Podle Sébastiena Ogiera, který vyhrál první světovou soutěž nových speciálů WRC, je ale stále ještě příliš brzy na nějaká srovnání starých a nových speciálů nejvyšší kategorie.
Seb Ogier vyhrál Rally Monte Carlo, když se svým Fordem Fiesta WRC porazil rivaly na Citroënech, Toyotách a Hyundai. Snadné vítězství to ale určitě nebylo, když zvláště Thierry Neuville se do svoji hodně nešťastné nehody prezentoval ve velmi dobré formě, když vedl soutěž po dobu 12 RZ. Dlouhou dobu to vypadalo, že by M-Sport mohl získat dokonce double, pak ale průběžně druhého Otta Tänaka, který jel také mimochodem velmi pěknou soutěž, přibrzdily problémy s motorem.
Fantastické druhé místo tak bral při debutu Yarisu WRC v soutěžním tempu Jari-Matti Latvala. "Byla to zřejmě největší výzva pro naší rallyovou generaci jezdců. Tolik toho bylo nového, ale jedno ne - my jsme vyhráli Rally Monte Carlo. A to se nikdy neomrzí. Musím ale vyseknout poklonu klukům z M-Sportu, bez dobrého auta bychom nikdy nevyhráli.
Stále je ještě trochu brzy na to, abychom hodnotili něčí výkonnost. Je velmi těžké vidět, kdo dělá velký rozdíl anebo vidět nějakou dominanci z něčí strany. To je dobrá známka pro šampionát. Doufám, že na konci dne tu budeme všichni s podobnou výkonností, je to dobré pro sport. Ale doufám také, že budeme pokračovat v této cestě," řekl Sébastien Ogier.
Už za dva týdny začínají seznamovací jízdy na Rally Sweden, kterou Francouz dokázal vyhrát v letech 2015 a 2016. "Švédsko miluji, tu soutěž jsem několikrát vyhrál. Už se na ní těším. Fiesty zde vždycky bývaly rychlé. Proto zde není nic, co by mi mělo bránit v mém optimismu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?