Hyundai se v pátek rozhodl stáhnout posádku Hayden Paddon a John Kennard ze soutěže ze soustrasti k usmrcenému divákovi. Ten zemřel při nehodě Novozélanďana na úvodní rychlostní zkoušce tohoto ročníku.
Hayden Paddon nedokázal zatočit do jedné levotočivé zatáčky na konci první rychlostní zkoušky letošního ročníku a jeho Hyundai i20 Coupe WRC se zastavil až o skálu. Poškození auta nebylo vážné a posádka by za normálních okolností dostala s pomocí diváků auto na kola a zkoušku dokončila.
Tým v pátek ráno oznámil, že vůz číslo 4 za daných okolností neodstartuje v ramci Rally 2 do soutěže. Šéf týmu, Michel Nandan, řekl: "Všichni jsme hluboce zarmouceni tím, že jeden divák ve čtvrtek v noci zemřel. Jako důkaz našeho respektu jsme se rozhodli stáhnout vůz číslo 4 posádky Hayden [Paddon] a John [Kennard] ze soutěže. Naše myšlenky a nejhlubší soustrast je s rodinou a přibuznými."
Podle Haydena Paddona k nehodě došlo poté, co na kousku ledu ztratil kontrolu nad svým autem: "Dostal nás černý led na konci prvního testu. Auto začalo klouzat a my se stali diváky. Auto nebylo moc poškozené, je mi líto týmu, který do něj dal tolik dřiny. Dnes jsem neskutečně zklamaný, moje myšlenky jsou s rodinou a přáteli postižené osoby."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?