Výrobci ve WRC mají různé názory na to, jestli pomocí výjimky umožnit Volkswagenu homologovat svoje Polo WRC 2017, ačkoliv německý tým v MS v rally už nepůsobí v roli výrobce a nemá zde svůj tým.
Dle pravidel FIA není udělení této výjimky automatické a bude moci být provedeno pouze tehdy, pokud by s tím neměly problémy ostatní registrovaní výrobci. Reakce ostatních výrobců jsou ale smíšené.
Jaký názor na situaci má Citroën: "Účasti dalších vozů v šampionátu WRC jsme naklonění, ale je důležité, že všichni výrobci musí respektovat nějaká omezení a být féroví vůči všem ostatním týmům. FIA tedy musí zaujmout postoj a garantovat tuto situaci."
M-Sport k situaci žádné prohlášení nevydal a ani respektovanému novináři, Martinu Holmesovi, se šéfa týmu, Malcolma Wilsona, nepodařilo zastihnout.
Za tým Hyundai se k situaci vyjádřil a negativní postoj vůči této výjimce zaujal šéf týmu, Michel Nandan: "Výrobci se musí zavázat k celému šampionátu, aby mohli soutěžit a pokud VW nastoupí jen k několika závodům, tak [jejich] jezdci budou brát body ostatním, i když nebudou moci skórovat body pro výrobce. Vloni jsme měli podobnou situaci s Citroënem a VW bylo proti tomu a teď žádají to stejné."
Za Toyota Gazoo Racing jednal samozřejmě jeho šéf, Tommi Mäkinen, že Toyota by neměla žádný problém s homologací speciálů VW.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.