Podle Sébastiena Ogiera, který vyhrál první světovou soutěž nových speciálů WRC, je ale stále ještě příliš brzy na nějaká srovnání starých a nových speciálů nejvyšší kategorie.
Seb Ogier vyhrál Rally Monte Carlo, když se svým Fordem Fiesta WRC porazil rivaly na Citroënech, Toyotách a Hyundai. Snadné vítězství to ale určitě nebylo, když zvláště Thierry Neuville se do svoji hodně nešťastné nehody prezentoval ve velmi dobré formě, když vedl soutěž po dobu 12 RZ. Dlouhou dobu to vypadalo, že by M-Sport mohl získat dokonce double, pak ale průběžně druhého Otta Tänaka, který jel také mimochodem velmi pěknou soutěž, přibrzdily problémy s motorem.
Fantastické druhé místo tak bral při debutu Yarisu WRC v soutěžním tempu Jari-Matti Latvala. "Byla to zřejmě největší výzva pro naší rallyovou generaci jezdců. Tolik toho bylo nového, ale jedno ne - my jsme vyhráli Rally Monte Carlo. A to se nikdy neomrzí. Musím ale vyseknout poklonu klukům z M-Sportu, bez dobrého auta bychom nikdy nevyhráli.
Stále je ještě trochu brzy na to, abychom hodnotili něčí výkonnost. Je velmi těžké vidět, kdo dělá velký rozdíl anebo vidět nějakou dominanci z něčí strany. To je dobrá známka pro šampionát. Doufám, že na konci dne tu budeme všichni s podobnou výkonností, je to dobré pro sport. Ale doufám také, že budeme pokračovat v této cestě," řekl Sébastien Ogier.
Už za dva týdny začínají seznamovací jízdy na Rally Sweden, kterou Francouz dokázal vyhrát v letech 2015 a 2016. "Švédsko miluji, tu soutěž jsem několikrát vyhrál. Už se na ní těším. Fiesty zde vždycky bývaly rychlé. Proto zde není nic, co by mi mělo bránit v mém optimismu."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.