Hyundai se v pátek rozhodl stáhnout posádku Hayden Paddon a John Kennard ze soutěže ze soustrasti k usmrcenému divákovi. Ten zemřel při nehodě Novozélanďana na úvodní rychlostní zkoušce tohoto ročníku.
Hayden Paddon nedokázal zatočit do jedné levotočivé zatáčky na konci první rychlostní zkoušky letošního ročníku a jeho Hyundai i20 Coupe WRC se zastavil až o skálu. Poškození auta nebylo vážné a posádka by za normálních okolností dostala s pomocí diváků auto na kola a zkoušku dokončila.
Tým v pátek ráno oznámil, že vůz číslo 4 za daných okolností neodstartuje v ramci Rally 2 do soutěže. Šéf týmu, Michel Nandan, řekl: "Všichni jsme hluboce zarmouceni tím, že jeden divák ve čtvrtek v noci zemřel. Jako důkaz našeho respektu jsme se rozhodli stáhnout vůz číslo 4 posádky Hayden [Paddon] a John [Kennard] ze soutěže. Naše myšlenky a nejhlubší soustrast je s rodinou a přibuznými."
Podle Haydena Paddona k nehodě došlo poté, co na kousku ledu ztratil kontrolu nad svým autem: "Dostal nás černý led na konci prvního testu. Auto začalo klouzat a my se stali diváky. Auto nebylo moc poškozené, je mi líto týmu, který do něj dal tolik dřiny. Dnes jsem neskutečně zklamaný, moje myšlenky jsou s rodinou a přáteli postižené osoby."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.