Kris Meeke očekává náročnou Rally Monte Carlo, ve které budou rozhodovat spíše schopnosti jezdce, než výkonnost jednotlivých aut.
Kris Meeke očekává, že v bojích o vítězství na Rally Monte Carlo, tradičně úvodním podniku sezony WRC, to bude spíše o schopnostech jezdců než o výkonnosti jednotlivých aut. Na seznamovacích jízdách letos posádky najížděly trasy z části ve velmi zimních podmínách, odhadování rozpisu tak bylo náročné.
"Vím, že je mnoho lidí díky novým autům a jezdeckým změnám napjatých, ale za podmínek, které jsme viděli na seznamovacích jízdách, se bude výkonnost aut počítat jen málo. Bude to mnohem více o tom, kolik důvěry jednotliví jezdci mají," říká Kris Meeke.
Už tak dost náročná Rally Monte Carlo by mohla být letos ještě o něco těžší. "O uplynulém víkendu došlo ke změně počasí, na některých místech nebylo od té doby tepleji než -10°C. Díky tomu bude čtvrteční večer každopádně hodně těžký," říká Meeke s odkazem na dvě čtvrteční večerní vložky.
Soutěž samozřejmě nebude jednoduchá ani pak: "Na pátečních a sobotních zkouškách to vypadá na kompletně zimní počasí." Naproti tomu legendární průsmyk Col du Turini, který se pojede v neděli na konci soutěže hned dvakrát, byl při seznamovacích jízdách bez sněhu. "Ale do neděle je ještě dlouho, do té doby se ještě může stát všechno."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?