Kris Meeke akceptoval plnou odpovědnost za svoji dnešní nehodu na Rally Monte Carlo, po které musel svoje dnešní působení ukončit.
Jezdec Citroënu si přitom nevedl špatně, když do dopolední RZ4 startoval jako průběžně druhý. Ve druhé polovině testu Aspres les Corps-Chaillol byl moc rychlý v letovotočivé zatáčce, trefil zídku a poničil zavěšení své C3 WRC.
"Není toho moc, co říct. Není to politováníhodné, pro tu zatáčku jsem si vybral určitou rychlost a bylo v ní mnohem méně přilnavosti, než jsem očekával," připustil Kris Meeke, kterého nachytaly aktuální podmínky v rychlé sekci této vložky, pro Autosport.
"Cesta byla kompletně uhlazená, ale vypadalo to jako sníh a se sněhem je to vždy náročné, trochu něčeho, co vám vezme přítlak. Podmínky jsou zde komplikované, na kterých místech cesta vypadá bíle, ale je to sníh, který se trochu rozpustil a pak přes noc zase zmrzl. Je to jako sklo, když se toho s těmito pneumatikami dotknete, tak nic nemáte [žádnou přilnavost]."
"Byl to pátý nebo šestý převodový stupeň, ale to nehraje roli - na tu zatáčku jsem byl až moc rychlý. Sklouzli jsme se, trefili břeh a pak se otočili a rozbili pravé zadní zavěšení." Zítra se jezdec do soutěže vrátí a využije tak možnosti sbírat data z nového vozu. "Je jasné, že výsledek už není otázkou. Ale každý se s novými auty hodně učí a my musíme pokračovat a pokusit se adaptovat na podmínky."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.