Jari-Matti Latvala se z vítězství mohl radovat naposledy před skoro rokem, když vyhrál Rally Mexiko 2016. U Toyoty se mu to povedlo už při druhém startu s novým speciálem na Rally Sweden.
"Je to absolutně fantastický pocit," řekl Jari-Matti Latvala bezprostředně po zisku svého triumfu ve Švédsku. "Podobně jsem to pociťoval už při mém prvním vítězství na této rally v roce 2008. Letos bylo vítězství velkým překvapením. Po našem včerejším výkonu jsem si byl docela jistý tím, že Ott Tänak vyhraje tuto rally, a tak je to překvapením. Dnešní speciálky dobře seděly mému jezdeckému stylu a autu a já mohl jet na jiné úrovni."
Ačkoliv měl Jari-Matti před poslední speciálkou náskok na Otta přesně 20 vteřin, tak ze svého tempa nechtěl polevit, což mu přineslo dalších 5 bonusových bodů z Power Stage. "Před tou speciálkou jsem mluvil s Tommim a on mi řekl, abych jednoduše jel a pokračoval ve stejném rytmu. Během té speciálky jsem si v jeden moment myslel, že bych mohl možná trochu zpomalit, ale měl jsem dobrý pocit, a tak jsem se rozhodl pokračovat v ataku."
Loňská sezona u VW se Latvalovi moc nepovedla, letos po dvou podnicích zatím může mít úsměv na tváři. "Vloni jsem v druhé polovině sezony ztratil rychlost a mohu poctivě říci, že i moji sebedůvěru. Když jsem ale dostal šanci pilotovat Toyotu a přidat se k něčemu novému, tak to byl pro moji motivaci masivní boost. V týmu vládne skvělý duch a to mě dává na úroveň, na kterou jsem zvyklý, že jsem byl."
Ačkoliv teď Jari-Matti vede šampionát WRC 2017, tak zůstává realistou a je mu jasné, že práce teď začíná. "Ne, nečekal jsem, že budu na čele. Mířil jsem na TOP5 na Monte-Carlu a TOP6 ve Švédsku. Ale teď na šotolině to bude mnohem složitější. Pokud bychom chtěli pokračovat v našem boji, tak budeme muset ještě hodně pracovat. Ale mám to rád a v týmu máme velkou motivaci."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.