Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, připodobňuje svého jezdce a čtyřnásobného mistra světa, Sébastiena Ogiera, ke Carlosovi Sainzovi.
Sébastien Ogier ukončil pětileté čekání M-Sportu na výhru v MS svým triumfem na Rally Monte Carlo minulý měsíc poté, co po něm po odchodu Volkswagenu z MS na konci loňské sezony sáhl Malcom Wilson. Carlos Sainz je legendou MS v rally, když s Toyotou vyhrál mistrovské tituly v letech 1990 a 1992 a následně jezdil u Malcolma Wilsona u M-Sportu.
"Teď, když jsem pracoval s tím chlapíkem [Ogierem], tak je velmi jednoduché vidět, proč vyhrál čtyři tituly mistra světa," říká Sébastien Ogier pro Speedcafe.com. Malcolm Wilson má přitom velké zkušenosti se špičkovými jezdci, když v jeho týmu jezdili například i Colin McRae a Marcus Grönholm. "Hodně mi připomíná Carlose Sainze. Ve všech malých detailech a tlačí na každého v týmu. Ze všech, které jsem kdy měl, mi nejvíce připomíná Carlose."
Wilson dal také nahlédnout do toho, jak začal komunikovat se Sébastienem Ogierem a to ještě před tím, než Volkswagen oznámil svůj konec ve WRC. "Udělali jsme fórum před startem Rally GB [konec října loňského roku] a Seb a já jsme tam byli společně. Zmínil, že před rokem 2010 byl blízko toho, aby pro nás jezdil a pak řekl: 'Kdo ví, co se může stát v budoucnu'. Ale hodně lidí se toho chytlo ještě před tím, než Volkswagen oznámil, že končí. Poté jsme spolu komunikovali přes několik textových zpráv. Řekl jsem: 'Co se mě týče, tak nejdůležitější a nejpřednější věcí je, že chci, aby ses projel s naším autem'."
"Pokud s ním budeš spokojený, tak můžeme začít vyjednávat. Cítil jsem se velice jistě, měli jsme skvělé auto, takže jsem se moc nebál, ale na druhou stranu to bylo dobré pro mě dostat jeho feedback. A on byl s autem spokojený. Pak tedy začala jednání a byl to ten případ několika týdnů vyjednávání s Red Bullem a Sebem."
V letošní sezoně ale šéf M-Sportu nečeká, že by někdo dominoval tak, jako v minulosti Volkswagen. "Nebude tu totální dominance jako od VW. Ne že bych nerespektoval to, co v posledních čtyřech udělali, prostě přišli a bang, bang, bang, bang. Cítím, že pojedeme ke každé rally a budeme mít šanci vyhrát, ale nemusíme ji nutně vyhrát. Je jasné, že s Ogierem za volantem máme šanci vyhrát každou rally. V určitém bodě bude mít každý nějaké problémy se spolehlivostí a to je má největší obava. Můžete dělat veškeré testy na světě, ale bude to nějaká hloupá malá věc, která vás dostane."
Wilson věří také svému druhému jezdci, Ottu Tänakovi, a věří, že má šanci letos získat první vítězství. "Myslím, že Ott je na to připraven. Určitě nás čeká vzrušující sezona." Ačkoliv se na Rally Monte Carlo objevil výkonnostní šéf Fordu, David Pericak, tak dle Wilsona neprobíhají žádné formální diskuse ohledně možného návratu modrého oválu zpět do WRC. "Nemáme žádné formální diskuse. Nikdy předtím nebyl [Pericak] na podniku WRC, takže nechat ho podívat se a pochopit, jak to funguje, nemůže být na škodu. Pokud by se něco mělo stát, tak se to nestane letos, protože se plně věnují svému GT programu. Jen doufám, že odjížděl s pozitivním pocitem, což myslím, že ano."
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.