Andreas Mikkelsen se nechal slyšet, že rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace, FIA, o tom, že Volkswagen Polo WRC 2017 nebude připuštěn na tratě MS, pro něj bylo jako rána do obličeje. Jeho sezona 2017 je tak dost nejistá.
Snaha nasadit Volkswagen Polo WRC 2017 v privátním týmu byla nejlepší šancí pro Andrease Mikkelsena, jak se ještě letos posadit do co možná nejlepšího auta poté, co přišel o místo u továrního týmu Volkswagen po jeho odchodu z MS. "Nevím, co víc jsem mohl udělat pro to, abych letos mohl jezdit," smutní Nor.
"Vloni mi patřila druhá příčka v MS po téměř celý rok a navíc jsem vyhrál poslední rally roku. Vlastně vše, co se mohlo pokazit, se pokazilo. A poslední rozhodnutí [o neumožnění startů Volkswagenu Polo WRC 2017 v MS] bylo pro mě další ránou do obličeje," říká vítěz tří soutěží MS.
Mikkelsen se sice na Monte Carlu objevil, avšak to bylo za volantem Škody Fabia R5 továrního týmu Škoda Motorsport. Kategorii WRC2 doslova dominoval. Další starty v továrním týmu Škody Motorsport jsou sice možné, samotný jezdec v nich však moc smysl nevidí - chce jezdit s WRC 2017.
"Potřebuji být ve WRC 2017. Mohl jsem si zajistit rozpočet na starty s WRC 2016, jenže by to stálo hodně peněz a bojoval bych o osmé místo. A to za to nestojí. Upřímně, já jsem profesionální jezdec a nemyslím si, že bych měl platit za to, že budu jezdit. Udělal jsem to už v minulosti a již to nechci opakovat.
Pokud bych to udělal, tak by to ukázalo na velmi negativní stav v tomto sportu. Nemyslím si, že potřebuji někomu něco dokazovat. Není to tak dávno, co se jela Austrálie nebo Monte Carlo," odkazuje na svoje skvělé výsledky Andreas. Jenže jeho šance pro letošní rok jsou velmi omezené, navíc když není ochotný zapojit svoje vlastní finance.
Ford Fiesta WRC od M-Sport je jediné auto, které je pro letošní rok dostupné pro soukromé jezdce. Bývalý tovární jezdec Volkswagenu a Škody Motorsport letos absolvuje seznamovací jízdy na všech soutěžích a má tak čas vyhodnotit svoje šance před sezonou 2018.
"Mám čas podívat se, co kdo má. To mi umožní si vytvořit obrázek o tom, kde je nejlepší v roce 2018 být. V roce 2018 se chci vrátit a bojovat o šampionát," zakončil Mikkelsen.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?