Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, připodobňuje svého jezdce a čtyřnásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera, ke Carlosovi Sainzovi.
Sébastien Ogier ukončil pětileté čekání M-Sportu na výhru v MS svým triumfem na Rally Monte Carlo minulý měsíc poté, co po něm po odchodu Volkswagenu z MS na konci loňské sezony sáhl Malcom Wilson. Carlos Sainz je legendou MS v rally, když s Toyotou vyhrál mistrovské tituly v letech 1990 a 1992 a následně jezdil u Malcolma Wilsona u M-Sportu.
"Teď, když jsem pracoval s tím chlapíkem [Ogierem], tak je velmi jednoduché vidět, proč vyhrál čtyři tituly mistra světa," říká Sébastien Ogier pro Speedcafe.com. Malcolm Wilson má přitom velké zkušenosti se špičkovými jezdci, když v jeho týmu jezdili například i Colin McRae a Marcus Grönholm. "Hodně mi připomíná Carlose Sainze. Ve všech malých detailech a tlačí na každého v týmu. Ze všech, které jsem kdy měl, mi nejvíce připomíná Carlose."
Wilson dal také nahlédnout do toho, jak začal komunikovat se Sébastienem Ogierem a to ještě před tím, než Volkswagen oznámil svůj konec ve WRC. "Udělali jsme fórum před startem Rally GB [konec října loňského roku] a Seb a já jsme tam byli společně. Zmínil, že před rokem 2010 byl blízko toho, aby pro nás jezdil a pak řekl: 'Kdo ví, co se může stát v budoucnu'. Ale hodně lidí se toho chytlo ještě před tím, než Volkswagen oznámil, že končí. Poté jsme spolu komunikovali přes několik textových zpráv. Řekl jsem: 'Co se mě týče, tak nejdůležitější a nejpřednější věcí je, že chci, aby ses projel s naším autem'."
"Pokud s ním budeš spokojený, tak můžeme začít vyjednávat. Cítil jsem se velice jistě, měli jsme skvělé auto, takže jsem se moc nebál, ale na druhou stranu to bylo dobré pro mě dostat jeho feedback. A on byl s autem spokojený. Pak tedy začala jednání a byl to ten případ několika týdnů vyjednávání s Red Bullem a Sebem."
V letošní sezoně ale šéf M-Sportu nečeká, že by někdo dominoval tak, jako v minulosti Volkswagen. "Nebude tu totální dominance jako od VW. Ne že bych nerespektoval to, co v posledních čtyřech udělali, prostě přišli a bang, bang, bang, bang. Cítím, že pojedeme ke každé rally a budeme mít šanci vyhrát, ale nemusíme ji nutně vyhrát. Je jasné, že s Ogierem za volantem máme šanci vyhrát každou rally. V určitém bodě bude mít každý nějaké problémy se spolehlivostí a to je má největší obava. Můžete dělat veškeré testy na světě, ale bude to nějaká hloupá malá věc, která vás dostane."
Wilson věří také svému druhému jezdci, Ottu Tänakovi, a věří, že má šanci letos získat první vítězství. "Myslím, že Ott je na to připraven. Určitě nás čeká vzrušující sezona." Ačkoliv se na Rally Monte Carlo objevil výkonnostní šéf Fordu, David Pericak, tak dle Wilsona neprobíhají žádné formální diskuse ohledně možného návratu modrého oválu zpět do WRC. "Nemáme žádné formální diskuse. Nikdy předtím nebyl [Pericak] na podniku WRC, takže nechat ho podívat se a pochopit, jak to funguje, nemůže být na škodu. Pokud by se něco mělo stát, tak se to nestane letos, protože se plně věnují svému GT programu. Jen doufám, že odjížděl s pozitivním pocitem, což myslím, že ano."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?