Hyundai se v pátek rozhodl stáhnout posádku Hayden Paddon a John Kennard ze soutěže ze soustrasti k usmrcenému divákovi. Ten zemřel při nehodě Novozélanďana na úvodní rychlostní zkoušce tohoto ročníku.
Hayden Paddon nedokázal zatočit do jedné levotočivé zatáčky na konci první rychlostní zkoušky letošního ročníku a jeho Hyundai i20 Coupe WRC se zastavil až o skálu. Poškození auta nebylo vážné a posádka by za normálních okolností dostala s pomocí diváků auto na kola a zkoušku dokončila.
Tým v pátek ráno oznámil, že vůz číslo 4 za daných okolností neodstartuje v ramci Rally 2 do soutěže. Šéf týmu, Michel Nandan, řekl: "Všichni jsme hluboce zarmouceni tím, že jeden divák ve čtvrtek v noci zemřel. Jako důkaz našeho respektu jsme se rozhodli stáhnout vůz číslo 4 posádky Hayden [Paddon] a John [Kennard] ze soutěže. Naše myšlenky a nejhlubší soustrast je s rodinou a přibuznými."
Podle Haydena Paddona k nehodě došlo poté, co na kousku ledu ztratil kontrolu nad svým autem: "Dostal nás černý led na konci prvního testu. Auto začalo klouzat a my se stali diváky. Auto nebylo moc poškozené, je mi líto týmu, který do něj dal tolik dřiny. Dnes jsem neskutečně zklamaný, moje myšlenky jsou s rodinou a přáteli postižené osoby."
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.