Wilson o tom, jak se domluvil s Ogierem a jak je to teď s Fordem?

Malcolm Wilson, šéf M-Sportu
Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, foto: M-Sport/McKlein
iM2 14. února 2017 20:46
Sdílej:

Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, připodobňuje svého jezdce a čtyřnásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera, ke Carlosovi Sainzovi.

Sébastien Ogier ukončil pětileté čekání M-Sportu na výhru v MS svým triumfem na Rally Monte Carlo minulý měsíc poté, co po něm po odchodu Volkswagenu z MS na konci loňské sezony sáhl Malcom Wilson. Carlos Sainz je legendou MS v rally, když s Toyotou vyhrál mistrovské tituly v letech 1990 a 1992 a následně jezdil u Malcolma Wilsona u M-Sportu. 

"Teď, když jsem pracoval s tím chlapíkem [Ogierem], tak je velmi jednoduché vidět, proč vyhrál čtyři tituly mistra světa," říká Sébastien Ogier pro Speedcafe.com. Malcolm Wilson má přitom velké zkušenosti se špičkovými jezdci, když v jeho týmu jezdili například i Colin McRae a Marcus Grönholm. "Hodně mi připomíná Carlose Sainze. Ve všech malých detailech a tlačí na každého v týmu. Ze všech, které jsem kdy měl, mi nejvíce připomíná Carlose."

Wilson dal také nahlédnout do toho, jak začal komunikovat se Sébastienem Ogierem a to ještě před tím, než Volkswagen oznámil svůj konec ve WRC. "Udělali jsme fórum před startem Rally GB [konec října loňského roku] a Seb a já jsme tam byli společně. Zmínil, že před rokem 2010 byl blízko toho, aby pro nás jezdil a pak řekl: 'Kdo ví, co se může stát v budoucnu'. Ale hodně lidí se toho chytlo ještě před tím, než Volkswagen oznámil, že končí. Poté jsme spolu komunikovali přes několik textových zpráv. Řekl jsem: 'Co se mě týče, tak nejdůležitější a nejpřednější věcí je, že chci, aby ses projel s naším autem'."

"Pokud s ním budeš spokojený, tak můžeme začít vyjednávat. Cítil jsem se velice jistě, měli jsme skvělé auto, takže jsem se moc nebál, ale na druhou stranu to bylo dobré pro mě dostat jeho feedback. A on byl s autem spokojený. Pak tedy začala jednání a byl to ten případ několika týdnů vyjednávání s Red Bullem a Sebem." 

V letošní sezoně ale šéf M-Sportu nečeká, že by někdo dominoval tak, jako v minulosti Volkswagen. "Nebude tu totální dominance jako od VW. Ne že bych nerespektoval to, co v posledních čtyřech udělali, prostě přišli a bang, bang, bang, bang. Cítím, že pojedeme ke každé rally a budeme mít šanci vyhrát, ale nemusíme ji nutně vyhrát. Je jasné, že s Ogierem za volantem máme šanci vyhrát každou rally. V určitém bodě bude mít každý nějaké problémy se spolehlivostí a to je má největší obava. Můžete dělat veškeré testy na světě, ale bude to nějaká hloupá malá věc, která vás dostane."

Wilson věří také svému druhému jezdci, Ottu Tänakovi, a věří, že má šanci letos získat první vítězství. "Myslím, že Ott je na to připraven. Určitě nás čeká vzrušující sezona." Ačkoliv se na Rally Monte Carlo objevil výkonnostní šéf Fordu, David Pericak, tak dle Wilsona neprobíhají žádné formální diskuse ohledně možného návratu modrého oválu zpět do WRC. "Nemáme žádné formální diskuse. Nikdy předtím nebyl [Pericak] na podniku WRC, takže nechat ho podívat se a pochopit, jak to funguje, nemůže být na škodu. Pokud by se něco mělo stát, tak se to nestane letos, protože se plně věnují svému GT programu. Jen doufám, že odjížděl s pozitivním pocitem, což myslím, že ano."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?