Citroën má problémy s C3 WRC. Co jezdce trápí?

Citroën C3 WRC v rychlé levotočivé zatáčce
Citroën C3 WRC v rychlé levotočivé zatáčce, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 14. února 2017 20:22
Sdílej:

Už po Monte Carlu někteří začali vyslovovat své obavy, po Švédsku je to však jasné. Citroën má problémy se svoji C3 WRC. Problémy přiznali samotní jezdci.

Po svém osmiminutovém výletu mimo trať Kris Meeke řekl: "Bylo to docela zvláštní. Hned od první zatáčky toho testu jsem s vozem bojoval. V první zatáčce jsem měl velký, opravdu velký, moment. Šlo o levotočivou zatáčku nahoru do kopce.

Nemohl jsem udržet zadek auta ve stopě. Uvědomil jsem si to a jenom jsem se snažil udržet svoji pozici, kterou jsem měl. Nechtěl jsem udělat něco stupidního, ale pak v lehké pravé přes horizont se mi utrhl zadek auta a otočil jsem se o 90° v nájezdu do levotočivé zatáčky a bylo po všem," řekl jezdec Citroënu.

"Každý kilometr bereme jako test a poznání nového auta. Uvidíme, co se stane zítra [v neděli]," řekl Meeke. Jenže v neděli už novinářům neřekl nic. Týmový kolega, Craig Breen, na tom nebyl o nic lépe, avšak jemu se podařilo auto udržet na cestě: "Bojuji s tím, abych dostal dobrý pocit ze zadku auta.

Nemůžu ho udržet ve stopě a připravuje mi to dost strašidelných momentů. Na některých zkouškách to není tak špatné a zvládám to, ale na jiných Vás to prostě dostane. Bojím se toho, abych neudělal něco hloupého." Meeke s C3 WRC havaroval čtyřikrát během tří týdnů (počítají se do toho i testy).

Na konci soutěže Brit řekl: "Tým má ještě hodně práce". S tím souhlasí i jeho Irský kolega: "Máme ještě trošku práce, ale věřím klukům v továrně. Toto auto má velký potenciál a myslím, že s ním můžeme dosáhnout velkých věcí."

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?