Podle Sébastiena Ogiera, který vyhrál první světovou soutěž nových speciálů WRC, je ale stále ještě příliš brzy na nějaká srovnání starých a nových speciálů nejvyšší kategorie.
Seb Ogier vyhrál Rally Monte Carlo, když se svým Fordem Fiesta WRC porazil rivaly na Citroënech, Toyotách a Hyundai. Snadné vítězství to ale určitě nebylo, když zvláště Thierry Neuville se do svoji hodně nešťastné nehody prezentoval ve velmi dobré formě, když vedl soutěž po dobu 12 RZ. Dlouhou dobu to vypadalo, že by M-Sport mohl získat dokonce double, pak ale průběžně druhého Otta Tänaka, který jel také mimochodem velmi pěknou soutěž, přibrzdily problémy s motorem.
Fantastické druhé místo tak bral při debutu Yarisu WRC v soutěžním tempu Jari-Matti Latvala. "Byla to zřejmě největší výzva pro naší rallyovou generaci jezdců. Tolik toho bylo nového, ale jedno ne - my jsme vyhráli Rally Monte Carlo. A to se nikdy neomrzí. Musím ale vyseknout poklonu klukům z M-Sportu, bez dobrého auta bychom nikdy nevyhráli.
Stále je ještě trochu brzy na to, abychom hodnotili něčí výkonnost. Je velmi těžké vidět, kdo dělá velký rozdíl anebo vidět nějakou dominanci z něčí strany. To je dobrá známka pro šampionát. Doufám, že na konci dne tu budeme všichni s podobnou výkonností, je to dobré pro sport. Ale doufám také, že budeme pokračovat v této cestě," řekl Sébastien Ogier.
Už za dva týdny začínají seznamovací jízdy na Rally Sweden, kterou Francouz dokázal vyhrát v letech 2015 a 2016. "Švédsko miluji, tu soutěž jsem několikrát vyhrál. Už se na ní těším. Fiesty zde vždycky bývaly rychlé. Proto zde není nic, co by mi mělo bránit v mém optimismu."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.