Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, připodobňuje svého jezdce a čtyřnásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera, ke Carlosovi Sainzovi.
Sébastien Ogier ukončil pětileté čekání M-Sportu na výhru v MS svým triumfem na Rally Monte Carlo minulý měsíc poté, co po něm po odchodu Volkswagenu z MS na konci loňské sezony sáhl Malcom Wilson. Carlos Sainz je legendou MS v rally, když s Toyotou vyhrál mistrovské tituly v letech 1990 a 1992 a následně jezdil u Malcolma Wilsona u M-Sportu.
"Teď, když jsem pracoval s tím chlapíkem [Ogierem], tak je velmi jednoduché vidět, proč vyhrál čtyři tituly mistra světa," říká Sébastien Ogier pro Speedcafe.com. Malcolm Wilson má přitom velké zkušenosti se špičkovými jezdci, když v jeho týmu jezdili například i Colin McRae a Marcus Grönholm. "Hodně mi připomíná Carlose Sainze. Ve všech malých detailech a tlačí na každého v týmu. Ze všech, které jsem kdy měl, mi nejvíce připomíná Carlose."
Wilson dal také nahlédnout do toho, jak začal komunikovat se Sébastienem Ogierem a to ještě před tím, než Volkswagen oznámil svůj konec ve WRC. "Udělali jsme fórum před startem Rally GB [konec října loňského roku] a Seb a já jsme tam byli společně. Zmínil, že před rokem 2010 byl blízko toho, aby pro nás jezdil a pak řekl: 'Kdo ví, co se může stát v budoucnu'. Ale hodně lidí se toho chytlo ještě před tím, než Volkswagen oznámil, že končí. Poté jsme spolu komunikovali přes několik textových zpráv. Řekl jsem: 'Co se mě týče, tak nejdůležitější a nejpřednější věcí je, že chci, aby ses projel s naším autem'."
"Pokud s ním budeš spokojený, tak můžeme začít vyjednávat. Cítil jsem se velice jistě, měli jsme skvělé auto, takže jsem se moc nebál, ale na druhou stranu to bylo dobré pro mě dostat jeho feedback. A on byl s autem spokojený. Pak tedy začala jednání a byl to ten případ několika týdnů vyjednávání s Red Bullem a Sebem."
V letošní sezoně ale šéf M-Sportu nečeká, že by někdo dominoval tak, jako v minulosti Volkswagen. "Nebude tu totální dominance jako od VW. Ne že bych nerespektoval to, co v posledních čtyřech udělali, prostě přišli a bang, bang, bang, bang. Cítím, že pojedeme ke každé rally a budeme mít šanci vyhrát, ale nemusíme ji nutně vyhrát. Je jasné, že s Ogierem za volantem máme šanci vyhrát každou rally. V určitém bodě bude mít každý nějaké problémy se spolehlivostí a to je má největší obava. Můžete dělat veškeré testy na světě, ale bude to nějaká hloupá malá věc, která vás dostane."
Wilson věří také svému druhému jezdci, Ottu Tänakovi, a věří, že má šanci letos získat první vítězství. "Myslím, že Ott je na to připraven. Určitě nás čeká vzrušující sezona." Ačkoliv se na Rally Monte Carlo objevil výkonnostní šéf Fordu, David Pericak, tak dle Wilsona neprobíhají žádné formální diskuse ohledně možného návratu modrého oválu zpět do WRC. "Nemáme žádné formální diskuse. Nikdy předtím nebyl [Pericak] na podniku WRC, takže nechat ho podívat se a pochopit, jak to funguje, nemůže být na škodu. Pokud by se něco mělo stát, tak se to nestane letos, protože se plně věnují svému GT programu. Jen doufám, že odjížděl s pozitivním pocitem, což myslím, že ano."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.