Volkswagenu Polo WRC 2017 nebylo dovoleno vyrazit na tratě rychlostních zkoušek MS. FIA mu nevydala homologaci. Volkswagen nestihl auto homologovat k 1. 1. 2017, avšak ve Wolfsburgu stále věřili v dodatečnou homologaci. O starty by se pak postaraly soukromé týmy.
Jenže z jednání týmů v Monaku vzešlo hned několik otázek o tom, jak tuto homologaci ošetřit pravidly. Následovalo jednání mezi FIA a Volkswagenem. Nakonec však bylo rozhodnuto, že auto nebude homologované.
Šéf Volkswagenu pro motorsport, Sven Smeets, vysvětlil situaci takto: "Vzhledem k poptávce ze strany soukromých týmů se Volkswagen obrátil na FIA s žádostí o dodatečnou homologaci vozu Polo WRC 2017 s tím, že by se o jeho starty postaraly soukromé týmy. Teď se ale ukázalo, že tato homologace není za současných pravidel možná.
Toto rozhodnutí plně akceptujeme, i když jej velmi litujeme s ohledem na naše zákazníky. Chtěli bychom FIA poděkovat za konstruktivní diskusi." Plán na prodej vozů specifikace 2016 by však neměl být ovlivněn.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.