Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, připodobňuje svého jezdce a čtyřnásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera, ke Carlosovi Sainzovi.
Sébastien Ogier ukončil pětileté čekání M-Sportu na výhru v MS svým triumfem na Rally Monte Carlo minulý měsíc poté, co po něm po odchodu Volkswagenu z MS na konci loňské sezony sáhl Malcom Wilson. Carlos Sainz je legendou MS v rally, když s Toyotou vyhrál mistrovské tituly v letech 1990 a 1992 a následně jezdil u Malcolma Wilsona u M-Sportu.
"Teď, když jsem pracoval s tím chlapíkem [Ogierem], tak je velmi jednoduché vidět, proč vyhrál čtyři tituly mistra světa," říká Sébastien Ogier pro Speedcafe.com. Malcolm Wilson má přitom velké zkušenosti se špičkovými jezdci, když v jeho týmu jezdili například i Colin McRae a Marcus Grönholm. "Hodně mi připomíná Carlose Sainze. Ve všech malých detailech a tlačí na každého v týmu. Ze všech, které jsem kdy měl, mi nejvíce připomíná Carlose."
Wilson dal také nahlédnout do toho, jak začal komunikovat se Sébastienem Ogierem a to ještě před tím, než Volkswagen oznámil svůj konec ve WRC. "Udělali jsme fórum před startem Rally GB [konec října loňského roku] a Seb a já jsme tam byli společně. Zmínil, že před rokem 2010 byl blízko toho, aby pro nás jezdil a pak řekl: 'Kdo ví, co se může stát v budoucnu'. Ale hodně lidí se toho chytlo ještě před tím, než Volkswagen oznámil, že končí. Poté jsme spolu komunikovali přes několik textových zpráv. Řekl jsem: 'Co se mě týče, tak nejdůležitější a nejpřednější věcí je, že chci, aby ses projel s naším autem'."
"Pokud s ním budeš spokojený, tak můžeme začít vyjednávat. Cítil jsem se velice jistě, měli jsme skvělé auto, takže jsem se moc nebál, ale na druhou stranu to bylo dobré pro mě dostat jeho feedback. A on byl s autem spokojený. Pak tedy začala jednání a byl to ten případ několika týdnů vyjednávání s Red Bullem a Sebem."
V letošní sezoně ale šéf M-Sportu nečeká, že by někdo dominoval tak, jako v minulosti Volkswagen. "Nebude tu totální dominance jako od VW. Ne že bych nerespektoval to, co v posledních čtyřech udělali, prostě přišli a bang, bang, bang, bang. Cítím, že pojedeme ke každé rally a budeme mít šanci vyhrát, ale nemusíme ji nutně vyhrát. Je jasné, že s Ogierem za volantem máme šanci vyhrát každou rally. V určitém bodě bude mít každý nějaké problémy se spolehlivostí a to je má největší obava. Můžete dělat veškeré testy na světě, ale bude to nějaká hloupá malá věc, která vás dostane."
Wilson věří také svému druhému jezdci, Ottu Tänakovi, a věří, že má šanci letos získat první vítězství. "Myslím, že Ott je na to připraven. Určitě nás čeká vzrušující sezona." Ačkoliv se na Rally Monte Carlo objevil výkonnostní šéf Fordu, David Pericak, tak dle Wilsona neprobíhají žádné formální diskuse ohledně možného návratu modrého oválu zpět do WRC. "Nemáme žádné formální diskuse. Nikdy předtím nebyl [Pericak] na podniku WRC, takže nechat ho podívat se a pochopit, jak to funguje, nemůže být na škodu. Pokud by se něco mělo stát, tak se to nestane letos, protože se plně věnují svému GT programu. Jen doufám, že odjížděl s pozitivním pocitem, což myslím, že ano."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.