Volkswagenu Polo WRC 2017 nebylo dovoleno vyrazit na tratě rychlostních zkoušek MS. FIA mu nevydala homologaci. Volkswagen nestihl auto homologovat k 1. 1. 2017, avšak ve Wolfsburgu stále věřili v dodatečnou homologaci. O starty by se pak postaraly soukromé týmy.
Jenže z jednání týmů v Monaku vzešlo hned několik otázek o tom, jak tuto homologaci ošetřit pravidly. Následovalo jednání mezi FIA a Volkswagenem. Nakonec však bylo rozhodnuto, že auto nebude homologované.
Šéf Volkswagenu pro motorsport, Sven Smeets, vysvětlil situaci takto: "Vzhledem k poptávce ze strany soukromých týmů se Volkswagen obrátil na FIA s žádostí o dodatečnou homologaci vozu Polo WRC 2017 s tím, že by se o jeho starty postaraly soukromé týmy. Teď se ale ukázalo, že tato homologace není za současných pravidel možná.
Toto rozhodnutí plně akceptujeme, i když jej velmi litujeme s ohledem na naše zákazníky. Chtěli bychom FIA poděkovat za konstruktivní diskusi." Plán na prodej vozů specifikace 2016 by však neměl být ovlivněn.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?