Andreas Mikkelsen se nechal slyšet, že rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace, FIA, o tom, že Volkswagen Polo WRC 2017 nebude připuštěn na tratě MS, pro něj bylo jako rána do obličeje. Jeho sezona 2017 je tak dost nejistá.
Snaha nasadit Volkswagen Polo WRC 2017 v privátním týmu byla nejlepší šancí pro Andrease Mikkelsena, jak se ještě letos posadit do co možná nejlepšího auta poté, co přišel o místo u továrního týmu Volkswagen po jeho odchodu z MS. "Nevím, co víc jsem mohl udělat pro to, abych letos mohl jezdit," smutní Nor.
"Vloni mi patřila druhá příčka v MS po téměř celý rok a navíc jsem vyhrál poslední rally roku. Vlastně vše, co se mohlo pokazit, se pokazilo. A poslední rozhodnutí [o neumožnění startů Volkswagenu Polo WRC 2017 v MS] bylo pro mě další ránou do obličeje," říká vítěz tří soutěží MS.
Mikkelsen se sice na Monte Carlu objevil, avšak to bylo za volantem Škody Fabia R5 továrního týmu Škoda Motorsport. Kategorii WRC2 doslova dominoval. Další starty v továrním týmu Škody Motorsport jsou sice možné, samotný jezdec v nich však moc smysl nevidí - chce jezdit s WRC 2017.
"Potřebuji být ve WRC 2017. Mohl jsem si zajistit rozpočet na starty s WRC 2016, jenže by to stálo hodně peněz a bojoval bych o osmé místo. A to za to nestojí. Upřímně, já jsem profesionální jezdec a nemyslím si, že bych měl platit za to, že budu jezdit. Udělal jsem to už v minulosti a již to nechci opakovat.
Pokud bych to udělal, tak by to ukázalo na velmi negativní stav v tomto sportu. Nemyslím si, že potřebuji někomu něco dokazovat. Není to tak dávno, co se jela Austrálie nebo Monte Carlo," odkazuje na svoje skvělé výsledky Andreas. Jenže jeho šance pro letošní rok jsou velmi omezené, navíc když není ochotný zapojit svoje vlastní finance.
Ford Fiesta WRC od M-Sport je jediné auto, které je pro letošní rok dostupné pro soukromé jezdce. Bývalý tovární jezdec Volkswagenu a Škody Motorsport letos absolvuje seznamovací jízdy na všech soutěžích a má tak čas vyhodnotit svoje šance před sezonou 2018.
"Mám čas podívat se, co kdo má. To mi umožní si vytvořit obrázek o tom, kde je nejlepší v roce 2018 být. V roce 2018 se chci vrátit a bojovat o šampionát," zakončil Mikkelsen.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.