FIA dala Mikkelsenovi zákazem startu Pola WRC ránu do obličeje

Mikkelsen, Andreas
Mikkelsen, Andreas, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 24. února 2017 14:21
Sdílej:

Andreas Mikkelsen se nechal slyšet, že rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace, FIA, o tom, že Volkswagen Polo WRC 2017 nebude připuštěn na tratě MS, pro něj bylo jako rána do obličeje. Jeho sezona 2017 je tak dost nejistá.

Snaha nasadit Volkswagen Polo WRC 2017 v privátním týmu byla nejlepší šancí pro Andrease Mikkelsena, jak se ještě letos posadit do co možná nejlepšího auta poté, co přišel o místo u továrního týmu Volkswagen po jeho odchodu z MS. "Nevím, co víc jsem mohl udělat pro to, abych letos mohl jezdit," smutní Nor.

"Vloni mi patřila druhá příčka v MS po téměř celý rok a navíc jsem vyhrál poslední rally roku. Vlastně vše, co se mohlo pokazit, se pokazilo. A poslední rozhodnutí [o neumožnění startů Volkswagenu Polo WRC 2017 v MS] bylo pro mě další ránou do obličeje," říká vítěz tří soutěží MS. 

Mikkelsen se sice na Monte Carlu objevil, avšak to bylo za volantem Škody Fabia R5 továrního týmu Škoda Motorsport. Kategorii WRC2 doslova dominoval. Další starty v továrním týmu Škody Motorsport jsou sice možné, samotný jezdec v nich však moc smysl nevidí - chce jezdit s WRC 2017.

"Potřebuji být ve WRC 2017. Mohl jsem si zajistit rozpočet na starty s WRC 2016, jenže by to stálo hodně peněz a bojoval bych o osmé místo. A to za to nestojí. Upřímně, já jsem profesionální jezdec a nemyslím si, že bych měl platit za to, že budu jezdit. Udělal jsem to už v minulosti a již to nechci opakovat. 

Pokud bych to udělal, tak by to ukázalo na velmi negativní stav v tomto sportu. Nemyslím si, že potřebuji někomu něco dokazovat. Není to tak dávno, co se jela Austrálie nebo Monte Carlo," odkazuje na svoje skvělé výsledky Andreas. Jenže jeho šance pro letošní rok jsou velmi omezené, navíc když není ochotný zapojit svoje vlastní finance.

Ford Fiesta WRC od M-Sport je jediné auto, které je pro letošní rok dostupné pro soukromé jezdce. Bývalý tovární jezdec Volkswagenu a Škody Motorsport letos absolvuje seznamovací jízdy na všech soutěžích a má tak čas vyhodnotit svoje šance před sezonou 2018. 

"Mám čas podívat se, co kdo má. To mi umožní si vytvořit obrázek o tom, kde je nejlepší v roce 2018 být. V roce 2018 se chci vrátit a bojovat o šampionát," zakončil Mikkelsen.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.