Meeke: Na Monte Carlu nebudou rozhodovat auta, ale důvěra jednotlivých jezdců

Kris Meeke s novým C3 WRC
Kris Meeke s novým C3 WRC, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. ledna 2017 23:01
Sdílej:

Kris Meeke očekává náročnou Rally Monte Carlo, ve které budou rozhodovat spíše schopnosti jezdce, než výkonnost jednotlivých aut.

Kris Meeke očekává, že v bojích o vítězství na Rally Monte Carlo, tradičně úvodním podniku sezony WRC, to bude spíše o schopnostech jezdců než o výkonnosti jednotlivých aut. Na seznamovacích jízdách letos posádky najížděly trasy z části ve velmi zimních podmínách, odhadování rozpisu tak bylo náročné. 

"Vím, že je mnoho lidí díky novým autům a jezdeckým změnám napjatých, ale za podmínek, které jsme viděli na seznamovacích jízdách, se bude výkonnost aut počítat jen málo. Bude to mnohem více o tom, kolik důvěry jednotliví jezdci mají," říká Kris Meeke.

Už tak dost náročná Rally Monte Carlo by mohla být letos ještě o něco těžší. "O uplynulém víkendu došlo ke změně počasí, na některých místech nebylo od té doby tepleji než -10°C. Díky tomu bude čtvrteční večer každopádně hodně těžký," říká Meeke s odkazem na dvě čtvrteční večerní vložky. 

Soutěž samozřejmě nebude jednoduchá ani pak: "Na pátečních a sobotních zkouškách to vypadá na kompletně zimní počasí." Naproti tomu legendární průsmyk Col du Turini, který se pojede v neděli na konci soutěže hned dvakrát, byl při seznamovacích jízdách bez sněhu. "Ale do neděle je ještě dlouho, do té doby se ještě může stát všechno."

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?