Jari-Matti Latvala se z vítězství mohl radovat naposledy před skoro rokem, když vyhrál Rally Mexiko 2016. U Toyoty se mu to povedlo už při druhém startu s novým speciálem na Rally Sweden.
"Je to absolutně fantastický pocit," řekl Jari-Matti Latvala bezprostředně po zisku svého triumfu ve Švédsku. "Podobně jsem to pociťoval už při mém prvním vítězství na této rally v roce 2008. Letos bylo vítězství velkým překvapením. Po našem včerejším výkonu jsem si byl docela jistý tím, že Ott Tänak vyhraje tuto rally, a tak je to překvapením. Dnešní speciálky dobře seděly mému jezdeckému stylu a autu a já mohl jet na jiné úrovni."
Ačkoliv měl Jari-Matti před poslední speciálkou náskok na Otta přesně 20 vteřin, tak ze svého tempa nechtěl polevit, což mu přineslo dalších 5 bonusových bodů z Power Stage. "Před tou speciálkou jsem mluvil s Tommim a on mi řekl, abych jednoduše jel a pokračoval ve stejném rytmu. Během té speciálky jsem si v jeden moment myslel, že bych mohl možná trochu zpomalit, ale měl jsem dobrý pocit, a tak jsem se rozhodl pokračovat v ataku."
Loňská sezona u VW se Latvalovi moc nepovedla, letos po dvou podnicích zatím může mít úsměv na tváři. "Vloni jsem v druhé polovině sezony ztratil rychlost a mohu poctivě říci, že i moji sebedůvěru. Když jsem ale dostal šanci pilotovat Toyotu a přidat se k něčemu novému, tak to byl pro moji motivaci masivní boost. V týmu vládne skvělý duch a to mě dává na úroveň, na kterou jsem zvyklý, že jsem byl."
Ačkoliv teď Jari-Matti vede šampionát WRC 2017, tak zůstává realistou a je mu jasné, že práce teď začíná. "Ne, nečekal jsem, že budu na čele. Mířil jsem na TOP5 na Monte-Carlu a TOP6 ve Švédsku. Ale teď na šotolině to bude mnohem složitější. Pokud bychom chtěli pokračovat v našem boji, tak budeme muset ještě hodně pracovat. Ale mám to rád a v týmu máme velkou motivaci."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?