Výrobci ve WRC mají různé názory na to, jestli pomocí výjimky umožnit Volkswagenu homologovat svoje Polo WRC 2017, ačkoliv německý tým v MS v rally už nepůsobí v roli výrobce a nemá zde svůj tým.
Dle pravidel FIA není udělení této výjimky automatické a bude moci být provedeno pouze tehdy, pokud by s tím neměly problémy ostatní registrovaní výrobci. Reakce ostatních výrobců jsou ale smíšené.
Jaký názor na situaci má Citroën: "Účasti dalších vozů v šampionátu WRC jsme naklonění, ale je důležité, že všichni výrobci musí respektovat nějaká omezení a být féroví vůči všem ostatním týmům. FIA tedy musí zaujmout postoj a garantovat tuto situaci."
M-Sport k situaci žádné prohlášení nevydal a ani respektovanému novináři, Martinu Holmesovi, se šéfa týmu, Malcolma Wilsona, nepodařilo zastihnout.
Za tým Hyundai se k situaci vyjádřil a negativní postoj vůči této výjimce zaujal šéf týmu, Michel Nandan: "Výrobci se musí zavázat k celému šampionátu, aby mohli soutěžit a pokud VW nastoupí jen k několika závodům, tak [jejich] jezdci budou brát body ostatním, i když nebudou moci skórovat body pro výrobce. Vloni jsme měli podobnou situaci s Citroënem a VW bylo proti tomu a teď žádají to stejné."
Za Toyota Gazoo Racing jednal samozřejmě jeho šéf, Tommi Mäkinen, že Toyota by neměla žádný problém s homologací speciálů VW.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.