen se nechal slyšet, že rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace, FIA, o tom, že Volkswagen Polo WRC 2017 nebude připuštěn na tratě MS, pro něj bylo jako rána do obličeje. Jeho sezona 2017 je tak dost nejistá.
Snaha nasadit Volkswagen Polo WRC 2017 v privátním týmu byla nejlepší šancí pro Andrease Mikkelsena, jak se ještě letos posadit do co možná nejlepšího auta poté, co přišel o místo u továrního týmu Volkswagen po jeho odchodu z MS. "Nevím, co víc jsem mohl udělat pro to, abych letos mohl jezdit," smutní Nor.
"Vloni mi patřila druhá příčka v MS po téměř celý rok a navíc jsem vyhrál poslední rally roku. Vlastně vše, co se mohlo pokazit, se pokazilo. A poslední rozhodnutí [o neumožnění startů Volkswagenu Polo WRC 2017 v MS] bylo pro mě další ránou do obličeje," říká vítěz tří soutěží MS.
Mikkelsen se sice na Monte Carlu objevil, avšak to bylo za volantem Škody Fabia R5 továrního týmu Škoda Motorsport. Kategorii WRC2 doslova dominoval. Další starty v továrním týmu Škody Motorsport jsou sice možné, samotný jezdec v nich však moc smysl nevidí - chce jezdit s WRC 2017.
"Potřebuji být ve WRC 2017. Mohl jsem si zajistit rozpočet na starty s WRC 2016, jenže by to stálo hodně peněz a bojoval bych o osmé místo. A to za to nestojí. Upřímně, já jsem profesionální jezdec a nemyslím si, že bych měl platit za to, že budu jezdit. Udělal jsem to už v minulosti a již to nechci opakovat.
Pokud bych to udělal, tak by to ukázalo na velmi negativní stav v tomto sportu. Nemyslím si, že potřebuji někomu něco dokazovat. Není to tak dávno, co se jela Austrálie nebo Monte Carlo," odkazuje na svoje skvělé výsledky Andreas. Jenže jeho šance pro letošní rok jsou velmi omezené, navíc když není ochotný zapojit svoje vlastní finance.
Ford Fiesta WRC od M-Sport je jediné auto, které je pro letošní rok dostupné pro soukromé jezdce. Bývalý tovární jezdec Volkswagenu a Škody Motorsport letos absolvuje seznamovací jízdy na všech soutěžích a má tak čas vyhodnotit svoje šance před sezonou 2018.
"Mám čas podívat se, co kdo má. To mi umožní si vytvořit obrázek o tom, kde je nejlepší v roce 2018 být. V roce 2018 se chci vrátit a bojovat o šampionát," zakončil Mikkelsen.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.