Jari-Matti Latvala se z vítězství mohl radovat naposledy před skoro rokem, když vyhrál Rally Mexiko 2016. U Toyoty se mu to povedlo už při druhém startu s novým speciálem na Rally Sweden.
"Je to absolutně fantastický pocit," řekl Jari-Matti Latvala bezprostředně po zisku svého triumfu ve Švédsku. "Podobně jsem to pociťoval už při mém prvním vítězství na této rally v roce 2008. Letos bylo vítězství velkým překvapením. Po našem včerejším výkonu jsem si byl docela jistý tím, že Ott Tänak vyhraje tuto rally, a tak je to překvapením. Dnešní speciálky dobře seděly mému jezdeckému stylu a autu a já mohl jet na jiné úrovni."
Ačkoliv měl Jari-Matti před poslední speciálkou náskok na Otta přesně 20 vteřin, tak ze svého tempa nechtěl polevit, což mu přineslo dalších 5 bonusových bodů z Power Stage. "Před tou speciálkou jsem mluvil s Tommim a on mi řekl, abych jednoduše jel a pokračoval ve stejném rytmu. Během té speciálky jsem si v jeden moment myslel, že bych mohl možná trochu zpomalit, ale měl jsem dobrý pocit, a tak jsem se rozhodl pokračovat v ataku."
Loňská sezona u VW se Latvalovi moc nepovedla, letos po dvou podnicích zatím může mít úsměv na tváři. "Vloni jsem v druhé polovině sezony ztratil rychlost a mohu poctivě říci, že i moji sebedůvěru. Když jsem ale dostal šanci pilotovat Toyotu a přidat se k něčemu novému, tak to byl pro moji motivaci masivní boost. V týmu vládne skvělý duch a to mě dává na úroveň, na kterou jsem zvyklý, že jsem byl."
Ačkoliv teď Jari-Matti vede šampionát WRC 2017, tak zůstává realistou a je mu jasné, že práce teď začíná. "Ne, nečekal jsem, že budu na čele. Mířil jsem na TOP5 na Monte-Carlu a TOP6 ve Švédsku. Ale teď na šotolině to bude mnohem složitější. Pokud bychom chtěli pokračovat v našem boji, tak budeme muset ještě hodně pracovat. Ale mám to rád a v týmu máme velkou motivaci."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.