Jari-Matti Latvala se z vítězství mohl radovat naposledy před skoro rokem, když vyhrál Rally Mexiko 2016. U Toyoty se mu to povedlo už při druhém startu s novým speciálem na Rally Sweden.
"Je to absolutně fantastický pocit," řekl Jari-Matti Latvala bezprostředně po zisku svého triumfu ve Švédsku. "Podobně jsem to pociťoval už při mém prvním vítězství na této rally v roce 2008. Letos bylo vítězství velkým překvapením. Po našem včerejším výkonu jsem si byl docela jistý tím, že Ott Tänak vyhraje tuto rally, a tak je to překvapením. Dnešní speciálky dobře seděly mému jezdeckému stylu a autu a já mohl jet na jiné úrovni."
Ačkoliv měl Jari-Matti před poslední speciálkou náskok na Otta přesně 20 vteřin, tak ze svého tempa nechtěl polevit, což mu přineslo dalších 5 bonusových bodů z Power Stage. "Před tou speciálkou jsem mluvil s Tommim a on mi řekl, abych jednoduše jel a pokračoval ve stejném rytmu. Během té speciálky jsem si v jeden moment myslel, že bych mohl možná trochu zpomalit, ale měl jsem dobrý pocit, a tak jsem se rozhodl pokračovat v ataku."
Loňská sezona u VW se Latvalovi moc nepovedla, letos po dvou podnicích zatím může mít úsměv na tváři. "Vloni jsem v druhé polovině sezony ztratil rychlost a mohu poctivě říci, že i moji sebedůvěru. Když jsem ale dostal šanci pilotovat Toyotu a přidat se k něčemu novému, tak to byl pro moji motivaci masivní boost. V týmu vládne skvělý duch a to mě dává na úroveň, na kterou jsem zvyklý, že jsem byl."
Ačkoliv teď Jari-Matti vede šampionát WRC 2017, tak zůstává realistou a je mu jasné, že práce teď začíná. "Ne, nečekal jsem, že budu na čele. Mířil jsem na TOP5 na Monte-Carlu a TOP6 ve Švédsku. Ale teď na šotolině to bude mnohem složitější. Pokud bychom chtěli pokračovat v našem boji, tak budeme muset ještě hodně pracovat. Ale mám to rád a v týmu máme velkou motivaci."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.